Search Results for: "kaip mokytis"

Turi žinoti visi studentai: 5 patarimai

Turi žinoti visi studentai: 5 patarimai, kaip mokytis

Prasidėjus naujiems mokslo metams, pats laikas pradėti galvoti ne tik apie tai, kokių linksmybių atneš artimiausia ateitis, bet ir apie tai, ką vertėtų pasiimti iš studijų bei kaip tai padaryti efektyviai. Pristatome 5 patarimus, kaip mokytis, kad sesijos metu netektų patirti nereikalingo streso.

Studijos JAV - kur ten galima mokytis?

Studijos JAV – kur ten galima mokytis?

Anglų kalbos akademija „AMES“ ne vienerius metus konsultuoja moksleivius ir jų tėvus, kokias užsienio studijas rinktis. Čia galima pasiruošti ir išlaikyti tarptautinius anglų kalbos egzaminus, sužinoti apie mokymosi sistemas anglakalbėse šalyse, pateikti paraiškas stipendijoms JAV, kvalifikuotai parašyti motyvacinį laišką, kurio reikalauja universitetai.

Norite gerų mokymosi rezultatų? Išmokite mokytis!

Norite gerų mokymosi rezultatų? Išmokite mokytis!

„Nuolat perkraudami trumpalaikę atmintį ir nenaudodami ilgalaikės, naikiname smegenų gebėjimą apdoroti ir įsiminti informaciją“, – teigia Kauno technologijos universiteto Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (KTU SHMMF) docentė dr. Vilija Stanišauskienė. Jos teigimu, mokymasis informacijos ir technologijų pertekliaus visuomenėje yra sudėtinga veikla, kurios reikia mokytis.

Vasaros atostogos – puiki proga pradėti mokytis užsienio kalbos (interviu)

Vasaros atostogos – puiki proga pradėti mokytis užsienio kalbos (interviu)

Laikas.lt Asmeninio archyvo nuotraukos. Vasara – atostogų metas. Niekas nedrįstų ginčytis su šiuo teiginiu, tačiau vangus gulėjimas pliaže ar žurnalų…

Projektu „Kam to reikia?!“  bus siekiama kelti motyvaciją mokytis

Projektu „Kam to reikia?!“ bus siekiama kelti motyvaciją mokytis

Šį mėnesį startuoja naujas Lietuvos mokykloms skirtas profesinės savanorystės projektas „Kam to reikia?!“, kurio tikslas – padėti atsakyti į moksleiviams dažnai kylantį klausimą, kaip praktiškai pritaikyti mokykloje gaunamas žinias ir įgyjamus įgūdžius. Mobiliojo ryšio bendrovės „Omnitel“ ir banko „Swedbank“ inicijuojamas projektas kvies įvairių sričių verslo profesionalus dalintis su mokiniais turima patirtimi ir įtraukti juos į netradicinį mokymosi procesą, kuris ne tik padėtų lengviau pasirinkti profesinės karjeros kelią, bet ir įkvėptų noro mokytis bei ugdytų kūrybiškumą.

„Kuriant inovatyvią visuomenę ir ekonomiką labai svarbu, kokius gebėjimus jauni žmonės įgyja mokykloje. Turime padėti mokyklai išugdyti savarankišką, atsakingą, mąstančią ir kūrybingą asmenybę,“ – teigia Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius.
Pasak ministro, pastaraisiais metais verslas vis aktyviau prisideda prie mokinių ugdymo, tad sutelktomis pastangomis greičiau ir efektyviau pasieksime naudingų permainų.
„Kūrybinga, veržli ir lyderio savybėmis pasižyminti karta gali būti išugdyta tik tuomet, jei ji noriai semsis ne tik teorinių žinių, bet gaus ir patarimų bei pavyzdžių, kaip šias žinias pritaikyti darbe, siekiant karjeros. Tikime, kad nauja iniciatyva padės šiam tikslui suvienyti verslo įmonių ir mokyklų pajėgas,“ – projekto svarbą pabrėžia „Omnitel“ prezidentas Antanas Zabulis.
Projekto „Kam to reikia?!“ pamokose, kurias ves įvairių sričių įmonių atstovai, mokiniai sužinos, kaip mokykloje įgyjamos žinios praverčia realiame gyvenime, susipažins su įvairiomis profesijomis, išbandys naujausias technologijas ir bus įtraukti į kūrybiškumą skatinančius užsiėmimus.

