Search Results for: "kaunas"

„Vegfest LT Kaunas“ – maisto festivalis mėgstantiems išbandyti naujoves

„Vegfest LT Kaunas“ – maisto festivalis mėgstantiems išbandyti naujoves

Rugsėjo 16 d. Kaune rengiamas augalinio maisto festivalis „Vegfest LT Kaunas“ lankytojus vilios maisto įmantrybėmis bei nemažomis nuolaidomis.

Keturioms dienoms  Kaunas panirs į festivalio „Insanitus“ šviesą

Keturioms dienoms Kaunas panirs į festivalio „Insanitus“ šviesą

Lapkričio 14 d., pagrindinėje Kauno miesto arterijoje –Laisvės al. 60, duris atveria ilgai laukta tarptautinė meno laboratorija „Insanitus“. Jau penkerius metus gyvuojantis medijų festivalis pristato dar negirdėto ir neregėto garso ir vaizdo kupiną programą, taip skatindamas kiekvieną atrasti save kitoje šviesoje. Meno rezidencija specialiai festivaliui subūrė tarptautinę menininkų komandą, laboratorijoje stulbinančios instaliacijos, performansai, fotografijos parodos, video menas, edukacinės paskaitos, bei pripažintų muzikos atlikėjų pasirodymai.

„Kaunas Jazz“ penktadienį pratęsk su elektronika

„Kaunas Jazz“ penktadienį pratęsk su elektronika

Balandžio 26-ą dieną jauni bei stilingi Kauno (ir ne tik) žmonės tikrai neis miegoti. To priežastimi nebus per langą į akis šviečiantis mėnulis ar triukšmingi kaimynai – triukšmausime patys. Renginių organizavimo įmonė „EPas Lt“ kviečia visus į pirmąjį savo renginį pavadinimu Stilyagi, kuris vyks „Fluxus Ministerijoje“ (Jonavos g.3).

Naujas Balconytv Kaunas sezonas startuoja su Marku Palubenka

Naujas Balconytv Kaunas sezonas startuoja su Marku Palubenka

Naująji BalconyTv sezoną pradėjo šią savaitę svečiavęsis Markas Palubenka ir atliko visiškai naują dar niekur negrotą savo dainą „Apollo“,kurią atliko akustiškai. Tuo pat metu su Marku balkone dainas atliko grupės Floating Mass bei Nebeskusiu Barzdos, pasirodymus taip pat bus galima pamatyti BTV svetaineje.

Kaunas pasitinka  šiuolaikinės muzikos festivalį „Iš arti“

Kaunas pasitinka šiuolaikinės muzikos festivalį „Iš arti“

Vienintelis tarptautinis akademinės šiuolaikinės muzikos festivalis Vidurio Lietuvos regione – „Iš arti“ jau visai greitai kvies kauniečius ir Kauno svečius į savaitę trunkantį renginį.

