Search Results for: "fiat"

„Fiat Lux“ arba filologų ir fizikų krikštynos „Havanoje“

„Fiat Lux“ arba filologų ir fizikų krikštynos „Havanoje“

Vilniaus universitetas, filologijos ir fizikos studentai. Skirtingos specialybės, bet bendras noras atšvęsti fuksų krikštynas. Bėda, kad tarp fizikos studentų verkiant trūksta merginų, tarp filologijos – vaikinų. Ką daryti? Kooperuotis!

Kauno ir Vilniaus studentams nemokamas kinas neišlipus iš automobilio

Kauno ir Vilniaus studentams nemokamas kinas neišlipus iš automobilio

Šio mėnesio pradžioje Kauno ir Vilnius studentų miesteliuose dalinimosi automobiliu aikšteles atidarę paslaugos „CityBee“ teikėjai toliau stiprina draugystę su didmiesčių studentais ir dovanoja jiems nemokamo kino po atviru dangumi seansus. Kine po atviru dangumi, į kurį galima atvažiuoti automobiliu ir žiūrėti filmą iš jo neišlipus, studentai Kaune galės apsilankyti jau šįvakar, o Vilniuje – gruodžio 4 d.

Testas: „Citroen C4“

Testas: „Citroen C4“

Po ilgų metų Citroen pagaliau atgavę „kiaušus“ pradėjo kurti automobilius vertus Citroen ženkliuko, na bent jau dizaino prasme. Naujasis „C4″ bando pratęsti šią tradicija taip pat.

Kai turbokompresorius tampa ne būtinybė

Kai turbokompresorius tampa ne būtinybė

Turbokompresorio nauda yra akivaizdi visiems, nors jis ir turi trūkumų. Inžinieriams sunku užtikrinti aukštą sukimo momentą plačiame sūkių diapazone ar dėl darbo ratų inerciškumo jam būdingas veikimo uždelsimas, o ir netinkamai eksploatuojant turbokompresoriaus resursas tampa apgailėtinu. Bet jau daugelį metų automobilių pramonė įrodė, jog galima išsiversti ir be turbokompresoriaus. Chevrolet teigia, jog Kaliningrado srityje surenkamas „Malibu“ bus skirtas tik Rusijos rinkai, bet nenustebtume, jeigu po kurio laiko Rusijoje pagamintas Chevrolet atkeliautų ir į kitas rinkas, pavyzdžiui į Baltijos šalis. Tačiau kol tai atsitiks, Rusijos pirkėjams Chevrolet siūlys įsigyti „Malibu“ sedaną su dviem modifikacijomis. Pirmoji bus su dyzeliniu, 2 litrų agregatu, kuris išvysto 160 arklio galių, o antroji bus 2,4 litro, 167 arklio galių benzininė jėgainė.

Prekyboje, naujasis Chevrolet „Malibu“ pasirodys šių metų vasaros pabaigoje.

Testas : BMW 118i

Testas : BMW 118i

Siekiant didesnio pelno, visada reikia prisitaikyti prie rinkos. O tą labai gerai BMW padarė dar 2004 metais kai pristatė tuo metu patį mažiausią savo gaminį su vardu – pirmoji serija. Nors gerumas tik ir atsispindėjo pardavimų skaičiuose, dabar laikas išsiaiškinti ar antros kartos modelis yra tikrai vertas dėmesio žaidėjas segmente.

Lietuvos šarvuočių rinktinė arba šarūnai

Lietuvos šarvuočių rinktinė arba šarūnai, drąsučiai, galiūnai ir pagiežos

Savu laiku Lietuvos šarvuočiu rinktinė buvo tikrai novatoriška, tačiau šiandien tanko pavadinto „Drąsučiu“ 10 km/h greitis priverčia nusišypsoti.

Mados dizaineriai atranda naujas automobilių grožio formas

Mados dizaineriai atranda naujas automobilių grožio formas

„Gucci“, „Chanel“, „Versace“, „Diesel“, „Diane von Furstenberg“, „Lacoste“, „Hermes“ ir „Calvin Klein“ – visi šie mados namai yra sukūrę bent po vieną automobilį!

