Search Results for: "varom"

VAROM! summer fest’14 – jau šį savaitgalį Varėnoje!

VAROM! summer fest’14 – jau šį savaitgalį Varėnoje!

Kartu su gerais orais atkeliauja festivalis be svaigalų – „VAROM! summer fest’14“. Debiutavęs pernai, šiemet renginys liepos 11-13 d. vyksta Varėnos „Dainių slėnio“ saloje, o jo organizatoriai žada gausią ir turiningą renginio programą tris dienas ir dvi naktis.

„VAROM! summer fest’14“ – 100 veiklų

„VAROM! summer fest’14“ – 100 veiklų, dirbtuvių ir paskaitų

Ar kada tapei ant šilko? Galbūt savo rankomis supynei sapnų gaudyklę? Ar žongliravai? Šokai bachatą, salsą, reggaeton‘ą, breiką ar hulą? Tai tik kelios iš daugybės interaktyvių veiklų, į kurias kviečia įsitraukti liepos 11-13 d. Varėnos „Dainų slėnio“ saloje vyksiantis festivalis „VAROM! summer fest’14“. Pernai debiutavęs festivalių gausioje Lietuvos rinkoje, šiemet renginys grįžta su rekordiniu skaičiumi užsiėmimų, kūrybinių dirbtuvių ir paskaitų.

„ VAROM! summer fest’14“  garsius atlikėjus lepins blaivi publika

„ VAROM! summer fest’14“ garsius atlikėjus lepins blaivi publika

Liepos 11-13 d. antrą kartą vyks išskirtinio formato – be svaigalų festivalis „VAROM! summer fest’14“. Šiemet jo organizatoriai kviečia linksmintis pasitelkę šūkį : „Nebūk radiatorius – atitrūk nuo sienų!“.

Blaivus vakarėlis „Varom!“ - nuo salsos iki „Skamp“ hitų

Blaivus vakarėlis „Varom!“ – nuo salsos iki „Skamp“ hitų

Jau rytoj Vilnių sudrebins pramogų pasaulio stereotipus ryžęsis sutriuškinti blaivių vakarėlių lyderis – „VAROM!“ renginys, žadantis energingą, pašėlusį ir nemokamą vakarą!

Alus – studentų varomoji jėga. Kur jo rasti pigiau?

Alus – studentų varomoji jėga. Kur jo rasti pigiau?

Viena mano kolegė pasakė: „Alus – studentų varomoji jėga“. Sunku būtų šį teiginį paneigti, kadangi didžioji dalis jaunimo tikriausiai neįsivaizduoja savo gyvenimo be alaus.

Bio-DME degalais varomas sunkvežimis įveikė 100 tūkst. km

Bio-DME degalais varomas sunkvežimis įveikė 100 tūkst. km

Bio-DME projekto tikslas – įvertinti Bio-DME (dimetileterio) degalų perspektyvas komercinių transporto priemonių rinkoje. Įpusėjus dvejus metus truksiančiam projektui, preliminarūs rezultatai rodo, kad Bio-DME jau gali būti sėkmingai naudojamas kasdienėje gabenimų veikloje. Jei dyzeliną pakeistų Bio-DME, išskiriamo anglies dvideginio kiekis galėtų būti sumažintas net 95 procentais, skelbiama „Volvo“ pranešime spaudai.

Japonijos mokslininkai sukūrė  ekskrementais varomą motociklą (Foto)

Japonijos mokslininkai sukūrė ekskrementais varomą motociklą (Foto)

Japonijos inžinieriai sukūrė ekskrementais varomą motociklą. Naujoji transporto priemonė šiuo metu suką 1000 km bandomąjį ratą apie Japoniją.Japonijos mokslininkai toliau stebina pasaulį – šį kartą jie sukūrė motociklą, varomą… Ekskrementais! Ši transporto priemonė turėtų itin sužavėti gamtos mylėtus, kadangi jis ne tik naudos išmatas, bet ir mažins anglies dvideginio kiekį ore!

