Search Results for: "gimimo diena"

Ką gimimo diena atskleidžia apie jūsų asmenybę?

Ką gimimo diena atskleidžia apie jūsų asmenybę?

Astrologai paprastai yra vieninteliai žmonės, kurie tiki, jog asmens gimtadienio data turi ryšį su jo charakteriu. Tačiau neseniai atliktas tyrimas, pateikė mokslinių įrodymų, kad gimimo diena iš tiesų daro įtaką jūsų asmenybei.

Kino režisierius Arūnas Žebriūnas savo 80-ąją gimimo dieną susitiks su žiūrovais

Kino režisierius Arūnas Žebriūnas savo 80-ąją gimimo dieną susitiks su žiūrovais

Rugpjūčio 8 dieną (sekmadienį), 17 valandą „Forum Cinemas Vingis“ kino teatre rengiamas iškilmingas kino režisieriaus Arūno Žebriūno 80-mečio vakaras, kuriame bus ir filmų, ir sveikinimų, ir siurprizų.

Tarptautinę šokio dieną – nemokami renginiai ir akcija „2 už 1“ festivalio bilietams

Tarptautinę šokio dieną – nemokami renginiai ir akcija „2 už 1“ festivalio bilietams

Lietuvos šokio informacijos centras (LŠIC) sveikina visus Tarptautinės šokio dienos proga ir kviečia į nemokamus renginius, pristato trumpametražių filmų konkurso nugalėtojus ir skelbia akciją „2 bilietai už 1 kainą“ į gegužės 9–15 d. vyksiantį festivalį „Naujasis Baltijos šokis“.

Reta liga: kai organizme nuo gimimo nėra riebalų (foto

Reta liga: kai organizme nuo gimimo nėra riebalų (foto, video)

Ostine (Teksasas, JAV) gyvenanti 23-ejų metų amerikietė Lizė Velaskez (Lizzie Velasquez) priversta taikstytis su gyvenimu psichologiniame pragare. Merginą gatvėje pasibaisėtinais žvilgsniais nulydi praeiviai, o nepraustaburniai interneto menkystos ją talžo įžeidinėjimais bei tituluoja „atgrasiausia pasaulio moterimi“. Nepaisant to, kad per dieną ji valgo ar užkandžiauja net 60 kartų, Lizė sveria vos 28 kg. Taip yra dėl retos ligos: mergina nuo pat gimimo neturi kūno riebalų.

Lietuvos Valstybės atkūrimo diena - renginių gidas

Lietuvos Valstybės atkūrimo diena – renginių gidas

Jau mokykloje visi buvome pratinami švęsti Vasario 16-ąją. Taigi nepraleiskime ir šiemet, juolab, kad turime laisvą dieną viduryje savaitės. Taigi nedidelis renginių gidas – nuo miestų aikščių iki barų ir klubų.