„Tikiu, kad verslo įsitraukimas į mokinių ugdymą gali padėti jaunam žmogui pažinti įvairias profesijas dar mokyklos suole ir taip palengvinti savo tobulėjimo krypties pasirinkimą,“ – teigia „Swedbank“ valdybos pirmininkas Antanas Danys.
A. Danio teigimu, kita priežastis, paskatinusi Lietuvoje kurti užsienio šalyse jau pasiteisinusią profesinės savanorystės sistemą, yra pastaruoju metu jaučiamas vis didesnis banko kolegų ir kitų profesionalų susidomėjimas prasminga savanoriška veikla mokyklose.
Planuojama, kad per pirmuosius 4 metus projekte dalyvaus 95% mokyklų, kuriose bus organizuota 3000 susitikimų su mokiniais, o į profesinę savanorystę įsitrauks 2000 įvairių sričių profesionalų. Ateityje mokytojai ir mokiniai galės patys spręsti kokį svečią jie nori pasikviesti į savo mokyklą. Projekto vykdytojai pateiks susitikimų organizavimo platformą internete, kuris leis ne tik rasti norimą pranešėją ar temą, bet ir pasirinkti pageidaujamą susitikimo formatą.

„Kam to reikia?!“ iniciatoriai tikisi, kad projekto metu sukurta atvira savanorystės mokyklose skatinimo sistema suteiks reikalingą informaciją ir tinkamas priemones ne tik jų darbuotojams, bet ir kitoms verslo įmonėms bei organizacijoms, norinčioms dalintis turima patirtimi su jaunąja karta.

Verslininkus, ruošiant mokomąją medžiagą, konsultuos projektui „Kam to reikia?“ talkinantys Švietimo ir mokslo ministerijos, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto, Mokyklų tobulinimo centro, „Junior Achievement Lietuva“ ir Nacionalinės moksleivių akademijos atstovai.
Kurti ir plėtoti projektą padės verslo teisės advokatų kontorų grupė LAWIN, verslo konsultacijų ir IT sprendimų bendrovė „Metasite“, skaitmeninių ir mobiliųjų technologijų kompanija „Samsung“ bei finansų valdymo grupė FMG.

„Išsamus fotografijos kursas“: neverta mokytis fizikos neišmokus skaičiuoti

„Išsamus fotografijos kursas“: neverta mokytis fizikos neišmokus skaičiuoti

Fotografija – tai sritis, kurioje pastaraisiais metais įvyko didžiulė technologinė pažanga. Dabar visi turime puikius naujus skaitmeninius fotoaparatus ir kompiuterius, tačiau kaip ir senais gerais analoginės fotografijos laikais, fotografuoja ne technika, o žmogus, kuriam būtinos žinios bei įgūdžiai.

Neseniai mūsų knygynus pasiekė knyga, perteikianti esmines fotografijos žinias. Tai Johno Garretto ir Graeme’o Harriso „Išsamus fotografijos kursas“, sulaukęs didžiulio populiarumo Didžiojoje Britanijoje bei kitose šalyse. Knyga paprasta ir lengvai suprantama. Kaip rašoma jos anotacijoje: „Jokio žargono, jokių pliurpalų – tik tai, ką reikia žinoti norint gerai fotografuoti. Tai praktiškas kursas, kurio temos apima ir atostogų nuotraukų tobulinimą, ir eksperimentus su naujausiomis „skaitmeninės fotolaboratorijos“ technologijomis. Jis įtiks visiems, nepaisant įgūdžių ir patirties.“

Iš tiesų tai knyga, nuo kurios verta pradėti mokytis fotografijos, ypač tiems, kurie ruošiasi tai daryti individualiai. „Išsamus fotografijos kursas“ čia labai parankus – jame labai glaustai ir aiškiai išdėstomos pradinės fotografavimo žinios. Pradedama nuo fotoaparato meniu – įvairių režimų nuostatų elementoriaus. Paaiškinama, kas yra ISO ir kaip nustatyti baltos spalvos balansą (mistinis terminas ne vienam mėgėjui). Vėliau kalbama apie ekspoziciją – kaip ją parinkti, kada verta pereksponuoti arba tamsinti fiksuojamus vaizdus.