Futuristinis išradimas, pavadintas „Toilet Bike Neo“, buvo sukurtas Japonijoje pirmaujančių tualetų gamintojų „Toto“. Toilet Bike Neo“ yra tarsi modifikuotas tualetas ir laboratorija ant ratų viename. Juokai juokais, tačiau šis motociklas gali iš esmės sumažinti aplinkos užterštumą.

„Toto“ inžinieriai ragina visus vairuotojus naudotis keistuoju motociklu kiek įmanoma daugiau. Joje Žmogaus išmatos yra perdaromos į motociklą varančias biodujas. Toks išradimas taip pat turėtų labai padėti gamtai ir aplinkosaugai. Net per 100 km/h lėksiantis motociklas turėtų sumažinti išmetamo anglies dvideginio kiekį net iki 50 proc. jau per ateinančius 6 metus.

„Toilet Bike Neo“ šiuo metu važiuoja bandomąjį 1000 km turą apie Japoniją. Sostinę – Tokijų, turėtų pasiekti jau lapkričio 2 dieną. Toks „Toto“ produktas yra sukurtas kaip vienas jų ekologinės kompanijos prezentacijų.

Laikas.lt
Nuotraukos: „Caters News Agency“

DA36 E-Star – pirmasis pasaulyje serijinis hibridinis elektra varomas lėktuvas (Video

DA36 E-Star – pirmasis pasaulyje serijinis hibridinis elektra varomas lėktuvas (Video, foto)

Paryžiaus aviacijos parodoje „Le Bourget 2011“ serijinių hibridinių elektra varomų automobilių technologija pirmąkart panaudota pakilimui į dangų. „Pionieriumi“ šioje srityje tapo dvivietis motorinis lėktuvėlis.

„Renault“ renkasi saulės energiją ir elektra varomas mašinas

„Renault“ renkasi saulės energiją ir elektra varomas mašinas

Bendradarbiaudama su „Gestamp Solar“ „Renault“ pradeda didžiausią saulės energijos projektą automobilių industrijoje: ant Prancūzijoje esančių kompanijos pastatų stogų bus sumontuotos saulės energiją surenkančios plokštės.
Projektas bus vykdomas Douai, Maubeuge, Flins, Batilly, Sandouville ir Cléon gamybos vietose (nuo 2000 m. turinčiose ISO 14001 sertifikatą).
Plokštės iš viso uždengs 450 000 kv. metrų plotą (didesnį negu užima 60 futbolo aikščių), tai leis pasiekti 60 MW galią (tiek galios per metus reikia miestui, kuriame gyvena 15 000 žmonių).
Naudodama atsinaujinančią saulės energiją „Renault“ sumažins savo CO2 emisiją 30 000 tonų per metus.

Saulės plokščių įrengimas gamyklose yra ilgalaikio „Renault“ įsipareigojimo aplinkos tausojimui, kurį atskleidžia „eco2“ strategija, dalis. Prieinamų elektra varomų transporto priemonių asortimentas yra geriausias pavyzdys, kaip įsipareigojimas yra vykdomas.

Kartu su „Gestamp Solar“, perėmusia „Eiffage“ pradėtą projektą, „Renault“ pradeda didžiausią saulės energijos plokščių projektą visoje automobilių industrijoje, visame pasaulyje.

450 000 kv. metrų saulės energijos plokščių uždengs plotą lygų 63 futbolo aikščių užimamam plotui. Įrengtos plokštės leis sugeneruoti 60 MW galios, tiek elektros per metus suvartoja 15 000 gyventojų turintis miestas.

Šis projektas yra dalis „Renault 2016 – Drive The Change“ strateginio plano, kuriuo siekiama iki 2013 m. sumažinti kompanijos anglies pėdsaką 10 proc. ir dar tiek pat nuo 2013 iki 2016 m.

Saulės plokščių projektas sumažins kompanijos CO2 emisiją 30 000 tonų per metus.