Kaunas – socialinių reklamų Meka

Kaunas – socialinių reklamų Meka

Frazė „Ir Kaune galima gyventi“ prieš penkerius metus tapo pašaipų ir audringų diskusijų objektu. Laikinoji sostinė, garsėjanti spalvinga tarpukario istorija ir gyvu kultūriniu gyvenimu, regis, šiandien yra vienas nepatraukliausiai piešiamų šalies miestų. Tą tarsi patvirtina vis gausėjantis socialinių reklamų kiekis Kaune – ar tai atspindi bandymus ugdyti aptirpusią kauniečių meilę savam kraštui?
Siaubingo atgarsio sulaukusių reklaminių plakatų, skelbusių, jog ir Kaune galima gyventi (vizualus pateikimas visiškai elementarus – tik tekstas baltame fone), buvo išsižadėta dar 2007 m., tačiau kalbos netyla iki šiol, kaip ir nauji bandymai iškabomis visaip atkreipti dėmesį į miesto teigiamas savybes. Nereikėtų daryti skubotų išvadų – Kaune apskritai padaugėjo socialinių reklamų, kalbančių apie ne tik miestiečiams, bet ir visai šaliai ar pasauliui aktualias problemas. Kauno miesto savivaldybė buvo paskelbusi, jog vien per 2010 m. komerciniuose stenduose leista skelbti 2958 reklamas, iš kurių 837 buvo socialinės. 2009 m. jų buvo kone perpus mažiau – 465.
Miesto problemas deramai atspindi vienas pavyzdys. Kylant į Parodos kalną galėjome pastebėti stendą, kuriame šalia skirtingų rasių atstovų rankų puikuojasi užrašas „Mes skiriamės tik spalva“. Nepakeistas šis užrašas stovėjo neilgai – netrukus kažkas nubraukė „tik“ ir užrašė „net“. Vėliau darsyk pataisyta į senąjį užrašą, tačiau jis buvo išdarkytas ir vėl užrašant „net“… Šiuo metu ten nebėra nei „tik“, nei „net“ – vietoj jų žiojėja gan iškalbinga išplėšta skylė.
Kaip tai vertinti? Akivaizdu, kad reklama pasiekė tik viena – atkreipė dėmesį ir įkvėpė savotišką ginčą, tačiau tikrai nepaskatino tolerancijos. Galima kalbėti apie kultūros stygių, tačiau kartu liūdina ir tai, kad reklama nepasiteisino. Kokios reklamos reikia Kaunui? Viena dažniausiai pasigirstančių kritikų ta, jog socialinėms problemoms skirti stendai mieste yra pernelyg tiesmuki, beveik rodantys nepagarbą gyventojams: „Kaunas yra gražus“, „Kaunieti, nepasiduok“. Socialinės reklamos sukelia įspūdį, lyg kauniečiai būtų visų skriaudžiami ir neapkenčiami, o tai, be abejo, tik dar labiau prislegia.
Atvirai brukama „plika“ pagrindinė mintis prilygsta rėkimui per garsiakalbį tiesiai į ausį. Socialinė reklama turi priversti žmogų galvoti, padėti jam pačiam rasti atsakymą, kodėl kažkas yra svarbu. Daugiau parodyti nei pasakyti. Antai, viena įdomesnių ir tuo pačiu labai paprastų socialinių reklamų, aptinkamų Kaune – veidrodis su užrašu „Ar matei (ne)normalų žmogų?“. Užuot atvirai ragindamas, toks stendas provokuojančiu pateikimu skatina susimąstyti arba bent sukelia susidomėjimą šios akcijos autoriais. Kažko panašiai subtilesnio ir kartu drąsaus reikėtų ir reklamuojant Kauną.