Nors ši knyga nereikalauja iš skaitančiojo jokių išankstinių fotografijos žinių, ji skirta ne vien pradedantiesiems, bet ir tiems, kurie jau turi patirties, nori geriau suprasti fotografiją ir siekia geresnės fotografijų kokybės. Autoriai knygos įvade rašo: „Jei būtume turėję tokią knygą, kai patys studijavome fotografiją, galėjome sutaupyti daug laiko ir nervų. Parašėme knygą, kokios patiems reikėjo – neklampinančią į techninio žargono liūną, iš kurio išgriebti pagrindinę informaciją reikėjo ypatingų pastangų“

Ši knyga suskirstyta pamokomis: ekspozicija, diafragma, išlaikymas, objektyvai, kompozicija, šviesa, spalva, filtrai, nespalvotoji fotografija, vaizdo pagerinimas. Iliustruotos ir lengvai suprantamos užduotys skatina pasitikėti savimi, profesionalų patarimai padeda pastebimai pagerinti nuotraukas – nesvarbu, ar naudojate aukščiausios klasės veidrodinį, ar mažytį telefono fotoaparatą.

Žurnale „Foto“ Marius Matulevičius apie šią knygą rašo: „Kai atsiverčiau šią knygą, atrodė, jog tai – elementorius, kurį vertą skaityti tik pasislėpus nuo labiau patyrusių fotografų. Vėliau supratau, kad tai pradinė mokykla – juk neverta mokytis fizikos ir literatūros kritikos neišmokus skaityti, rašyti ir skaičiuoti. O jau užvertęs knygą suvokiau, jog pagrindai fotografijoje yra viskas, juos įsisavinti gali tik išmokęs visus pradinius žingsnius. Ne taip paprasta išlaikyti pradinės fotografijos mokyklos egzaminus. Manyčiau, „Išsamus fotografijos kursas“ padės užlopyti esminę išsilavinimo spragą.“

Robotas

Robotas, kuris gali mokytis, liesdamasis prie daiktų (video)

Europos mokslininkai sukūrė robotą, kuris gali mokytis elgtis su įvairiais daiktais, juos liesdamas ir išmėgindamas, lygiai taip, kaip tai daro kūdikiai, besimokantys pažinti juos supantį pasaulį.
Grįžtamasis ryšys tarp roboto sensorių, esančių jo rankose, akių ir „smegenų“ – procesoriaus, leidžia jam spręsti problemas, kurios nebuvo numatytos ir užprogramuotos, todėl susidūręs su nežinoma užduotimi, jis daiktus išmėgina arba kurį laiką žiūri į juos, kol procesorius nesukuria ryšių tarp reikiamų veiksmų sekos.

Užduotys, kurias robotas gali atlikti, gali būti suskaidytos į tris komponentes: žodinių komandų supratimą, sąsajų tarp objektų ir reikiamų veiksmų sukūrimo ir pačios komandos įvykdymo. Visas šias komponentes susieti vien tik mėginimų ir klaidų būdu truktų labai ilgai, todėl robotui užduotis kiek buvo palengvinta, į jo programą įrašant objektų pavadinimus.

Šie video įrašai demonstruoja robotą virtuvėje, kur jis turi įvykdyti įvairias žodines komandas.

Ar sąmoningumo reikia mokytis?

Ar sąmoningumo reikia mokytis?

Kalbiname Asmenybės sąmoningumo ugdymo centro „Luxvita“ vadovę ir lektorę Neriją Kondratenko. Dar metų neturintis sąmoningumo ugdymo centras pagal nuveiktus darbus jau yra gerai pažįstamas visuomenei. Rugsėjo mėnesį startuoja naujas šio centro projektas – Asmenybės sąmoningumo akademija „Gyvenimas Jūsų rankose“, apie kurį sutiko plačiau papasakoti idėjos autorė.

Kaip kilo mintis įsteigti Asmenybės sąmoningumo akademiją „Gyvenimas Jūsų rankose“?
Šiandien visuomenėje vyrauja vadinama krizė, žmonės turi labai daug problemų santykiuose, finansuose, sveikatos, darbo ir kitose srityse ir nežino kaip su tuo tavrkytis, kaip išeiti iš užburto problemų rato. Iš nežinojimo pradeda ekspermentuoti ne tik su savo kūnais, sveikata, bet ir su gyvenimais, mėgindami įvairias „gyvenimo gerinimo“ metodikas, saujomis gerdami cheminius vaistus ir t.t. Farmacijos rinka plečiasi, atsiranda vis daugiau „puikių“ vaistų, metodų, o ligų kažkodėl nemažėja. Įvairūs negalavimai net gi jaunėja: ligos prieš 50 metų dažniausiai pasireiškusios vyresnio amžiaus žmonėms, šiandien neretai pasitaiko paaugliams (pvz. artritas). Drąsiai galiu teigti, kad žmogui nėra normalu blogai jaustis. Jis turi jaustis gerai ir komfortabiliai visada ir visur, būtent todėl kilo mintis įsteigti sąmoningumo akademiją.

