Search Results for: "vairuotojo teisės"
„Girdėjau, kaip antroji mama kalbėjo su teisininku. Išgirdau, jog mirus mano pirmajai mamai, turėsiu palikti savo kambarį…. ir keliauti į vaikų namus, ar kitą šeimą, gal netgi pas tėtį, su kuriuo beveik nebendrauju“, – tokios mintys yra ne fantazijos vaisius, o reali situacija parodanti, kaip neapsaugotos vaiko, gyvenančio homoseksualioje šeimoje, teisės. Tačiau viešojoje erdvėje apie tai nekalbama, nes egzistuoja įsitikinimas, jog tokių šeimų apskritai nėra. Žurnalistų ugdymo programoje dalyvaujančios Evelina, Akvilė ir Miglė nusprendė išsiaiškinti, koks likimas lauktų tokių vaikų ir su kokiomis problemomis jie JAU susiduria gyvendami homoseksualiose šeimose.
Tai, ką darome nebe pirmą kartą, įvykdyti labai paprasta. Bet vairuotojo pažymėjimą dauguma gauname vos kartą gyvenime, todėl nelengva susigaudyti mokymo tvarkoje, šusnyje dokumentų ir sugaišti kuo mažiau laiko iki išsvajotosios galimybės vairuoti automobilį.
Europoje kasmet pavyktų išvengti 6500 mirčių, jei keliuose neliktų neblaivių vairuotojų. Viena iš efektyviausių priemonių, mažinančių galimybę neblaiviems sėsti už automobilio vairo, yra pažeidėjų reabilitacijos programos. Jos taikomos, siekiant pakeisti pažeidėjų elgesį ir išvengti pakartotinių pažeidimų. Programos dalyvių automobiliuose įmontuojami variklio užvedimą blokuojantys alkotesteriai, o vairuotojams paliekama galimybė laikinai turėti apribotas vairuotojo teises.
Kiekvienas elektriniais dviračiais Vilniaus centre norintis pasivažinėti asmuo turės pateikti ne tik asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, bet ir būti įgijęs bent vienas vairuotojo teises, kredito kortelėje nuolat turėti ne mažesnę kaip 500 litų sumą. Maža to – jausitės kaip važiuodami brangiu taksi.
Vietoj pasivaikščiojimų
Ketvirtadienį pristatytas projektas džiugins nebent centre dirbančius asmenis. Elektrorolerių nuoma „e.oranžinis“ galės naudotis tik labai siaura gyventojų grupė – daugiausiai valdininkai, valstybės tarnautojai ir įmonių vadovai.
„Man patiko. Žinoma, reikia įgūdžių, kaip ir įsigijus naują automobilį. Su dviračiu mokame visi važiuoti, bet tie maži ratai ir žemas svorio centras turi savo ypatumų ir suteikia stabilumo“, – teigė l.e.p. Vilniaus meras Romas Adomavičius.
Pirmasis elektrorolerių nuomos punktas jau veikia prie Vilniaus savivaldybės, greitu laiku atsiras ir Lietuvos Vyriausybės pastato. Gaila, tačiau Seimo nariai atrodo liko pamiršti. Kiti du punktai bus įrengti turistų labiau lankomose vietose – prie Rotušės, kur veikia Turizmo informacijos centras, ir Katedros aikštės.
„Greitai turėsime jų žymiai daugiau. Esame pirmieji, kurie juos išbandome. Po to bus važinėjama ir Ispanijoje, Portugalijoje, Italijoje, Didžiojoje Britanijoje, – teigė R.Adomavičius, pridurdamas, kad pakrautu dviračiu galima nuvažiuoti iki 30 kilometrų, o jo greitis – 25 km per valandą.
Neturi teisių? Laisvas!
Paaugliai, kuriems jau yra 15 metų, turės pateikti vairuotojo pažymėjimą, leidžiantį važinėtis motoroleriu, kurio variklis – iki 50 kub. cm. Visi vyresni nei 18 metų asmenys taip pat turės pateikti vairuotojo teises. Savivaldybei tai bene vienintelis įrodymas, kad žinote kaip elgtis gatvėje, nesvarbu net jei dviračiu minate ne vieną dešimtmetį.
„Net ir esant 80-ties metų, reikia turėti vairuotojo pažymėjimą. Čia ne dviratis. Elektroroleris prilygintas motoroleriui, tačiau juo dviračiu takais važiuoti galima“, – teigė R. Adomovičius pridurdamas, kad pagal klasę ši transporto priemonė yra elektrinis dviratis – motoroleris.
Filosofija – prieš nusidėvėjimą
Pasivažinėjimas nuomotu dviračiu atsieis nepigiai. Už pirmąją valandą teks sumokėti 10 Lt (3 eurai), už dvi – 30 Lt (9 €), už tris – 60 Lt (17,4 €), o už keturias – net 90 Lt. (26 €). Brangu? Vadovaukitės vilnietiška savivaldybės filosofija – „Nuomok ir dalinkis“. Tad pigiausia pirmoji dviračio nuomos valanda.