Visi į „Žigulius“! (Foto)

Visi į „Žigulius“! (Foto)

Jau penktą dešimtį skaičiuojančių ir keliais teberiedančių „žiguliukų“ mūsų krašte vis mažėja, tačiau juos vertinančių gretos gausėja. Entuziastus prieš gerą dešimtmetį apjungė Kaišiadorių automobilių sporto klubas „LADA“, vėliau ir asociacija „Lada Klubas“, o neturintys šios markės automobilio jį gali tiesiog išsinuomoti arba nusipirkti.

„Žiguliai“ jau pretenduoja į klasika tapusių automobilių, tokių kaip „Fiat 500“, „Volkswagen Kafer“ ir „Renault 4“, ratą. Istoriniai, „kultiniai“ automobiliai randa saugų prieglobstį kolekcionierių rankose.

Pirmasis žingsnis – automobilių sporto klubas

Kaišiadorių automobilių sporto klubas „LADA“ savo veiklą pradėjo šio tūkstantmečio pradžioje. Vadovo Arūno Joniko teigimu, mintis steigti klubą kilo pamačius Dariaus Jonušio organizuojamas BMW taurės varžybas miestų gatvėmis. „Dalyvavau tose lenktynėse su Kaišiadorių agrofirmos komanda, buvau mechaniku. Todėl labai gerai mačiau tų varžybų virtuvę“, – teigė klubo įkūrėjas, pridurdamas, kad VAZ markės automobiliai pasirinkti kaip pats pigiausias variantas. Esą „Žiguliai“ tuo metu kainuodavo nuo 200 litų iki 1000 litų, o paruošti automobilį varžyboms atsieidavę įvairiai, priklausomai nuo finansinių galimybių. Pašnekovas pridūrė, kad tuomet galiojusios taisyklės į automobilius draudė montuoti ne VAZ markės detales, išskyrus spyruokles ir amortizatorius.

Varžybų entuziastų automobiliai buvo pradėti tobulinti, bendrauta su žinomais lenktynininkais, klubo nariams daug patarimų ir pamokų davė garsus automobilių ralio ir žiedo meistras Dovilas Čiutelė, kuris ir dabar turi gausybę gerbėjų ir vis dar yra ištikimas „Žiguliams“. Klubo narių ratas beveik nesikeitė, tačiau tie, kurie manė, kad įsigytos mašinos nereiks puoselėti, atkrisdavo jau po pirmųjų varžybų. „Lada“, kaip ir bet kuris kitas sportinis automobilis, gali būti ir labai brangus“, – tikina pašnekovas. Nemažą smūgį sudavė ir krizė – daugelis narių išvyko užsidirbti į užsienį, todėl klubo veikla beveik sustojo.

Dabar „žiguliukus“ suskaičiuoti pakanka rankų pirštų. Vietinių vos 5-7, todėl į varžybas kviečiami ir kitų rajonų sportininkai. Pastaruoju metu varžybos organizuojamos retai – vasarą 2 ralio, o žiemą 2-3 treko varžybos.

A. Joniko teigimu, jie Lietuvoje ne vieninteliai „žiguliukų“ gerbėjai – sostinėje įsikūrusi asociacija „Lada Klubas“, su kuriuo kaišiadoriečiams yra tekę bendrauti, tačiau vieni entuziastai tik sportuoja ir negali išvažiuoti už trasos ribų, o kiti smagiai lakioja gatvėmis.

„Lada Klubas“ – ne dvynys ir ne kopija

„Žigulių“ gerbėjus vienijančio „Lada Klubo“ užuomazgos siekia 2005 metus, kai keletas šių automobilių entuziastų pradėjo bendrauti interneto forume auto.banga.lt ir užsimojo įkurti klubą, vienijantį šios markės entuziastus. Klubas ėmė organizuoti suvažiavimus, automobilių sporto varžybas ir kitus renginius. Po trejų metų pradėta svarstyti ir apie asociacijos įregistravimą. Ji dabar išlaiko klubo forumą internete, finansuoja renginius, remia narius, dalyvaujančius sporto varžybose.