Pasaulinę diabeto dieną - keletas faktų apie šią ligą

Pasaulinę diabeto dieną – keletas faktų apie šią ligą

Nuo 1991 m. kasmet lapkričio 14-ąją minima Pasaulinė diabeto diena. Tai – Frederiko Bantingo, kuris kartu su Charlesu Bestu atrado insuliną, gimimo diena.
2006 m. gruodžio 20 d. Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja pripažino, kad cukrinis diabetas yra lėtinė, sunki ir visuomenei brangiai kainuojanti liga, sukelianti sunkias komplikacijas. Todėl buvo priimta rezoliucija (61/225 World Diabetes Day), kuri ragina valstybes aktyvinti nacionalinę diabeto prevenciją, gydymo ir priežiūros politiką, nuosekliai tobulinti sveikatos priežiūros sistemą. Pasaulinės diabeto dienos simboliu tapo mėlynas diabeto ratas, kuris žymi vienybę, simbolizuoja gyvybę ir sveikatą. Mėlyna spalva atspindi dangų, po kuriuo gyvena visos pasaulio tautos. Mėlynas ratas reiškia, kad pasaulinė diabeto bendruomenė turi vienytis kovoje su diabetu.
Pasaulyje šiuo metu cukriniu diabetu serga apie 285 mln., Lietuvoje – per 65 tūkst. gyventojų. Prognozuojama, kad 2030 m. sergančiųjų cukriniu diabetu skaičius gali išaugti iki 439 milijonų. Apie tai į ką vertėtų kasdien atkreipti dėmesį ir kuom gresia negydomas diabetas, liaudiškai dažnai vadinamas „cukralige“, kalbamės su Kauno „Naujosios klinikos“ gydytoja Birute Dargiene.
Kas yra diabetas? Kokie jo požymiai?
Išskiriami du pagrindiniai cukrinio diabeto tipai. 1 tipui būdingi greitai ryškėjantys simptomai. Šia forma dažniausiai serga vaikai, paaugliai ir jauni žmonės. Dažniausiai ligonis pradeda jausti troškulį, gausiai šlapinasi. Nors dažnai padidėja apetitas, bet daugeliui ligonių krenta svoris, jiems niežti odą, kartais atsiranda pūlinukų. Kraujyje ir šlapime sparčiai gausėja gliukozės. Ligonis per kelias valandas ar dienas pasidaro apatiškas, mieguistas, iš burnos jam sklinda acetono kvapas, atsiranda pykinimas, jis gali vemti, kartais jaučia pilvo skausmus. Negydant ligonis praranda sąmonę – prasideda diabetinė koma. 2 tipas vystosi palaipsniui ir nepastebimai, dažnai diagnozuojamas profilaktinio patikrinimo metu. Dažniau suserga vyresnio amžiaus žmonės. Jį sukelia paveldimų ir aplinkos veiksnių, iš kurių svarbiausias yra nutukimas, visuma. Apie 80 proc. visų sergančių 2 tipo diabetu yra nutukę. Ilgą laiką toks ligonis gali nejausti jokio negalavimo, nors organizme ir vyksta tam tikri pokyčiai. Ligos požymiai ryškėja lėtai, palaipsniui. Dažnai liga išaiškėja jau prasidėjus vėlyvoms komplikacijoms. Diabetinė nefropatija lemia progresuojantį inkstų funkcijos nepakankamumą, o diabetinė retinopatija yra pirmaujanti aklumo priežastis tarp vyresnio amžiaus žmonių. Sergančius cukriniu diabetu dažniau ištinka infarktas ir insultas. Dėl neuropatijos bei kojų arterijų pakenkimo jiems žymiai dažniau atliekamos kojų amputacijos.
Vaikui sergant antro tipo diabetu gali net nebūti išskirtinių požymių arba jie pasireiškia nežymiai. Į ką tėveliai turėtų atkreipti dėmesį ir suskubti pas gydytoją?
Vaikas ima dažniau šlapintis, didėja alkis ir troškulys, prastėja matymas, ima kankinti vėmimas ir skrandžio skausmai, dėl ko krenta svoris. Jam darosi sunku susikaupti bei išlaikyti dėmesį. Diabetas vaikams dažnai yra diagnozuojamas per vėlai, su nepataisomais organų pažeidimais, kai kraujo gliukozė būna beveik mirtinai pavojingo lygio. Visame pasaulyje diabetinė ketoacidozė yra pagrindinė vaikų, sergančių pirmo tipo diabetu, mirties ir neįgalumo priežastis.
Nuo diabeto visiškai pasveikti neįmanoma. Tačiau kaip tai suvaldyti ir džiaugtis pilnaverčiu gyvenimu?
Dieta – vienas svarbiausių faktorių gydant cukrinį diabetą. Valgyti reikia maždaug tuo pačiu laiku, paskirstant maistą 5-6 kartus per dieną. Būtina vengti gryno cukraus turinčių produktų (cukraus, sirupo, uogienių, saldainių, pyragaičių, saldžių gėrimų, tortų). Galima naudoti dirbtinius saldiklius. Valgykite mažiau riebalų, ypač gyvulinės kilmės. Tinka liesa mėsa, paukštiena, žuvis, liesi pieno produktai. Kasdien valgykite daug daržovių. Vartokite daugiau skaidulinių medžiagų turinčio maisto – tai lėtina angliavandenių pasisavinimą iš virškinimo trakto.
Fizinis aktyvumas taip pat labai svarbus šios ligos gydymo veiksnys. Fiziškai dirbdami raumenys sudegina didelį kiekį gliukozės ir padidina raumenų ląstelių jautrumą insulinui.
Medikamentinis gydymas skiriamas geriamais vaistais arba insulino injekcijomis į paodę. Kokį vaistą pasirinkti sprendžia gydytojas, atsižvelgdamas į cukrinio diabeto komplikacijas, gretutines ligas, gliukozės kiekio kraujyje svyravimus. Insulinas būtinas sergantiems 1 tipo cukriniu diabetu. Jis skiriamas ligoniui visą gyvenimą. 2 tipo cukrinis diabetas gydomas insulinu tik tuomet, kai tabletėmis nebepavyksta kontroliuoti gliukozės kiekio kraujyje ar išsivysto sunkios komplikacijos. Paciento mokymas – svarbi sudėtinė cukrinio diabeto gydymo dalis, nes tik gerai žinant savo ligos ypatumus galima pasiekti džiuginančių rezultatų.
Kaip suvaldyti šį grėsmingai didėjantį sergančiųjų skaičių?
Labai svarbu laiku diagnozuoti cukrinį diabetą. Žmonės, turintys padidėjusią riziką (nutukę, giminėje turintys sergančių cukriniu diabetu, moterys, gimdžiusios daugiau nei 4 kg svorio vaikus), profilaktiškai turėtų tikrintis gliukozę kraujyje. Racionali mityba, kūno masės normalizavimas, fizinis aktyvumas – svarbiausi cukrinio diabeto profilaktikos veiksniai.