Atidarote Asmenybės sąmoningumo akademiją. Ar jautėte poreikį tokio pobūdžio ugdymo įstaigai?
Pagal žmones atvykstančius į individualias konsultacijas galiu teigti, kad akademijai poreikis tikrai yra. Konsultacijų laiko neužtenka išsamiai išdėstyti viską, ką žmogus turėtų žinoti. Šiandien žmonės turi labai daug problemų ir nežino net nuo ko pradėti jas savarankiškai spręsti. Ieško pagalbos, atsakymų, o per ilgus ieškojimus neretai nuklysta. Daug kur pateikaima teorinė informacija, tačiau žmonės jos neįsisavina ir negeba pritaikyti gyvenime. Sąmoningumo ugdymas gana ilgas procesas. To neišmoksi mokykloje ar universitete, todėl steigiame šią sąmoningumo akademiją. Galima mokytis visą gyvenimą iš savo ar/ir iš svetimų klaidų, situacijų, tačiau, kam eiti ilgiausiu keliu, kai yra trumpesnis? Baigęs sąmoningumo akademiją žmogus jau gebės nustatyti jį supančių situacijų priežastis, kas, kaip ir kodėl vyksta, žinos kaip jas išspręsti pačiam.

Ar žmonės lengvai pripažįsta, kad jiems trūksta sąmoningumo?
Žinoma, nelengvai. Visuomenė terminą sąmoningumas supranta kaip nori suprasti: neretai sąmoningumą tapatina su intelektu, o nesąmoningumą – su kvailumu. Žemo sąmoningumo lygio žmogus nėra kvailas, jo IQ kaip tik gali būti labai aukštas, tačiau jis sunkiai susigaudo gyvenimo paprastose situacijose, nesugeba teorinių žinių pritaikyti praktikoje, nevaldo savo emocijų. Žemo sąmoningumo lygio žmogus gali būti baigęs ne vieną universitetą, tačiau pradėjęs dirbti jis nemokės savo žinių panaudoti.

Kaip verinate mūsų šalies sąmoningumo lygį?
Lietuvos sąmoningmo lygis šiuo metu yra 4. Jis priklauso nuo visų šalies gyventojų sąmoningumo vidurkio. Tai pakanakamai žemas sąmoningumo lygis. Kaip pavyzdį galiu pateiktį, kad Vokietija yra 9- ame, Lenkija – 6, Rusija 8 –ame sąmoningumo lygyje. Žemas šalies žmonių sąmoningumas daro didelę įtaką valstybės priimamiems savrbiems sprendimams, ekonominei situacijai ir t.t.

Kokios disciplinos bus dėstomos sąmoningumo akademijoje?
Asmenybės sąmoningumo akademijoje nebus kategoriškos studijų programos. Jei bus poreikis paskaita ta pačia tema bus dėstoma ir 5 kartus. Mūsų tikslas, nėra išdėstyti ir išeiti. Siekiame, kad studentas suvoktų ir viduje įsisąmonintų pateiktą informaciją, gebėtų ją pritaikyti gyvenime. Sąmoningumo akademijoje „Gyvenimas Jūsų rankose“ įvairių sričių specialistai dėstys šių sričių disciplinas: asmenybės tobulėjimas (savęs pažinimas, suvokimas, neigiamų minčių ir emocijų įvaldymas, draugystė su savimi ir supančia aplinka santykiai su aplinkiniais…), praktiniai savigydos užsiėmimai (savo kūno pažinimas, ligų priežasčių nustatymas, ligų ir emocijų santykio analizavimas…), daugiafunkcinio meno pažinimo teoriniai ir praktiniai užsiėmimai (muzika, dailė, judesys, saviraiška, vaidyba…), gyvasis tikėjimas (savimi, aplinka, savo siekiais ir tikslais, tikėjimo ir religijos skirtumai…) ir kt.

Studijos akademijoje truks 9 mėn. Ar tiek laiko užtenka, kad žmogus taptų sąmoningesniu?
Vieniems užtenka, kitiems ne. Čia kaip su daugybos lentele vieni geba išmokti per savaitę, kiti per mėnesį, kiti gerai jos nemoka ir visą gyvenimą. Studentams bus suteiktos visos galimybės, kad jie įsisavintų pateikiamą informaciją, kad jų sąmoningumas pakiltų, bet galutinis rezultatas priklausys nuo jų pačių ir įdėtų pastangų. Kaip sakoma, ką pasėsi, tą ir pjausi.