500 Lt (145 €) po pasivažinėjimo pristačius dviratį turėtų būti iš karto grąžinti į asmens sąskaitą, tačiau Lietuvoje yra pasitaikę atvejų, kai bankas kliento pinigus „užlaiko“ net ir 3 dienas.
Jeigu manote, kad po valandos dviratį palikę prie kito punkto ir paėmę kitą sutaupysite, teks nusivilti. Išnuomotas daiktas turi būti pristatytas į tą patį nuomos punktą iš kur ir buvo paimtas. Kitas asmuo juo galės pasinaudoti po 5 valandas trunkančio baterijų pakrovimo.
„Kol kas sąlygos tokios. Manau, kad dabar jos pernelyg sudėtingos, įvertinant tai, kad kiekvienas motoroleris yra aprūpintas GPS sistema, leidžianti kompiuteryje stebėti asmens judėjimą, tad galima būtų apsieiti ir be užstato“, – teigė R. Adomavičius, kartu patikindamas, kad niekam GPS’o išmontuoti nepavyks.
Elektroroleriai – su minimaliu saugumu
Jūsų pasivažinėjimą mieste padės stebėti dviratyje įmontuota GPS sistema. Užvedus transporto priemonę, automatiškai įsijungia žibintai, yra įtaisyti atšvaitai. Galima išsinuomoti ir variantą su priekyje įtaisytu daiktų krepšiu. Tiesa, garso signalas gali stipriai išgąsdinti dviračių takais einančius praeivius.
Nors kiekvienas išsinuomojęs gaus Vilniaus centro planą, tačiau saugumo priemonėmis turės pasirūpinti patys – vėlyvą vakarą ar lietingą dieną dėvėti šviesą atspindinčią liemenę. Šalmas – taip pat vartotojų reikalas.
Dviračių trasų pasiūlymai 2011
Projektų dar bus
Daugiau nei 100 tūkst. litų, kurie buvo būtini projekto debiutui, skyrė rėmėjai. Rudenį Vilniuje turėtų atsirasti ir daugiau elektrorolerių.
R.Adomavičius žada, kad Europos vyrų krepšinio čempionato metu Vilniuje važinės ir austriškas autotraukinukas bei nedideli dujiniai autobusiukai.
Nerijus Drochneris
Po ilgų metų Citroen pagaliau atgavę „kiaušus“ pradėjo kurti automobilius vertus Citroen ženkliuko, na bent jau dizaino prasme. Naujasis „C4″ bando pratęsti šią tradicija taip pat.
Švedų trileryje „Mergina su drakono tatuiruote“ ryškiai sužibusi aktorė Noomi Rapace neatsigina pasiūlymų vaidinti Holivudo filmuose. Jai pranašaujamas kolegės iš Prancūzijos – Marion Cotilllard likimas – sėkminga karjera Holivude ir netgi „Oskaras“!
Nors motociklų sezonas mūsų šalyje prasideda gegužę, šiltas oras į gatves jau išgynė daugybę motociklininkų. Šios mažų gabaritų ir itin greitos transporto priemonės yra tikras iššūkis kelyje: jas sunku ne tik pastebėti, bet ir atpažinti jų rodomus signalus. Kaip motociklininkams netapti „donorais“ kelyje, pataria profesionalus motociklų akrobatas Šarūnas Kezys.
Bene garsiausias ir daugiausia uždirbantis Lietuvos atlikėjas, grupės SEL lyderis Egidijus Dragūnas šaltą trečiadienio rytą praleido ne šiltuose namuose, bet vėsiame Vilniaus miesto apylinkės teisme – čia teisėja Virginija Liudvinavičienė nagrinėjo atlikėjui iškeltą administracinę bylą dėl nuodėmių, kurias E. Dragūnas padarė prie vairo, o pats atlikėjas netikėtai pareiškė, kad policija jį… persekioja.
Nepriklausomai nuo amžiaus ar vairavimo patirties, daugiau nei pusė šalies vairuotojų yra įsitikinę, jog labiausiai eismo saugumą padidintų vairavimo kultūros kėlimas, o ne griežtesnės baudos už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus ar daugiau patruliuojančių pareigūnų. Tokius duomenis gavo didžiausia šalies draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas“, internete apklaususi beveik 10 tūkstančių respondentų.
Apsniktos Helsinkio gatvės. Sniegas, purvas ir pilki pastatai – pasaulis matomas taksi vairuotojo akimis. Tik jis nė iš tolo neprimena Roberto De Niro nuotykių. Labiau mūsų šalies taksisto kasdienybę.