Ligita Šoliūnienė

Hipių judėjimas Lietuvoje: nuo „Gėlių vaikų“ iki kiperhipių

Hipių judėjimas Lietuvoje: nuo „Gėlių vaikų“ iki kiperhipių

Hipių judėjimas Lietuvoje reiškėsi apie 1969–1977 m. ir siejamas tiek su rezistencija tarybinei santvarkai, tiek su radikalia priešprieša miesčioniškam gyvenimo būdui, taip pat su vietinės roko muzikos formavimusi.

Gaivališkas, grynas ar pusiau sąmoningas sąjūdis kaip jaunimo mada iš esmės suformavo, galima sakyti, pirmąją žymesnę kontrkultūrą, taip pat padėjo pamatus vėlesnėms socialinio išskirtinumo ir nepaklusnumo bangoms.

Nuo „Gėlių vaikų“ iki kiperhipių

Tačiau, bandant suvokti judėjimo mastą įvairiais laikotarpiais, iškyla sampratos „hipiai“ problema. Yra jaunų žmonių, kurie ir šiandien taip save vadina, o išties žymesnis praeities muzikinis paminėjimas įvyko 1999 m. Vilniuje, Užupyje, koncerte „Gėlių vaikai“. Tame pačiame uždarame kieme, pavadintame griuvėsiais, kurį laiką ir 2002 m. rinkosi hipiuojantis jaunimas, buvo rengiami laisvi dainuojamosios poezijos vakarai ir senos geros muzikos diskotekos.

Tačiau kitaip nei, sakykim, besivystantį muzikinį stilių, hipišką kultūrą įrėmina tam tikras laikotarpis ir šiandieninius sekėjus tikslumo dėlei tikriausiai reikėtų vadinti naujosios kartos hipiais – kiberhipiais, nes dažniausiai jų susibūrimo vieta būna internetinė erdvė.

Yra nemaža atvejų, kai hipiais, pernelyg iš šių dienų pozicijų, vadinami anuometinių įvykių ir reiškinių dalyviai, šis pavadinimas prirašomas ten, kur jis vargu ar yra svarbiausias.

Tuomet hipiuojantys žmonės neretai suvokė savo išskirtinumą ir tiesiogiai nesitapatino su Vakarų hipiais, kas, iš tiesų, ir nebuvo įmanoma. Vietiniai sekėjai kartais pabrėžtinai vadino save kiek kitaip: „piplais“ (nuo angl. people), „hiponais“, „hiparom“, ir šiai subkultūrai priskiriamų žmonių sąmoningumas, idealų suvokimas, išpažinimas bei įgyvendinimas buvo gana įvairus. Kai kuriems būsimiems žymiems Lietuvos muzikantams hipių idėjos tapo kertinėmis formuojant pasaulėžiūrą.

Hipių judėjimas tarp ideologijos ir mados

Pradžioje beveik visiems hipiuojantiems grėsė konfliktas su aplinka ir valdžios pareigūnais, kurį išprovokuodavo vien jau ilgesni, nei valdžios nurodyta, jaunuolio plaukai. Hipiškam gyvenimo būdui pasirinkti reikėjo ryžto; asmens orumo, išraiškos laisvės, žmogaus teisių problemos neišvengiamai atsidurdavo dėmesio centre.

Vėliau nemažai kam hipizmas virto tuomet madingu stiliumi ir laisvesniu gyvenimu, teikiančiu nors šiek tiek daugiau pramogų, bet vargu ar labai suvokiant hipių judėjimo esmę. Tačiau hipizmas atsispindėjo ir 1972 m. Lietuvos politiniuose įvykiuose, kai hipiška išvaizda tapo solidarumo ženklu. Jaunuomenės susibūrimai konkrečiuose rezistencinių veiksmų vietose daugiau ar mažiau siejosi su hipių judėjimu, ką pripažino ir oficialioji valdžia, paversdama hipius politiniais ekstremistais.

Pasaulinio hipių judėjimo idėjos pasiekė Lietuvą per užsienio radiją, daugeliu atveju kaip tuomet naujų stulbinančių grupių „The Beatles“, „The Rolling Stones“, Bobo Dylano dainos, siejamos su laisve, taip pat per vietines negausias kritines publikacijas apie „hipius-narkomanus“ ir galiausiai per įvairesnius hipiams priskiriamos muzikos įrašus.

