Search Results for: "Vida Ramaškienė"

„Kino pavasario“ direktorė V. Ramaškienė pakviesta į Kanus tapti žiuri nare

„Kino pavasario“ direktorė V. Ramaškienė pakviesta į Kanus tapti žiuri nare

Gegužės 14–25 d. viso pasaulio dėmesys kryps į Kanus, kuomet vyks didžiausias ir prestižiškiausias kino renginys pasaulyje – Kanų festivalis. Šio festivalio paralelinės programos „Dvi režisierių savaitės“ žiuri nare pakviesta tapti Vilniaus tarptautinio festivalio „Kino pavasaris“ direktorė Vida Ramaškienė.

19-asis „Kino pavasaris“: džiuginantys rekordai

19-asis „Kino pavasaris“: džiuginantys rekordai, tarptautinis įvertinimas ir nauji iššūkiai

Tarptautinis Vilniaus kino festivalis „Kino pavasaris“ šiemet filmų ir renginių gausa ne tik džiugino ištikimus savo lankytojus, bet ir skaičiuoja naujus rekordus, kurių sulaukė pateikęs 249 filmus. „Mūsų partnerių, kūrėjų, komandos ir savanorių dėka šiemet pavyko ne tik įgyvendinti visus savo tikslus, bet ir teisėtai didžiuotis, kad „Kino pavasaris“ yra vienas svarbiausių kino festivalių Rytų Europoje, savo lygiu prilygstantis kitiems žinomiems tarptautiniams kino festivaliams“, – sako „Kino pavasario“ direktorė Vida Ramaškienė.

Rusijos kino savaitėje - naujausi pripažinti filmai

Rusijos kino savaitėje – naujausi pripažinti filmai

Lapkričio 21 – 25 d. „Skalvijos“ kino centre viešoji įstaiga „Kino pavasaris“ ir Rusijos kompanija „Planeta Kino“ pristatys „Rusijos kino savaitę“.

Žiūrovas bus kviečiamas aplankyti penkių, gan naujų vaidybinių filmų programą, kurie yra apkeliavę ne vieną tarptautinį filmų festivalį. Auditorija taip pat bus pakviesta susitikti ir su atvykstančiais programos sudarytojais, filmų režisieriais.

„Kartu su partneriais rengdami „Rusijos kino savaitę“ norime užpildyti nišą, kuri paskutiniu metu atsirado šalyje, kai Rusijos jaunų kino kūrėjų filmai, taip pozityviai priimamas ir gausiai pristatomas tarptautiniuose festivaliuose, Lietuvoje parodomi gana retai“, – sako Vida Ramaškienė „VšĮ „Kino pavasaris“ direktorė.

„Rusijos kino savaitė“ prasidės Konstantino Buslovo vizitu ir jo pristatoma kriminaline komedija „Pinigai“ (Bablo, 2011). Režisūrinis prodiuserio debiutas šių metų Rusijos filmų festivalyje „Kinotavr“ buvo apdovanotas už geriausią debiutą. Vėliau žiūrovai turės galimybę pamatyti dar vieną debiutą, šįkart tai režisierės Aleksandros Strelianajos kino juosta „Suchodolas“ (Suchodol, 2011) – kurį prodiusavo garsus rusų režisierius Aleksejus Učitelis . Lietuvos žiūrovai turės galimybę pasimatyti su filmo autore bei pasidalinti su ja savo įspūdžiais. Naujausias Bakuro Bakuradzės filmas „Medžiotojas“ (Ochotnik, 2011), kurio premjera įvyko šiųmetiniame Kanų kino festivalyje, pasirodys ekrane jau įpusėjus projektui. Taip pat žiūrovai turės galimybę susitikti su režisieriumi Sergejumi Snežkinu ir dar kartą išvysti jo sukrečiančią juostą „Palaidokite mane už grindjuostės“ (Pochoronite menia za plintusom, 2008), paremtą Pavlo Sanajevo autobiografine apysaka tuo pačiu pavadinimu. Galiausiai paskutinis programos filmas, uždarantis „Rusijos kino savaitę“ – Aleksejaus Učitelio istorinė drama „Pakraštys“ (Krai, 2010), 2010 m. tapęs rusų kandidatu į „Oskarus“.

Filmai bus rodomi bei susitikimai su svečiais bus organizuojami „Skalvijos“ kino centre.

Svarbu taip pat pažymėti, kad tik prasidėjus „Rusijo kino dienoms“ lapkričio 22 d., 14 viešbutyje „Mabre residence hotel“ kino kūrėjai ir spaudos atstovai bus pakviesti sudalyvauti Rusijos ir Lietuvos kinematografininkų apvalaus stalo diskusijoje.

Daugiau informacijos apie filmus www.kinopavasaris.lt/rusu_kino_savaite_2011 ir www.skalvija.lt.

Geras kinas – mažuose Lietuvos miestuose ir miesteliuose

Geras kinas – mažuose Lietuvos miestuose ir miesteliuose

Vasaros metu nekomercinis geras kinas klajos po Lietuvą – net 13 miestų ir miestelių aplankys projektas „Kino pavasaris tavo mieste“. Tarptautinis kino festivalis „Kino pavasaris“ bendradarbiaudamas su Šiaurės ministrų tarybos biuru Lietuvoje ir kitais partneriais kiną rodys Kultūros centrų salėse arba, kur leis sąlygos, lauko erdvėse dideliuose ekranuose. Visi renginiai nemokami ir atviri visiems miestiečiams ir miesto svečiams.

