Search Results for: "spektakliai"

Žiūrovų pageidavimu skelbiami papildomi „Paskutinės Krepo juostos“ spektakliai (foto)

Žiūrovų pageidavimu skelbiami papildomi „Paskutinės Krepo juostos“ spektakliai (foto)

Premjeriniai Oskaro Koršunovo režisuotos „Paskutinės Krepo juostos“ spektakliai susilaukė milžiniško žiūrovų dėmesio ir salėje tilpo toli gražu ne visi norintys, tad publikos pageidavimu birželio mėnesį skelbiami trys papildomi spektakliai. Žiūrovai laukiami birželio 20, 21 bei 27 dienomis.

„Sustabdytos akimirkos“: studentų spektakliai laukia žiūrovų

„Sustabdytos akimirkos“: studentų spektakliai laukia žiūrovų

Gegužės 5–11 dienomis Vilniuje vyks XIV tarptautinis universitetų teatrų forumas „Sustabdytos akimirkos“. Publika išvys Lietuvos, Rusijos, Ukrainos, Ispanijos, Rumunijos, Šveicarijos ir JAV studentų spektaklius. Visi forumo renginiai nemokami.

O. Koršunovo spektakliai sugrįžta į Vilniaus scenas

O. Koršunovo spektakliai sugrįžta į Vilniaus scenas

Vasaros gastrolių metu išmaišę visą Europą, režisieriaus Oskaro Koršunovo spektakliai sugrįžta į Vilnių. Šią savaitę vilniečiai ir miesto svečiai turės galimybę pamatyti tris režisieriaus darbus: Williamo Shakespeare`o „Hamletą“, „Mirandą“, statytą pagal pastarojo dramaturgo dramą „Audra“, bei Maksimo Gorkio „Dugne“.

Vilniuje – šokančių komiksų spektakliai iš Maskvos

Vilniuje – šokančių komiksų spektakliai iš Maskvos

Gruodžio 7-9 dienomis Menų spaustuvėje šiuolaikinio šokio gerbėjai turės puikią progą sugriauti stereotipus apie šią scenos menų rūšį. Kinetinio teatro iš Maskvos spektakliai „Senė“ ir „Departure“ įrodys, kad šiuolaikinis šokis gali būti ne tik labai giliamintis ir abstraktus vyksmas tamsioje scenoje tamsiais drabužiais, bet ir kupinas humoro ir labai netikėtų išraiškos priemonių.

Gruodžio 7 ir 8 dienomis 19 val. rodoma „Senė“ pagal Rusijos absurdo klasiką Daniilą Charmsą – kelių paveikslų, veiksmų, dimensijų, komiksų ir lindihopo spektaklis.

Spektaklio autorius Saša Pepeliajevas tokį pavadinimą savo kūriniui davė ne tam, kad viskas skambėtų kuo keisčiau ir „mandriau“. Tiesiog tai yra tiksli nuoroda žiūrovui, ko šiam tikėtis scenoje: čia yra ir animacijos, ir filmavimo on-line režimu, ir kitokių interaktyvių technologijų sprendimų. Bet visų svarbiausia šiame spektaklyje – šokis.

Spektaklį įkvėpė nemirtinga D. Charmso „Senė“, palikusi gilų pėdsaką naujausioje Lietuvos teatro istorijoje per 1992 m. sukurtą Oskaro Koršunovo spektaklį.

Gruodžio 9 dieną Menų spaustuvės Kišeninėje salėje pristatomas spektaklis „Departure“ – Sašos Pepeliajevo solo vaidinimas, kuriame šokis derinamas su interaktyviomis technologijomis ir animacija. „Departure“ tęsia ankstesniųjų choreografo darbų („Hamleto“, „Margaritos ir Meistro“, „Senės“, „Sigmund & Freud”, „Much Cokotuch“) atradimus – interaktyvių technologijų naudojimą, spektaklio kūrimą čia ir dabar.

Pavadinimas („Departure“ – lietuviškai gali reikšti įvairias sąvokas: išvykimas, išskridimas, išplaukimas, išėjimas, pasitraukimas, pradinis taškas, naujas dalykas, nukrypimas, nesilaikymas; kūrėjai turi omeny visas šias reikšmes, dėl to angliško pavadinimo neverčia jokioje šalyje) reiškia tiek fizinį vietos pakeitimą, tiek sąmonės kovą su perdėm organizuota tikrove.