Vienintelės Lietuvoje socialinės reklamos agentūros „Nomoshiti“ direktorius Paulius Rymeikis priminė, kad socialinių reklamų gausėjimas siejamas su prastesne Kauno ekonomine padėtimi – čia apskritai komercinių reklamų užsakoma mažiau, todėl, kad stendai nebūtų tušti, jie užpildomi socialine reklama: „Ar tik nebus taip, kad jas pasidarė stendų savininkai, kad jiems nereiktų mokėti papildomų mokesčių už tuščius stendus? Jeigu tikslas yra užpildyti stendus, tos reklamos puikiai tai atlieka“, – samprotavo specialistas. Taigi, kokybės iš tokių reklamų tikėtis neverta.
P. Rymeikis tikina, kad Kauno reklamose trūksta pamatuotų teiginių. „Kai apie produktą sakai akivaizdžiai (arba stereotipiškai) netiesą, belieka tik juoktis, piktintis, tyčiotis. Jei nusprendei sakyti, jog Kaunas – geriausia vieta gyventi, teigiamos reakcijos nelauk“, – sakė jis, siūlydamas ieškoti ne tokių kategoriškų teiginių, iškelti reklamuojamo produkto tikras, o ne įsivaizduojamas savybes.
„Geros reklamos pavyzdžių apstu – pavyzdžiui, „Cannes Lions“ nugalėtojų duomenų bazėje. Tačiau svarbiausia yra žinojimas, ką nori pasakyti ir kodėl“, – sakė socialinės agentūros vadovas. Jo teigimu, Kaune konceptualių, sėkmingų reklamų buvo nedaug.
Metų pradžioje miestą vėl sudrebino socialinių reklamų antplūdis, šįsyk artėjančio Europos vyrų krepšinio čempionato proga. Reklamų serijoje stendai vaizdavo dvi nuotraukas – vieną 1939 m. (tuomet Lietuva laimėjo čempionatą), o kitą 2011 m., sulyginant laikinosios sostinės pasiekimus ir apeliuodami į sportines šių metų ambicijas. Kaunas nuo seno alsuoja krepšiniu, tad tai veikiausiai ne vieną įtikinusi reklama, sėkmingai priminusi vieną ryškiausių miesto talismanų – krepšinį ir pažadinusi teigiamas emocijas. Piktų liežuvių, plakusių apie keistai pasirinktą pirmąją datą – Antrojo pasaulinio karo pradžią – argumentacija silpna, kadangi čia tiesiog lyginami skirtingų laikotarpių krepšinio čempionatai, o ne politinės aplinkybės.
Verta paminėti ir prieš keletą metų daugelį nustebinusią reklamą, kurioje Kauno įžymios vietos – Soboras, Pažaislio vienuolynas, Vytauto Didžiojo paminklas – vaizduojamos garsiausių pasaulio vietovių fone. Šūkis skelbė: „Kaunas. Tai mano miestas – nesvarbu, kur būčiau“. Prieštaringai vertinta reklama girta už šiuolaikiškumą ir kitoniškumą. Kita vertus, pamatęs tokią reklamą kur nors Panevėžyje (o šie stendai išties išbarstyti visoje Lietuvoje), dažnas gūžtels pečiais arba net išdarkys ją – ir ar verta stebėtis? Jei taip siekiama kažkaip prisivilioti į kitus miestus išsikrausčiusius kauniečius, sėkmės tikėtis naivu. Jei tai tiesiog Kauno reklama kitiems miestams – nori nenori atsiras besipiktinančių laikinosios sostinės „išsišokimu“, kils minčių apie neįveiktus šio miesto kompleksus.
Kaunas – antras pagal dydį šalies miestas, dažnai vadinamas Lietuvos širdimi. Ne vienam tai gimtasis ir labai gerbiamas kraštas. Tačiau daugybė socialinių reklamų jam dažniau pakenkia nei pasitarnauja, sukeldamos mintis, kurios visiškai priešingos brukamoms. Tai nereiškia, kad kauniečiai skuba kraustytis iš savo miesto ir jame viskas negerai – greičiau tai, kad socialinės reklamos čia per dažnai nepataiko į dešimtuką. Gali būti, jog teks imtis rimtesnių priemonių nei socialinės reklamos, siekiant pakeisti sustabarėjusius stereotipus apie Kauną.
Tekstas: Martyno Gedvilos
Nuotraukos: Gyčio Mikėno