Greičiausiai hipių kultūra gryna forma Lietuvoje nebuvo labai smarkiai paplitusi ir paveikė pirmiausia drąsiausius, kūrybingus, atviros mąstysenos bei vaizduotės jaunus žmones. Pagrindinėmis nuostatomis tapo laisvė (asmeninė, politinė, lyčių), meilė, brolybė ir taika, pasireiškimo formomis – kuo labiau nepriklausoma socialinė pozicija, tegu ir link valkatavimo ribos, kartu – laisva meninė saviraiška ir, žinoma, įsiklausymas į roko muziką, kartais visiškas atsidavimas jai, neretai lyg religinė praktika, tiek individuali, tiek vienijanti bendraminčius.

Tai pat „privalomi“ dalykai – tranzavimas, kaip dažniausias keliavimo būdas, pagaliau pats keliavimas, kaip reiškinys, nereikalaujantis papildomo tikslo, sekant bytnikų pramintais takais, apie kuriuos buvo skaitoma lietuviškai per stebuklą pasirodžiusioje Jacko Keruaco knygoje „Kelyje“. Specifinės narkotinės medžiagos hipiškoje terpėje praktiškai nebuvo vartojamos, daugiau alkoholis.

Hipiuojančių žmonių lyg savaime suprantamas solidarumas, humanizmas gali žavėti ir dabar – visa tai iškart pavertė hipių judėjimą tikru „tautų draugystės“ reiškiniu buvusioje TSRS: hipiai ir prijaučiantieji svetingai lankydavosi vieni kitų miestuose, padėjo, skatino, dalijosi idėjomis, muzikine patirtimi.

Protestai ir hipiuojančiųjų duoklė pasauliui

Vakarų pasaulyje hipiai reiškėsi kaip triukšmingiausia isteblišmentą kritikuojanti jėga, kelianti revoliuciją socialinių normų srityje, įžiebianti visuomeninius judėjimus (kaip kad pacifistinį, lyčių lygybės, žmogaus teisių, ekologinį ir kt.), taip pat veikianti ir kurianti naujas saviraiškos bei meno formas.

Hipiai pralaužė miesčionišką ribotumą, atsivėrė Rytų misticizmui, įtraukė į kasdienį gyvenimą ezoterinius mokymus, praktikavo vėliau Vakaruose paplitusią jogą ar sveiką natūralią mitybą.

Buvusios TSRS jaunimo perimtos hipių judėjimo idėjos transformavosi ir įgavo savitų bruožų. Svarbiausia, hipizmas čia atitiko laisvės siekį visuomenine ir politine prasme, protestą prieš tarybinę sistemą. Net hipiui to nedeklaruojant, vien jaučiant laisvę kaip vidinę būtinybę. Tokio piliečio elgesys ir išvaizda teisėtvarkos organams savaime neva bylojo antikomunistinį nusiteikimą.

Ironiška, nes kaip tik Vakaruose hipiai atsidūrė arti komunistinių pažiūrų – tai ir gyvenimas komunose, kalbos apie taiką ir daugeliu atvejų apskritai antikapitalistinė ideologija.

Verta prisiminti, kad Vakarų pasaulyje, ypač iš pradžių, spontaniškas hipių sąjūdis taip pat išprovokavo kritinę konservatyvios visuomenės dalies reakciją ir susilaukė represijų, kaip kad atsispindi 7 dešimtmečio Kalifornijos, kur netrūko konfliktų su policija, kronikose.

Žinoma, tai neprilygo hipių ar hipiškai atrodančių žmonių persekiojimui Lietuvoje ir buvusios TSRS teritorijoje. Kai kuriais laikotarpiais hipiškos išvaizdos, nors kiek ilgesnius plaukus nešiojantys jaunuoliai buvo tiesiog gaudomi, prievarta kerpami, už neatitinkančią normų veiklą išmetami iš mokymo įstaigų ar priversti keisti darbo vietą, platėjantys džinsai plėšomi, bet kokie hipių susibūrimai buvo sekami ir pan.

Romas Kalanta hipis?

Tačiau judėjimas gyvavo ir kartais tapatinosi su išsivadavimą skatinančia jėga. Lietuvoje tai labiausiai siejama su sambrūzdžiais Kaune po Romo Kalantos susideginimo 1972 metais. Stulbinantis jaunuolio pasiaukojimo aktas tapo tiek tautinio atbudimo simboliu, tiek atsidavimo, ekstremalaus idealizmo legenda Lietuvos visuomenėje ilgiems dešimtmečiams. Tai buvo ir vienas iš nedaugelio įvykių, apie kurių tikrąją prasmę, skirtingą nuo oficialiosios versijos, žinojo praktiškai kiekvienas Lietuvos gyventojas.