Choreografas ir režisierius Saša (Aleksandras) Pepeliajevas baigė chemijos ir režisūros studijas. Jau daug metų jis nuosekliai dirba, ieškodamas šiuolaikinio šokio ir kitų raiškos priemonių sąskambių. S. Pepeliajevo Rusijos ar kitų šalių teatrams kurti spektakliai pristatyti daugybėje festivalių Rusijoje, įvairiose Europos šalyse, JAV, Izraelyje. Už inovatyvią kūrybą Saša Pepeliajevas yra pelnęs ne vieną tarptautinį apdovanojimą. Nuo 1998 m. jis intensyviai dėsto ir veda meistriškumo pamokas įvairiuose šokio ir teatro centruose Rusijoje, Olandijoje, Švedijoje, Danijoje, Suomijoje, Lietuvoje, Vokietijoje, Kenijoje, Tanzanijoje, JAV, Egipte ir Estijoje. Nuo 2006 metų choreografas pradėjo kūrybiškai sieti šokį ir interaktyvias medijas, spektakliuose naudoti kompiuterių galimybes.

Lietuvos žiūrovai jau ne kartą turėjo galimybę susipažinti su Sašos Pepeliajevo kūryba. Jis su vienu ar kitu savo spektakliu yra ne kartą viešėjęs festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“. O 2008 m. tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“ pristatė A. Pepeliajevo spektaklį „Hamletai“, pastatytą Talino Von Krahlio teatre.

Po gruodžio 7 dienos spektaklio „Senė“ vyks S. Pepeliajevo ir jo artistų susitikimas su žiūrovais.

Kinetinis teatras ne tik rodys spektaklius, bet ir dalysis savo meistriškumu su Lietuvos scenos profesionalais ir studentais gruodžio 4 ir 5 dienomis. S. Pepeliajevas video ir scenos menų kūrėjams dėstys interaktyvaus video šokio teatre tiesas, o viena pagrindinių Kinetinio teatro artisčių Tatjana Gordejeva lietuvių šokio ir teatro profesionalams siūlo performanso praktikos laboratoriją. Beje, T. Gordejeva – buvusi Kremliaus baleto solistė, perėjusi į šiuolaikinio šokio „stovyklą“ ir šiuo metu ten pat viliojanti A. Vaganovos baleto akademijos auklėtinius.

Šiuolaikinio baleto gerbėjų vakarus skaidrins užburiantys spektakliai

Šiuolaikinio baleto gerbėjų vakarus skaidrins užburiantys spektakliai

Pilnas sales gerbėjų renkanti „Baltijos baleto grupė“ kviečia vis niūrėjančius vakarus skaidrinti savo įkvepiančiais ir užburiančiais darbais. Režisierės ir choreografės Marijos Simonos Šimulynaitės vadovaujama trupė jau lapkričio 29-ąją žiūrovams dar kartą dovanos populiarųjį „Kitą pasaulį“ pagal „Depeche Mode“ muziką.

Šis šiuolaikinio baleto spektaklis įkvėptas ne tik kultinės grupės kūrybos, bet ir japonų rašytojo Haruki Murakami romano „Negailestinga stebuklų šalis ir pasaulio galas“. Scenoje suvienyti skirtingi meno žanrai – tai etiudai, gimę iš simbolių, filosofijos, vaizdinių ir energijos kupinos muzikos. Šokėjai scenoje tampa mechaniniais organizmais, gyvenančiais šviesų, lazeriųm šviesų ir vaizdo projekcijų šalyje.

Vilniaus ir Talino operos teatrai pirmą kartą keičiasi spektakliais

Vilniaus ir Talino operos teatrai pirmą kartą keičiasi spektakliais

Lietuvos ir Estijos nacionaliniai operos teatrai pradeda precedento neturinčias pasikeitimo operos ir baleto spektakliais gastroles.

Talino nacionalinė opera Vilniuje rugsėjo 23-28 dienomis rodys penkis geriausius savo pastatymus: tris operos spektaklius – Džakomo Pučinio (Giaccomo Puccini) „Toską”, kurią režisavo Raimondas Banionis, „Bohemą” bei Sergejaus Prokofjevo „Meilė trims apelsinams” ir du baletus – legendinį britų choreografo Keneto Makmilano (Kenneth MacMillan) baletą „Manon” pagal Žiulio Masnė (Julles Massenet) muziką ir britų choreografo Deivido Niksono (David Nixon) baletą „Trys muškietininkai”.

Pasak Estijos operos trupės direktoriaus Marto Miko (Mart Mikk), tokios mainų programos turėtų būti labai drąsiai sutinkamos ir vykdomos, o didžiausiu įvykiu svečias vadina praėjusio sezono premjerą – šiuolaikiškai pastatytą S. Prokofjevo operą „Meilė trims apelsinams”, kuri Taline atliekama estų kalba su nedideliais intarpais rusų kalba. Estų kalba ši opera skambės ir Vilniuje.