„Klubo forumo narių amžius ir užsiėmimai labai skirtingi – nuo paauglio iki pensininko, nuo studento iki įmonių vadovo. Vieni jų, atidavę klubui ne vienerius metus, persėdo į kitokius automobilius, kiti nežada iškeisti „Žigulių“ į nieką kitą. Anksčiau „Žigulius“ rinkdavosi jaunimas, kaip pigią ir paprastą transporto priemonę. Dabar pigiau nusipirkti vokišką ar japonišką automobilį. Pasikeitė ir požiūris į „Žigulį“ – vis daugiau žmonių stengiasi išlaikyti originalią jo išvaizdą, nes klasikinių „Ladų“ vis mažiau mūsų keliuose“, – teigė asociacijos prezidentas Laimonas Stanulis, klubą steigęs kartu su Dainiumi Dilba ir Laurynu Navicku.

Nuo pirmųjų dienų šio klubo narių skaičius augo, atsirado poreikis atskirti „vienadienius“ dalyvius nuo rimtesnių narių. Pilnateisiai, prie klubo finansavimo prisidedantys nariai gauna ir naudos – galimybę naudotis įvairiomis nuolaidomis pas klubo partnerius, nemokamai dalyvauti renginiuose ir naudotis kitomis privilegijomis. Interneto forume „Lada“ savininkai keičiasi, prekiauja dalimis, kurios jau virsta retenybe, dalinasi patirtimi, technine informacija ar tiesiog susiorganizuoja kokį susitikimą.

Šiuo metu klubas vienija keliasdešimt narių iš visos Lietuvos, stipriausiais „centrais“ išlieka Vilnius ir Kaunas. Besidominčių klubu yra net apie kelis šimtus. Prezidento teigimu, šiuos žmones sieja pati markė – vieniems tai automobilis kasdienai, kitiems – sporto varžyboms (tiek mėgėjiškoms, tiek profesionalioms), treti saugo savo automobilį kaip retenybę.

Galima ir išsinuomoti

Ziguliai.lt siūlo išsinuomoti „žiguliukus“ raliui su tikrais automobilių gedimais, paklydimais, orientaciniais uždaviniais. Nemėgstantiems greičio siūloma tiesiog puikiai praleisti laiką bet kurioje Lietuvos vietoje. Jei reikia, automobilis išnuomojamas ir su „visu“ vairuotoju.

Tai jau nori „žiguliuko“? Paskubėk!

Ziguliai.lt duomenimis, jei automobilis gana geros būklės, remontui pakaktų ir 100-200 litų, tačiau prastai išsilaikiusios „kapeikos“ prikėlimui teks atseikėti ir 1-2 tūkstančius litų. Portalo teigimu, pasitaiko atvejų, kai senelių ir tėvų „Žigulius“, kurie nejudinti garaže dūlėdavo net dešimtmetį, pavykdavo įsigyti vos už 400 litų.

Automobilių sporto klubo „LADA“ vadovas A. Jonikas paaiškino, kad ir „Regitra“ tiksliai neįvardintų mūsų krašto keliais važinėjančių „žiguliukų“ skaičiaus. Juk daug mašinų jau metalo lauže, o jos taip ir neišregistruotos. Kaišiadorių rajone išsilaikiusių modelių yra vos keli. Tai VAZ 2103, pravažiavęs apie 40 tūkstančių kilometrų ir panašios būklės VAZ 2106.

„Prieš porą metų „Žigulis“ buvo kas 20-as automobilis, o šiais laikais jis bus gal koks 1 tarp 200 gatvėje pamatytų automobilių. Pats automobilis suprojektuotas 1966 m., tad viskas ten paprasta, kaip 2×2 – daug ką galima pasidaryti pačiam, nereikia jokių autoservisų“, – tikina „Lada Klubo“ prezidentas L. Stanulis, pridurdamas, kad automobilių detalių kainos taip pat nedidelės, tačiau jų pasiūla vis mažėja. Pašnekovas pasiūlė rinktis dar sovietmečiu pagamintas detales, nes vėliau „pridygusių“ kooperatyvų gamintos dalys ir žodis „kokybė“ į vieną sakinį „netelpa“. Nemažai tiekėjų yra net ir iš Rusijos, kurie tokias dalis vis dar veža.

Laikas.lt taip pat palandžiojo po parduodamų automobilių skelbimus internete ir štai ką rado. 1974 metų „vienuoliktuką“ su žeminta važiuokle, perrinktu varikliu, lengvo lydinio ratlankiais ir odiniu salonu galima įsigyti mažiau nei už 1 tūkst. litų. Už modelį su universalo kėbulu gali tekti pakloti ir 1,5 tūkst. litų. Yra ir pigesnių variantų, kainuojančių apie 500 litų, tačiau dauguma paduodama už 1-1,5 tūkst. litų. Rinkdamiesi nepamirškite – automobilio kaina priklauso nuo jo techninės būklės ir išsaugotų unikalių detalių.