Nors Romas Kalanta greičiausiai nelaikė savęs hipiu, tačiau galėjo būti priskirtas jiems pagal išvaizdą ir pasaulėžiūrą. Neramumai Kaune sustiprino tuometinės valdžios, teisėsaugos organų ir saugumo reakciją į visus, kurie nors kiek, tiek idėjiškai, tiek išoriškai, siejosi su hipizmu. Tai bent jau keletą metų labai apsunkino hipių gyvavimą Lietuvoje, bet kartu ir paskatino, išprovokavo atsakomąją reakciją, kuri laikui bėgant net virto platesne mada, po truputį „legalizuojant“ hipiškos išvaizdos kanonus. Galiausiai mada hipiškai atrodyti tapo mažiau ribojama, gal net tikintis, kad tokiu būdu masiškumas
„praskies“ valdžiai pavojingą ideologiją – hipiškas judėjimas niveliuosis.

Hipiškos mados indėlis į meną

Ką ankstyvuoju laikotarpiu galima buvo priskirti tik „nevalyviems“ hipiams, jau nuo kokių 1976 m. galima buvo sutaurinta, „sušukuota“ forma pamatyti vietiniuose mados žurnaluose, kino filmuose. Vadinamųjų „hipiškų laikų“ vizualinis menas, neretai vadinamas psichodeliniu, savitai prisitaikė ir lietuviškoje taikomojoje dailėje, dizaine.

Be abejonės, hipizmo įtaka juntama ir muzikoje. Įsigalėjus leistiniems ir netgi valdžios puoselėjamiems jaunimo muzikinės saviveiklos kolektyvams, jų repertuaro ir ypač įtakų nebuvo įmanoma visiškai pažaboti. Profesionali estrada ar vadinamoji pramoginė kompozitorių muzika išliko ideologiškai suvaržyta, tačiau ir ten prasiveržė stilistinės permainos. Pradžioje valdžiai teko įsileisti terminą „bigbitas“ ir taip vadinti muzikines grupes bei žanrą, kuris iš dalies pagrindė roko muziką.

Pasaulyje big beat, „British beat“ ar dažniau vienu žodeliu „beat“ įvardijama muzikos banga labiausiai siejama su ankstyvaisiais „The Beatles“ ir kitomis grupėmis, pasireiškusiomis „Britų invazijoje“ („The Animals“, „The Rolling Stones“, „Herman’s Hermits“, „The Troggs“, „The Kinks“, „The Who“ ir kt.). Tuomet galutinai susiformavo ir pati kūrybingos grupės, kur visi nariai lygiaverčiai, idėja kaip alternatyva popdainininkui su beveidžiu orkestru fone. Taip pat grupė tapo atliekamos muzikos bei tekstų autore. Apie 1967 m. „beat“ banga atslūgo, bet suteikė postūmį visiems vėlesniems roko stiliams nuo psichodelikos iki poproko.

Lietuvos hipių muzikinė kultūra

Galima teigti, kad ankstyvajame laikotarpyje, 7 dešimtmetyje, dalis laisvųjų Lietuvos muzikantų buvo paveikti hipiškų idėjų ir bandė perteikti tai savo kūryboje. Grupės „Gėlių vaikai“ ar „Saulės vaikai“ vien pavadinimais galėtų būti akivaizdus pavyzdys.

Galbūt legendinius hipių seišenus, muzikinius subkultūrinius susibūrimus, vykusius Vilniuje (1970), Kaune (1971) ir kituose buvusios TSRS miestuose 8 dešimtmetį, būtų tiksliausia laikyti gyvos hipiškos muzikos apsireiškimu, atspindinčiu laisvą adekvačią grupės-auditorijos komunikaciją. Ten aiškiai turėjo pasireikšti ir improvizacijos elementai, o iš esmės buvo sukurtas tikroviškas, šėlstančio roko koncerto mikroklimatas, tuomet neįmanomas oficialiuose renginiuose.

Vienas žymiausių tokių seišenų, laikomas pirmuoju, įvyko 1970 m. birželį Vilniuje, ne kur kitur, o „Žirmūnų“ restorane. Ši vieta buvo pasirinkta iš reikalo: praradusi anksčiau numatytą vietą, hipiuojančiųjų bendruomenė viską surengė altruistiškai – prisidengiant gimimo diena buvo draugiškai išpirkta restorano salė.