Žygis kryžiuočių takais (Kaunas-Jurbarkas-Kaunas)

Žygis kryžiuočių takais (Kaunas-Jurbarkas-Kaunas)

„eXtreme 2x100km” – “Kruvinuoju keliu” – tai pirmasis kasmetinis masinis nekonkurencinio pobūdžio trijų dienų pėsčiųjų žygis, skirtas garbingoms Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės lietuvių kovoms, vykusiomis Panemunės ruože nuo Jurbarko iki Kauno, su kryžiuočiais paminėti.

“eXtreme 2x100km” projektas – unikalus, lietuviškas, tarptautiniame žygių pasaulyje analogų neturintis renginys, kurio metu didelė dalis žygeivių pasiekia savo fizinių, psichologinių ir moralinių galimybių ribas. Tai absoliuti kova su savimi palydima žodžiais “Ryžtas, Valia, Garbė”.
Tikriausiai dar nei viena valstybė (organizuojanti tokio pobūdžio renginius) pasaulio žygių istorijoje nėra turėjusi tokio plataus, visaapimančio ir kompleksinio žygio maršrutų pasirinkimo vieno renginio metu kokį turėsime šitame renginyje! Ir štai kodėl.

Dalyviai ir maršruto etapai:
1) Masiškiausia, linksmiausia ir lengviausia dalis. Žygyje bus net 4 tarpiniai etapai – jie skirti pradedantiems ir naujiesiems žygeiviams, visiems žmonėms, nuo didelio iki mažo, nuo jauno iki senyvo, norintiems tiesiog aktyviai, šauniai ir linksmai praleisti laiką gamtoje su savo draugais, šeimomis, bendraminčiais ar bičiuliais. Pagal norus ir galimybes žygeiviai galės įveikti vieną ar kelis tarpinius etapus. Į diplomą bus įrašytas bendras įveiktas kilometražas.
Siūlomi tokie tarpiniai žygio etapai:
a) Kaunas –Zapyškis ~ 20 km
b) Gelgaudiškis – Jurbarkas ~ 20 km
c) Jurbarkas – Raudonė ~ 25 km
d) Kulautuva – Kaunas ~ 20 km

2) Nebus nuskriausti bėgikai ir dviratininkai. Jie lygiagrečiai galės galynėtis 4-iuose maratonuose! Dviratininkams bus įteikti diplomai su bendru įveiktu kilometražu, o bėgikai, įveikę 4 maratonus (tai jau Ultramaratonas) bus apdovanoti eXtreme 2x100km medaliais – Riterio Kryžiumi.
Bėgikai ne tik bėgs šituos 4 maratonus, bet dar ir “aiškinsis“ tarpusavyje, kuris iš jų greičiausias sumuojant tarpinių maratonų įveikimo laiką.
Siūlomi maratonai:
a) Kaunas – Kriūkai ~ 42 km
b) Kriūkai – Jurbarkas ~ 42 km
c) Jurbarkas – Seredžius ~ 47 km
d) Seredžius – Kaunas ~ 46 km

3) Pagaliau priartėjome prie mūsų patyrusių žygeivių! Tai žmonės (kariškiai ir civiliai) turintys daugelio metų žygių patirtį tiek Lietuvoje, tiek užsienio valstybėse. Žygeiviai nebijantys ilgų distancijų, turintys gerą psichologinį ir fizinį pasiruošimą. Mūsų elitiniai žygeiviai pėsčiomis įveiks pilną eXtreme 2 x 100 km atstumą maršrutu Kaunas – Jurbarkas – Kaunas. Jiems iškilmingai bus įteikti Riterio Kryžiai prie Kauno miesto Rotušės.

Renginio data ir žygio maršrutas:
Pirmas etapas (birželio 30d.- liepos 1d.): Kaunas (Karo muziejus)– Kačerginė – Zapyškis – Plokščiai – Gelgaudiškis – Kiduliai – Jurbarkas. Viso: 100 km per 24 val.
Startas numatomas birželio 30d. 10val. prie Vytauto Didžiojo Karo muziejaus.
Antras etapas (liepos 1 -2 d.): poilsis Jurbarke; Viso: 24 val.
Trečias etapas (liepos 2-3 d.): Jurbarkas – Skirsnemunė – Panemunės Pilis – Raudonės pilis – Veliuona – Seredžius – Vilkija – Kulautuva – Kaunas (Rotušės aikštė). Viso: 100 km per 24 val.
Finišas numatomas liepos 3d. 10-15val. prie Kauno Rotušės.

Visas žygio maršrutas drieksis pačiomis vaizdingiausiomis panemunės vietomis: istoriniai miestai ir miesteliai, šimtmečius menantys piliakalniai, pilys, dvarai ir regioninis Panemunių parkas, visa tai matys žygio dalyviai.
Mūsų tikslas šiuo žygiu paskatinti žmonės keliauti, aktyviai ir prasmingai praleisti laisvalaikį bendraminčių būryje, patirti naujų įspūdžių, todėl mes norime ir siekiame, kad tokiame renginyje dalyvautų kuo daugiau žmonių. Kviečiame miestų ir seniūnijų gyventojus kartu su mumis dalyvauti šiame renginyje.
Šiais metais žygyje turėsime ir svečių iš užsienio: Latvijos, Estijos, Švedijos, Vokietijos, Norvegijos ir Lenkijos.