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) į Taline tuo pat metu rodys keturis spektaklius: operas „Otelas” ir „Žydė” bei du baletus – „Romeo ir Džuljetą” ir „Raudonąją Žizel”.

Tai didžiausias Lietuvos ir Estijos kultūrinio bendradarbiavimo projektas. Lietuvai apie pusę milijono litų kainuosiančioms gastrolėms Kultūros ministerija skiria 130 tūkst. litų paramą, remia ir privačios įmonės.

LNOBT vadovas Gintautas Kėvišas teigia, kad tokie pat didelio masto mainai spektakliais numatomi ir su Rygos operos teatru 2012 metų rudenį.

Spalio mėnesį Vilniuje laukiama Baltarusijos baleto trupės, lietuvių žiūrovams rodysiančios jau egzotišku mūsų scenoje tapusį Aramo Chačaturiano baletą „Spartakas”.

Lapkričio mėnesį Vilniuje laukiama Kauno valstybinio muzikinio teatro gastrolių, o LNOBT choras vyks į netoli Honkongo vyksiantį Makau festivalį dainuoti „Laisvojo šaulio” pastatyme.

Naujiesiems metams LNOBT išleis baleto „Žydrasis Dunojus” pagal Johano Štrauso (Johann Strauss) muziką premjerą. Dviejų veiksmų baletą statys žinomas Rusijos choreografas Andrejus Melanjinas kartu su lietuvių žiūrovams puikiai pažįstamu dailininku Viačeslavu Okunevu.

Pasak Lietuvos baleto vadovės Tatjanos Sedunovos, šis baletas prieš 15 metų rodytas LNOBT scenoje ir buvo labai mėgstamas bei gausiai lankomas. „Norime atgaivinti senąjį spektaklį, žavėjusį publiką šampano skoniu, gėriu ir grožiu, kad dabar jis sužibėtų kitaip”, – sako T. Sedunova.

Po Naujųjų metų Lietuvos baleto trupės laukia gastrolės į Italiją, o sezono pabaigai turėtų pasirodyti Piotro Čaikovskio opera „Eugenijus Oneginas”, kurią Vilniuje statys rusų režisierius Vasilijus Barchatovas.

Dar viena šio LNOBT sezono naujiena – į teatro sceną iš Trakų perkeliama Amilkarės Ponkielio (Amilcare Ponchielli) opera „Lietuviai” – kitų metų vasario mėnesį teatro scenoje bus rodomas šios operos koncertinis atlikimas.