Vadinamasis popseišenas Žirmūnuose pasiekė gaivališką ekstatinę fazę ir dalyvių vėliau buvo lyginamas
su Vudstoko festivaliu. Nenuostabu, kad renginys sukėlė teisėtvarkos pareigūnų nerimą, kaip teigiama, keli saugumo agentai jau buvo infiltruoti pačiame restorane ir tikriausiai tyliai gurkšnodami stebėjo, kas vyksta. Vėliau dauguma seišeno dalyvių buvo persekiojami, gaudomi, sulaikyti ir, kaip įprasta tais laikais, tardomi.

Verta turėti minty ir tai, kad apie įspūdingus įvykius dabar yra išlikę tik paskiri pasakojimai, deja, neužfiksuoti muzikinėje kultūroje įrašų pavidalu. Kaip ir grupių atveju – mus pasiekė žinios daugiausia apie oficialiai įteisintus, registruotus kolektyvus, galėjusius koncertuoti platesnėje viešumoje, bet nedaug ką žinome apie labiau autsaideriškas to laikotarpio grupes, grojusias labai siaurame klausytojų rate. Įdomu ir tai, kad buvusioje TSRS ir Tarybų Lietuvoje visur regimas transparantas „Taika“, „Taika pasauliui“ tapo vienu iš sąlyčio taškų, per kurį tapo įmanoma įterpti hipiškos mąstysenos ir stiliaus muziką. Tai buvo lyg šventas žodis vadinamosios tarybų ideologijos sergėtojams, kurį ištarus buvo imtasi kurti roko oratorijas ar rengti dainų autorių-atlikėjų politinės dainos festivalius, derinti simbolinę hipišką reikšmę su fasadine, šiaip ar taip, uždegant žalią šviesą kūrybinei raiškai. Taip pat buvo ir stebėtinų legalumo ar stebuklingo drąsių taurių norų išsipildymo pavyzdžių, kaip roko operos „Jesus Christ Superstar“ pastatymas Vytauto Kernagio, Kęstučio Antanėlio ir Olego Zacharenkovo iniciatyva per 1971 m. Kalėdas tuometiniame Vilniaus dailės institute.

Visa tai – margaspalvė istorija roko, galbūt užgimusio hipiškose svajonėse, pergudravusio tarybų valdžios edukacinę sistemą ir nenuilstančio šiandien laužyti komercijos nuostatas.

Lukas Devita

„Iš spaudai rengiamos knygos Lietuvos Rokas: ištakos ir raida – Mintis, 2011“

„Vasaros terasoje" - dviguba Gerai Gerai ir Miss Sheep šventė

„Vasaros terasoje” – dviguba Gerai Gerai ir Miss Sheep šventė

„Laikas bėga kaip pasiutęs!”, – kuo rimčiausiai konstatuoja „Gerai Gerai & Miss Sheep” ir kviečia savo gerbėjus atšvęsti jau 2-ąją dueto gimimo dieną.

Prieš porą vasarų savo kūrybinį kelią žygiuoti pradėję Gerai Gerai ir panelė Avis dvi žvakutes ant torto užpūs nenumaldomai artėjantį penktadienį, miestiečių ir miesto svečių numylėtoje „Vasaros terasoje”, kuri jau kelerias vasaras įsikuria Mokytojų namų kieme. Ta proga, užkrečiamos nuotaikos nestokojantys elektroninės pop muzikos kūrėjai sugros beveik dviejų valandų koncertą, o taip pat pristatys naujausią savo darbą.

„Mums vis dar atrodo, kad ką tik buvo toji gegužė, kai pirmą kartą užsikabarojom ant scenos. Šiandien žiauriai džiaugiamės galėdami garsiai pasakyti, kad per tuos porą metų sugrojom apie pusšimtyje koncertų, pasirodėm prieš „Morcheeba” vokalistę Skye, kai ji viešėjo Vilniuje, atidavėm savo singlus beveik visoms radijo stotims, kurios nepasididžiavo jų groti, o taip pat miklinom savo gerbėjų rankas ir kojas festivaliuose ir, galiausiai, išleidom debiutinį albumą!”, – savo žingsnelius atsakingai skaičiuoja „Gerai Gerai & Miss Sheep”.

„Ne ką mažiau mums svarbu ir brangu, kai sulaukiam gražių žodžių iš tų, kurie mums yra scenos autoritetai, o kiekvienas kantriai išsikovotas gerbėjas tampa ištikimu draugu ir palaikytoju”, – entuziastingai prideda žmogus orkestras ir panelė Avis.

Antroji gimimo diena – ne vienintelė proga penktadienį kaip reikiant ašvęsti. Ne ką mažiau svarbia taps ir naujausio „Gerai Gerai & Miss Sheep” singlo „Mūsų vasaros naktų sapnai” pristatymo akimirka. Duetas šį vasarišką kūrinį sugros pirmą kartą.