Pėsčiųjų žygių asociacija – visuomeninė, nevyriausybinė, ne pelno siekianti organizacija, kurios pagrindiniai veiklos tikslai ir uždaviniai yra:

vienyti keliauti mėgstančius žmones, propaguoti keliavimą pėsčiomis kaip aktyvią, kultūringą ir aplinką tausojančią laisvalaikio praleidimo formą;
ugdyti Lietuvos žygių mėgėjų patriotiškumą, pilietiškumą, meilę gamtai, puoselėti kultūros ir istorines tradicijas;
kasmet organizuoti masinius nekonkurencinio pobūdžio dviejų ar daugiau dienų žygius;
bendradarbiauti, dalyvauti bendruose projektuose Lietuvoje ir užsienyje su kitomis visuomeninėmis organizacijomis, žygeivių klubais, lietuvių išeivių bendruomenėmis kitose valstybėse; valstybinėmis institucijomis;

Registracija ir visa pilna informacija apie renginį: www.pesciujuzygiai.lt

AIESEC Kaunas kviečia į verslumo konferenciją „Susikurk ateitį“

AIESEC Kaunas kviečia į verslumo konferenciją „Susikurk ateitį“

Turi idėją, bet nuo ko pradėti? Kaip susitvarkyti su visais dokumentais? Iš kur gauti pinigų verslo pradžiai? Ką daryti, kad tavo verslas būtų sėkmingas? Ir apskritai, ar tu tam pasirengęs? Šie ir dar daugiau klausimų kankina ne vieną jauną žmogų, kuris nori pradėti savo verslą. Tačiau kur rasti atsakymus? Verslumo konferencija „Susikurk ateitį“, kurią rengia tarptautinės jaunimo organizacijos AIESEC Kauno filialo nariai, tai puiki galimybė rasti atsakymus į visus rūpimus klausimus.
Renginio metu savo patirtimi ir žiniomis dalinsis psichologas Mykolas Truncė. Jis papasakos, kaip pasirengti verslo pradžiai. Všį „Penkta koja“ įkūrėjas Paulius Boreika supažindins dalyvius su socialinio verslo specifika ir dokumentų tvarkymu steigiant įmonę. Dar viena aktuali tema pradedančiajam verslinikui yra finansavimas. Su jauno verslo finansavimu dalyvius supažindins Algimantas Variakojis, kuris turi daugiau nei 16 metų patirtį finansavimo pritraukimo ir privataus kapitalo investicijų valdymo srityje. Taip pat SEB banko finansų ekspertas Vaidas Žagūnis. Sėkmingo verslo subtilybes dalyviams atskleis ilgametę patirtį turintis verslininkas Grantas Pažėra. Verslininkas taip pat pristatys jaunimo verslo mentorystės projektą. Be to, savo sėkmės istorija pasidalins Ignas Vaitkunskas, kuris 2008 metais buvo pripažintas perspektyviausiu jaunuoju verslininku Europoje.
Konferencija vyks gegužės 13d, Kaune, KTU Dizaino ir technologijų fakultete, Studentų g.56 156 auditorijoje. Pradžia 10:00. Visus norinčius dalyvauti, kviečiame registruotis elektroniniu paštu: [email protected].

Lietuvą sudrebins tarptautinis džazo festivalis „Kaunas Jazz 2011“

Lietuvą sudrebins tarptautinis džazo festivalis „Kaunas Jazz 2011“

Balandžio 29 d. Lietuvą sudrebins XXI tarptautinis džazo festivalis KAUNAS JAZZ 2011.Festivalis, pripažintas ne tik mūsų šalyje, bet ir pasaulyje, šiemet džiazo mylėtojus džiugins keturias dienas ir keturias naktis (balandžio 29 – gegužės 2).

Miestų rinkimuose pirmauja Kaunas

Miestų rinkimuose pirmauja Kaunas

Daugiau nei 35 tūkst. balsų jau sulaukė rinkimai, kuriuose iš 40 Lietuvos miestų renkami 22 pateksiantieji į naujausią stalo žaidimo „Monopolis: Lietuva“ versiją. Aktyviausi buvo Kauno miesto gerbėjai – jie per dvi savaites atidavė daugiausiai balsų.