Kokią naudą gaus asmuo atėjęs studijuoti į sąmoningumo akademija „Gyvenimas jūsų rankose“?
Akademiją baigę studentai gebės visapusiškai prisiimti atsakomybę už savo mintis, veiksmus, gebės valdyti savo neigiamas emocijas, gebės mokslo įstaigose gautas žinias pritaikyti darbe, gyvenime. Galiu drąsiai teigti, baigę asmenybės sąmoningumo akademiją „Gyvenimas Jūsų rankose“ žmonės ir laikys gyvenimą savo rankose į gerąją pusę pasikeis visos sritys: darbas, santykiai, sveikata ir t.t. Šios akademijos diplomas – sėkmingo gyvenimo garantas.

Abiturientams svarbiausia sistemingai mokytis ir pasirengti karjerai

Abiturientams svarbiausia sistemingai mokytis ir pasirengti karjerai

Artėja mokslo metai ir moksleivių laukia nauji iššūkiai, o didžiausi išbandymai nusimato baigiamųjų klasių mokiniams: 10-ams, 11-ams ir abiturientams.

Kuršėnų moksleiviai įkūrė „Apple klubą“

Kuršėnų moksleiviai įkūrė „Apple klubą“

Kuršėnų, kuriuose gyvena vos 13 tūkst. gyventojų, moksleiviai turi kuo pasigirti: visai neseniai jie įkūrė „Apple klubą“, o šiek tiek vėliau su mokytojomis įgyvendino savo svajonę ir tapo pirmąja „iPod klase“ Lietuvoje. „Šiuolaikinėje mokykloje turi būti mokoma šiuolaikiškai. Tai priartina ugdymo procesą prie mokinių gyvenimo būdo, kuris neįsivaizduojamas be mobilių technologijų, ir skatina mokinių motyvaciją, nes jie mokosi naudodamiesi savo kartos priemonėmis, o ne pasenusiais metodais ar prieš dešimtmetį kurtomis kompiuterinėmis programomis“, – teigia tokio mobilaus mokymosi idėjos autorė Kuršėnų Pavenčių vidurinės mokyklos mokytoja Staselė Riškienė.

8A klasės auklėtoja bei anglų kalbos mokytoja pasakoja, kad tokia galimybė atsirado tik dėl jų pačių didelio noro: „Kai rudenį Lietuvoje viešėjo skaitmeninių technologijų ekspertas iš Jungtinės Karalystės Jon White, pristatęs mobilaus mokymosi idėją, supratome, kad naujieji „iPod touch“ geriausiai atitiktų mūsų poreikius. Užteko tik vieno entuziastingo laiško su idėjomis Švietimo Informacinių technologijų centro direktoriaus pavaduotojui Mantui Masaičiui, kuris inicijavo “iPod klasės” programą, ir mes tapome mobilaus mokymosi, naudojantis „iPod touch“ delninukais, pradininkais Lietuvoje“.

Pirmiausiai delninukus vaikai išbandė mokydamiesi anglų kalbos, vėliau jie buvo panaudoti ir kuriant muziką, piešiant. Be to, „iTunes“ programa siūlo mokymuisi skirto turinio dalinimosi paslaugą „iTunes U“, kurioje gausu nemokamų pamokų, pavyzdžiui, kaip mokytis groti gitara. Dauguma muziejų taip pat turi savo aplikacijas, todėl mokiniai gali virtualiai aplankyti parodas bei susipažinti su žymiausiais meno darbais.

Kasdien vis labiau technologijomis besidominčiais vaikais džiaugiasi ir jų tėvai, iš savo atžalų sužinantys ne tik technologijų naujienas. „ Kai paskutinio tėvelių susirinkimo metu buvo aptariama rūkymo problema mokykloje, su tėvais pasidžiaugėme, kad mūsų klasės mokiniai tikrai nerūko, tuomet vienas tėvelis pajuokavo: “Kaip jie rūkys, jei neturi kada – juk per pertraukas jie skuba su išmaniaisiais grotuvais „iPod touch” groti elektroniniais būgnais”, – prisimena „iPod klasės“ auklėtoja S.Riškienė.

Pasak pedagogės, šiuo metu mokykloje įrenginėjama itin moderni skaitykla. Planuojama, kad joje bus galima naudotis pačiomis naujausiomis informacinėmis technologijomis, tarp jų – ir planšetiniais kompiuteriais „iPad“.