Pasak kūrėjų, naujausias, konkursui „Vilniaus bokštai” skirtas, jųdviejų darbas tik įrodo, kad „Gerai Gerai & Miss Sheep” skambesys visuomet buvo ir išliks lengvu, gaiviu, nuotaikingu, kartais melancholišku elektroninę ir pop muziką apjungiančiu skambesiu.

„Mes norėjome sukurti labai vasarišką ir nuotaikingą melodiją, kurią išgirdę švilpautų visi saule ir ore plazdenančia romantika besidžiaugiantys žmonės. „Mūsų vasaros naktų sapnai” yra dedikuoti tiems, kurie mėgsta dviračiais keliauti po vasaros nutviekstus paupius, vėstančiomis naktimis bėgioti basomis po žolę, uostyti jūrą ir jos padangėmis lakstančius aitvarus. Tiems, kurie yra nuolat įsimylėję, tiems, nuo kurių veido nedingsta šypsena. Mes labai tikimės, kad tas lengvas ir paprastas eilutes kiekvienas pajus taip kaip labiausiai tą akimirką norėsis”, – taip savo naujausią kūrinį pristato „Gerai Gerai & Miss Sheep” ir kviečia penktadienį „Vasaros terasoje” jį išgirsti gyvai.

Renginio pradžia – 20 val. Įėjimas nemokamas.

Romansų vakaras su Virgilijumi Noreika

Romansų vakaras su Virgilijumi Noreika

Lapkričio 5 d. „Švyturio menų doke“ įvyks neeilinis renginys – į rusiškų romansų vakarą „Amžinybės akimirka“ žiūrovus pakvies gyva muzikos legenda, išskirtinio tembro tenoras Virgilijus Noreika, šį rudenį švenčiantis 75-ių metų gimtadienį.
Gimimo dieną, rugsėjo 22, pasitikęs kaip įprastą darbo dieną, jubiliejų švenčiantis tenoras sako, jog toks bus visas ruduo – kalendorius išmargintas darbais ir jubiliejiniais renginiais. Bene didžiausias jų suplanuotas Naujųjų metų išvakarėse Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. V. Noreikai skirtoje „Traviatoje“ ketina dainuoti pati Violeta Urmanavičiūtė-Urmana.
Pakilią nuotaiką V. Noreika atsiveža ir į uostamiestį, kur spalio 22-ąją, penktadienį, netradicinėse „Švyturio menų doko“ erdvėse maestro balsu svajingai išsiskleis dvasingiausi rusų tautos romansai.
Pirmojo dviejų dalių romansų vakaro „Amžinybės akimirka“ metu maestro Virgilijui Noreikai akomponuos pianistė Audronė Juozauskaitė. Skambės M. Glinkos, A. Varlamovo, P. Čaikovskio, S. Rachmaninovo ir kitų garsių kompozitorių romansai pagal A. Puškino, F. Tiutčevo, D. Glebovo, S. Jesenino, H. Heinės, kitų poetų eiles. Mėgausimės žymiaisiais „Menu akimirką žavingą“, „Mes vakar susitikome“, „О, ne, maldauju, neišeik“ ir daugeliu girdėtų bei mažiau žinomų romansų.
Lietuviškuoju Pavaročiu vadinamas Virgilijus Noreika yra dainavęs daugelyje garsių pasaulio scenų: Milano „La Scaloje“, Maskvos didžiajame teatre, Berlyno valstybės operoje, Paryžiaus „Grand Opera“, Buenos Airių, Stokholmo, Sofijos, Belgrado, Budapešto, Bukarešto, Varšuvos, Prahos, Bratislavos ir kituose operos teatruose. Juose sukūrė per pusšimtį vaidmenų.

Kaip estrados dainininkas koncertuoti V.Noreika pradėjo būdamas devyniolikos. Po dvejų metų, 1957 m. rugsėjo 29 d., dar mokydamasis Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, jis debiutavo Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) scenoje Lenskio vaidmeniu P.Čaikovskio „Eugenijuje Onegine“. Po šio pasirodymo jaunuolis buvo kviestas nuolat dirbti teatre. 1976–1991 metais V. Noreika šiam teatrui vadovavo.
Šiandien V. Noreika – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorius, Dainavimo katedros vedėjas, moko LNOBT operos studijos auklėtinius. Per savo karjerą profesorius parengė daug garsių dainininkų. V.Noreikos mokiniai dainuoja daugelio Europos teatrų scenose. Tarp žymiausių – Sergėjus Larinas, Edgaras Montvydas-Prudkauskas, Audrius Rubežius, Algirdas Janutas, Mindaugas Žemaitis ir kiti. Daugiau kaip pusė LNOBT solistų – taip pat profesoriaus mokiniai.
Šį rudenį už nuopelnus kultūrai Virgilijus Noreika apdovanotas Kultūros ministerijos garbės ženklu bei „Aukso žvaigžde“, įteikta Lietuvos autorinių teisių gynymo asociacijos agentūros – už lietuvių kūrinių sklaidą.
V.Noreika jau daugelį metų itin mylimas klausytojų visoje Lietuvoje. Maestro pavergia žmonių širdis ne tik balso tembru, bet ir artistišku temperamentu. Romantika ir nostalgija kvepiančiame koncerte „Amžinybės akimirka“ maestro sužibės naujame – romansų atlikėjo „vaidmenyje“.