Keletas faktų
Pavadinimas „Žiguliai“ kilo nuo Volgos pakrantės mieste Toljatyje esančios Žigulių aukštumos vardo.
Užsienio rinkai skirti automobiliai buvo pavadinti „Lada“, nes vidaus reikmėms skirtas pavadinimas asocijavosi su „Žigolo“ reikšme.
Pirmasis „Žigulių“ modelis pasirodė 1970 metais. Tai buvo VAZ 2101, gamintas itališko FIAT 124 automobilio pagrindu.
Paskutinio Toljatyje gaminto šios šeimos modelio „Lada 2107“ gamyba nuo šių metų perkelta į Iževską.
Tekstas: Nerijaus Drochnerio

Visais laikais dažniausiai parduodamų mašinų dešimtukas

Visais laikais dažniausiai parduodamų mašinų dešimtukas

Nors mašinų gaminimo pramonės situacija nuolat kinta, tačiau yra modelių, kurių pardavimai visuomet išlieka pirmose vietose.

Pateikiame dešimt daugiausiai parduodamų automobilių.

1. „Toyota Corolla“ – statistiškai kompanija šio modelio mašiną parduoda kas 40 sekundžių. Tai variantas, kuomet pirkėjas yra pilnai patenkintas kainos ir kokybės santykių. Šis vardas jau turi pasitikėjimą mašinų industrijoje. Nors dizainas laikui bėgant ir keičiasi, vis vien jis išlieka labiausiai perkamu automobiliu.

2. „Fiat Punto“ – 1994 m. jis buvo pristatytas kaip „Project 176“, vėliau pervadintas „Fiat Uno“ 1995 m. pelnė keletą apdovanojimų. Savo nepriekaištingu, subtiliu dizainu užsitarnavo pirkėjų simpatijas ir yra iki šiol yra vienas dažniausiai perkamų modelių.

3. „VW Golf“ – daugelio mėgstamų, tačiau nemažai kainuojančių „vabaliukų“ pakaitalas, kuris dažnai perkamas dėl nedidelės kainos ir tokių pat gabaritų.

4. „Volkswagen Beetle“ – patvari, galinga ir labai patogi, vadinama liaudies mašina, jau nuo tada, kai ja važinėjosi A. Hitleris. Pradėta gaminti 1938 m., tapo itin populiariu modeliu pokario laikotarpiu.

5. „Ford Escort“ – pradėtas gaminti 1967 m. tapo patrauklia preke taupantiems pinigus. Gamyba sustabdyta 2003 m.

6. „Honda Civic“ – vadinama ekonomišku automobiliu, nes važiuojant itin taupiai naudojamas kuras. Vertinamas šis modelis ir dėl itin patogaus vairavimo.

7. „Ford Model T“ – populiariausia mašina XX a. Šį modelį pradėta gaminti 1908 m. ir nustota 1927 m. Jį itin mėgo vidurinioji klasė. Netgi atsirado posakis, kad „Ford Model T” užkėlė Ameriką ant ratų.

8. „Honda Accord“ – japonai tikrai išmano, kaip pagaminti patikimą, kokybišką ir efektyvius pardavimus pasiekiantį automobilio modelį. Šis – būtent toks.

9. „VW Passat“ – šeimos automobilis, išgelbėjęs šią markę po „Beetle“ gamybos sustabdymo.

10. „Chevrolet Impala“ – tai buvo tikras atradimas viduriniajai klasei, nes automobilis turėjo papildomą porą galinių žibintų ir dviejų durų kupė.

Ar jūsų automobilis patenka į šį dešimtuką?
Laikas.lt

„Bertone“ 100-metį sutiks be automobilių muziejaus (Foto)

„Bertone“ 100-metį sutiks be automobilių muziejaus (Foto)

Italijos automobilių dizaino namai „Bertone“ kolekcionieriams pasiūlė kasmet prie Komo ežero vykstančiame „Villa d’Este“ aukcione įsigyti praeityje sukurtus koncepcinius modelius, iki šiol buvusius kompanijos muziejuje.