„Renault“ jau įgyvendino kelis projektus, siekdama mažinti vartojimą savo gamyklose (pavyzdžiui, Tangiers gamykla, pasižymėsianti nuline CO2 emisija). Saulės energijos plokštėmis dengtų stogų projektas „Renault“ leidžia atskleisti savo pastangas tausoti išteklius plečiant elektros energijos generavimo šaltinių įvairovę bei naudojant atsinaujinančios energijos šaltinius.

Saulės energijos plokštėmis bus uždengti pristatymo ir gabenimo centrai Douai, Maubeuge, Flins, Batilly ir Sandouville bei personalo automobilių statymo aikštelės Maubeuge ir Cléon.

Saulės energijos plokštės bus pradėtos montuoti š. m. birželio viduryje, o darbų pabaiga numatyta 2012 m. vasarį.

Kaune važinės dujomis varomas ekologiškas autobusas „Tedom"

Kaune važinės dujomis varomas ekologiškas autobusas „Tedom”

Antradienį prie Kauno miesto savivaldybės pristatytas Čekijoje pagamintas ekologiškas gamtinėmis dujomis varomas miesto tipo autobusas „Tedom C12 G”, kuris 3-iuoju maršrutu nuo spalio 27-osios septynias dienas kursuos miesto gatvėse.

Miesto meras Andrius Kupčinskas kartu su kitais Savivaldybės atstovais apžiūrėjo autobusą, išklausė gamyklos atstovo informaciją apie autobuso privalumus.

„Dabar įvairiose šalyse gaminamų autobusų modifikacija panaši, todėl perkant pirmiausiai atsižvelgiame į kainą”, – pažymėjo meras.

Šių autobusų varikliai pritaikyti dujoms. Ekologiški ir ekonomiškesni autobusai 100 km sunaudoja apie 59 kub. m dujų. Autobuso ilgis 12 m, jame telpa 100 keleivių, autobusas pritaikytas ir neįgaliesiems.

Karkasas yra nerūdijančio plieno. Gamykla šiam autobusui suteikia 12 metų garantiją. Tokie autobusai jau važinėja Čekijoje, Bulgarijoje, Lenkijoje ir kitose šalyse. Autobuso kaina – 800 tūkst. litų be PVM, kuris yra 12 proc.

Viešajam transportui skirtas autobusas pasižymi ekologiškumu ir ekonomiškumu. „Tedom” autobusas atitinka EEV ir „EURO 5” reikalavimus: jis yra daug ekologiškesnis nei šiuo metu Lietuvos miestuose važinėjantys autobusai, kurių dauguma atitinka daug žemesnius EURO3 standartus.

„Kauniečiai turės galimybę pamatyti ir pajausti, kaip artimiausioje ateityje atrodys pažangaus miesto autobusai: jie važinės tyliau, neterš oro, degalams naudos vietines žaliavas, bus patogūs įlipti visiems keleiviams, nes jie žemagrindžiai”, – sakė autobusų „Tedom” atstovo Lietuvoje, UAB „Autoidėja” direktorius Laimonas Dapšys.

Modernųjį autobusą jau išbandė Vilniaus ir Klaipėdos keleiviai. Artimiausiu metu jį išbandys ir kitų Lietuvos miestų gyventojai ir viešojo transporto bendrovės.

„Tedom” – Čekijos autobusų gamybos įmonė, įsikūrusi netoli Brno esančiame Trebič mieste. Šio gamintojo specializacija ir stiprioji pusė – gamtinėms dujoms pritaikyti varikliai. „Tedom” varikliai sukurti panaudojus ilgametę kogeneracinių elektrinių, naudojančių gamtines dujas ir biodujas gamybos ir eksploatavimo patirtį.

Kaip ir kiti „Tedom” gaminami varikliai, šio autobuso variklis gali naudoti ir gamtines dujas ir iki gamtinių dujų kokybės išvalytas biodujas.