„Švyturio menų doke“ romansus dainuos legendinis tenoras

„Švyturio menų doke“ romansus dainuos legendinis tenoras

Spalio 22 d. „Švyturio menų doke“ įvyks neeilinis renginys – į rusiškų romansų vakarą „Amžinybės akimirka“ žiūrovus pakvies gyva muzikos legenda, išskirtinio tembro tenoras Virgilijus Noreika, šį rudenį švenčiantis 75-ių metų gimtadienį.
Gimimo dieną, rugsėjo 22, pasitikęs kaip įprastą darbo dieną, jubiliejų švenčiantis tenoras sako, jog toks bus visas ruduo – kalendorius išmargintas darbais ir jubiliejiniais renginiais. Bene didžiausias jų suplanuotas Naujųjų metų išvakarėse Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre. V. Noreikai skirtoje „Traviatoje“ ketina dainuoti pati Violeta Urmanavičiūtė-Urmana.
Pakilią nuotaiką V. Noreika atsiveža ir į uostamiestį, kur spalio 22-ąją, penktadienį, netradicinėse „Švyturio menų doko“ erdvėse maestro balsu svajingai išsiskleis dvasingiausi rusų tautos romansai.
Pirmojo dviejų dalių romansų vakaro „Amžinybės akimirka“ metu maestro Virgilijui Noreikai akomponuos pianistė Audronė Juozauskaitė. Skambės M. Glinkos, A. Varlamovo, P. Čaikovskio, S. Rachmaninovo ir kitų garsių kompozitorių romansai pagal A. Puškino, F. Tiutčevo, D. Glebovo, S. Jesenino, H. Heinės, kitų poetų eiles. Mėgausimės žymiaisiais „Menu akimirką žavingą“, „Mes vakar susitikome“, „О, ne, maldauju, neišeik“ ir daugeliu girdėtų bei mažiau žinomų romansų.
Lietuviškuoju Pavaročiu vadinamas Virgilijus Noreika yra dainavęs daugelyje garsių pasaulio scenų: Milano „La Scaloje“, Maskvos didžiajame teatre, Berlyno valstybės operoje, Paryžiaus „Grand Opera“, Buenos Airių, Stokholmo, Sofijos, Belgrado, Budapešto, Bukarešto, Varšuvos, Prahos, Bratislavos ir kituose operos teatruose. Juose sukūrė per pusšimtį vaidmenų.

Kaip estrados dainininkas koncertuoti V.Noreika pradėjo būdamas devyniolikos. Po dvejų metų, 1957 m. rugsėjo 29 d., dar mokydamasis Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, jis debiutavo Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) scenoje Lenskio vaidmeniu P.Čaikovskio „Eugenijuje Onegine“. Po šio pasirodymo jaunuolis buvo kviestas nuolat dirbti teatre. 1976–1991 metais V. Noreika šiam teatrui vadovavo.
Šiandien V. Noreika – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorius, Dainavimo katedros vedėjas, moko LNOBT operos studijos auklėtinius. Per savo karjerą profesorius parengė daug garsių dainininkų. V.Noreikos mokiniai dainuoja daugelio Europos teatrų scenose. Tarp žymiausių – Sergėjus Larinas, Edgaras Montvydas-Prudkauskas, Audrius Rubežius, Algirdas Janutas, Mindaugas Žemaitis ir kiti. Daugiau kaip pusė LNOBT solistų – taip pat profesoriaus mokiniai.
Šį rudenį už nuopelnus kultūrai Virgilijus Noreika apdovanotas Kultūros ministerijos garbės ženklu bei „Aukso žvaigžde“, įteikta Lietuvos autorinių teisių gynymo asociacijos agentūros – už lietuvių kūrinių sklaidą.
V.Noreika jau daugelį metų itin mylimas klausytojų visoje Lietuvoje. Maestro pavergia žmonių širdis ne tik balso tembru, bet ir artistišku temperamentu. Romantika ir nostalgija kvepiančiame koncerte „Amžinybės akimirka“ maestro sužibės naujame – romansų atlikėjo „vaidmenyje“.