„Keistuolių teatras“ atsisveikins su publikos pamėgtais spektakliais

„Keistuolių teatras“ atsisveikins su publikos pamėgtais spektakliais

Spalio 22, 23d. (penktadienį, šeštadienį) 19 val. Vilniuje „Keistuolių teatras“ paskutinį kartą parodys Aido Giniočio režisuotą komediją suaugusiems „Karalius Elnias“ . Teatras atsisveikina ir su dar vienu puikiu spektakliu – Vytauto V. Landsbergio muzikiniu vaidinimu vaikams „Pelytė Zita“, kurį vilniečiai ir sostinės svečiai dar gali suskubti pamatyti spalio 24 d. (sekmadienį) 12 val.
Nors šie spektakliai nestokojo nei publikos dėmesio, nei gerų atsiliepimų, pasak Keistuolių teatro vadovo Aido Giniočio, „atėjo laikas atsisveikinti ir užleisti vietą naujiems pastatymams“.
Aido Giniočio režisuotas commedia dell‘arte vaidinimas „Karalius Elnias“, pastatytas pagal Venecijos dramaturgo Karlo Gocio (Carlo Gozzi, 1720 – 1806) pjesę. Autorius pasakiškoje erdvėje apgyvendinęs italų komedijos kaukes, pats savo kūrinius vadindavo tragikomiškomis pasakomis suaugusiems. Žiūrint šį spektaklį nuobodžiauti tikrai nėra kada, nes visa, kas liūdna ir neįdomu, atmetama, o visa, kas patinka publikai, dar labiau paryškinama. Šis spektaklis turi prierašą: commedia dell’arte lituana e vera musica italiana. Nors sukurtas pagal prieš porą šimtų metų parašytą pjesę, spektaklis nedvelkia antikvarine seniena – žiūrovai kaukių komedijoje įžvelgia tai, kas jaudina šiandien, ir juokiasi iki ašarų.
Spektaklyje vaidina „Keistuolių teatro“ aktoriai: Aurimas Meliešius, Andrius Kaniava, Ilona Balsytė, Aldona Vilutytė, Darius Auželis, Vaidotas Žitkus, Irmantas Bačelis, Viola Klimčiauskaitė, Agnė Sunklodaitė ir kt.
2001 metais Lietuvos profesionalių teatrų festivalyje Rokiškyje Keistuolių teatro spektaklis “Karalius Elnias” pelnė pagrindinį ir žiūrovų prizus bei premiją už geriausią premjerinį spektaklį.
Festivalyje „Lietuvos teatrų pavasaris – Kaunas 2001“ Keistuolių teatro režisieriui Aidui Giniočiui už spektaklį „Karalius Elnias“ atiteko pagrindinis prizas; aktoriui Andriui Kaniavai – prizas už geriausią (Tartaljos) vaidmenį šiame spektaklyje.
Vytauto V. Landsbergio muzikinis spektaklis vaikams „Pelytė Zita“ pasakoja apie pelytę, kuri vieną vakarą pastebėjo, kad dingo jos… mama. Tačiau pelytė Zita nepabūgo ir išsiruošė į kelionę: juk negalima taip ir likti vienai – reikia surasti mamą. Nugalėjusi baimę ir įveikusi sunkiausias kliūtis bei pavojus, ji surado tai, kas yra brangiausia pasaulyje – mamą. Ir ne tik ją…
Spektaklio autorius garsėja savo gebėjimu įsijausti į vaiko pasaulį ir pasakoti smagias bei pamokančias istorijas, kurios įdomios ne tik vaikams, bet ir suaugusiems. V. V. Landsbergis spektaklį „Pelytė Zita“ sukūrė pagal to paties pavadinimo savo knygelę vaikams.
Pelytės Zitos istoriją scenoje pasakoja: Joana Čižauskaitė, Viola Klimčiauskaitė, Agnė Sunklodaitė, Darius Auželis,Vytautas Rašimas ir Dalius Skamarakas
2006 m. profesionalių teatrų festivalyje Rokiškyje „Keistuolių teatrui“, suvaidinusiam „Pelytę Zitą“, įteikiamas prizas už geriausią spektaklį vaikams, o scenarijaus autorius ir režisierius Vytautas V. Landsbergis už spektaklį „Pelytė Zita“ apdovanotas nacionalinės dramaturgijos festivalyje „Versmė“.

Paskutiniai Oskaro Koršunovo teatro sezono spektakliai – už simbolinę kainą

Paskutiniai Oskaro Koršunovo teatro sezono spektakliai – už simbolinę kainą

Oskaro Koršunovo teatras (OKT) baigia savo 11-ąjį sezoną moderniomis rusų dramaturgijos interpretacijomis – Antono Čechovo „Dėdė Vania“ (gegužės 6 d.) ir šiuolaikinės Rusijos dramaturgijos ikonų brolių Presniakovų „Vaidinant auką“ (gegužės 7 d.).

Muzikos festivalyje „Loftas Fest“ – techno scena ir šokiai iki ryto

Muzikos festivalyje „Loftas Fest“ – techno scena ir šokiai iki ryto

Rugsėjo 8-9 d., jau šeštus metus Vilniaus Naujamiesčio rajone vyksiantis urbanistinis muzikos ir menų festivalis „Loftas Fest“, šiemet visus kviečiantis su šūkiu, kad miestas turi akis ir ausis, kai „Loftas“ atveria duris, muzikos gerbėjų nenuvils. Šiais metais festivalyje muzika skambės net penkiose scenose. Viena jų – dedikuota techno muzikos gerbėjams.

Muzikos ir menų festivalis „Loftas Fest“ skelbia datą ir pirmąsias naujienas

Muzikos ir menų festivalis „Loftas Fest“ skelbia datą ir pirmąsias naujienas

Jau šeštus metus iš eilės, menų fabrikas „Loftas“ rudenį pasitiks kviesdamas į urbanistinį muzikos ir menų festivalį „Loftas Fest“. Šiemet festivalis, kviečiantis su šūkiu, kad miestas turi akis ir ausis, kai „Loftas“ atveria duris, vyks rugsėjo 8-9 dienomis. Festivalio gerbėjai jau gali ruoštis plačiau atverti akis ir ištempti ausis – jų lauks net 2 dienos pramogų, 4 muzikos scenos, kvapą gniaužiantys meno performansai ir spektakliai, Lietuvos ir užsienio meno kūrinių parodos po atviru dangumi ir net naktinė mados mugė bei kino teatras.