„Prasmingas, nekomercinis kinas manau yra mėgstamas ir mažuose miesteliuose, tik jų gyventojai turi mažiau galimybių tokius filmus matyti. Tikimės, kad vasara, kuomet vyksta daug miesto švenčių ir bendruomeninių renginių, bus tinkamas laikas rasti minutę ir ateiti į kultūros centrą ar miesto aikštę pažiūrėti kokybišką filmą.“, – sako Vida Ramaškienė, festivalio „Kino pavasaris“ direktorė.

Kino maratonas provincijoje jau prasidėjo – Utenoje, Birštone ir Kėdainiuose filmai jau buvo rodomi. Birželio 15 dieną „Kino pavasaris tavo mieste“ atvyks į Jurbarką, 16 dieną – į Tauragę, 17 dieną – į Raseinius. Šių miestų Kultūros centruose kino programa prasidės 17val, kuomet bus rodomas trumpametražinis filmas „Knygnešys“, o 18 val. prasidės filmas „Adomo obuoliai“.

Filmas „Knygnešys“ – tai jauno lietuvio režisieriaus Jono Trukano patriotinis debiutas, šiųmetiniame festivalyje „Kino pavasaris“ pelnęs žiūroviškiausio lietuviško filmo titulą. Filmas „Adomo obuoliai“ – jau legenda tapęs skandinaviško juodojo humoro šedevras, kurį šiam projektui pristato kino centras „Skalvija“.

Birželio pabaigoje į Šalčininkus projektas atveš filmą „Burtai“ – apie mažo kalnakasių kaimelio mažą gyventoją, kuris krečia mielus ir švelnius pokštus.

Liepos mėnesį filmai bus rodomi Varėnoje, muzikos festivalio „Tamsta“ metu, o rugpjūtį projektas „Kino pavasaris tavo mieste“ aplankys Nidą, Telšius, Druskininkus, Zarasus, Šilutę.

Visą informaciją galima rasti šių miestų ir jų kultūros centrų internetiniuose puslapiuose bei www.kinopavasaris.lt.

Všį „Kino pavasaris“ projektas „Kino pavasaris tavo mieste” yra remiamas Lietuvos respublikos Kultūros ministerijos ir Atviros visuomenės instituto pagalbos fondo Lietuvoje. Šio projekto tikslas – mažinti kultūrinę ir socialinę atskirtį Lietuvos regionuose.

„Kino pavasaris“: Kanų kino festivalis – tai kino olimpiada

„Kino pavasaris“: Kanų kino festivalis – tai kino olimpiada

Šiuo metu Prancūzijos pietuose ūžiančiame Tarptautiniame Kanų kino festivalyje dalyvauja ir vilnietiško festivalio „Kino pavasaris“ atstovai – direktorė Vida Ramaškienė, vykdantysis direktorius Algirdas Ramaška ir vienas iš programos sudarytojų Edvinas Pukšta.

Pasak dalyvaujančių festivalyje lietuvių, Kanuose susipina prabanga ir paprastumas – į vieną kino salę gali susirinkti tiek vakarinėmis suknelėmis pasipuošusios damos, tiek šortuoti kinomanai. Kino žvaigždės iš Holivudo ir Europos maišosi su paprastais kino mylėtojais, gatvėje prasilenkti ar kino salėje sėdėti šalia tokių žvaigždžių kaip Uma Thurman, Aki Kiaurismaki, Jude Law ir kitų – Kanų kasdienybė.

Tiesa, festivalio vadovybė šiemet kino salėse uždraudė … „Crocs“ avalynę, nes ji priskiriama paplūdimio apavui ir su ja nedera lankytis kino salėse.

„Festivalio metu Kanai pavirsta kino planeta, kurioje visiems rūpi tik su filmais susiję reikalai, o žmonės nuo pat ankstyvo ryto trykšta nepasotinamu apetitu naujiems filmams. 8:30 talpiausia „Lumiere” salė užsipildo sausakimšai ir norint patekti į pirmąjį seansą būtina ateiti prieš pusvalandį. Tai vienas iš retų festivalių, kurio magiškai įsielektrinusi atmosfera tiesiog tvyro ore“, – sako 11 kartą festivalyje dalyvaujantis Edvinas Pukšta.

Tačiau neteisinga manyti, kad Kanuose – tik tušti žvaigždžių vakarėliai. Festivalyje susitinka pasaulio kino industrija, susitikimai su partneriais planuojami iš anksto, sudaromi esminiai sandoriai visiems metams, sprendžiamos metų bėgyje iškilusios problemos. „Todėl jei tavęs čia nėra, viskas tampa kur kas sudėtingiau ir reikalauja žymiai daugiau laiko bei pastangų“, – profesinę Kanų festivalio pusę apibūdina Algirdas Ramaška.

Dėmesys Rytų Europai ir Lietuvos pristatymas

„Šiemet jaučiamas kino industrijos dėmesys Rytų Europos kinui. Jau keletą metų Naujosios bei Rytų Europos šalys, labai išradingai ir svarbiausia naudingai išnaudoja įvairius fondus. Vietinių ir tarptautinių fondų investicijos kino profesionalų mokymams, bei bendrų projektų finansavimui duoda tikrai labai gerų rezultatų. Net neabejoju, kad po keleto metų konkursinėse programose matysime tikrai nemažai Rytų ir Centrinės Europos kino“, – sako Algirdas Ramaška.

Pasak jo, šiemet Kanuose įvyko didelis postūmis visam lietuviškam kinui – pirmą kartą Lietuva buvo oficialiai reprezentuojama Kanų kino mugėje – joje stovėjo „Lithuanian films“ stendas su visa informacija apie Lietuvos kino industriją. Taip pat buvo surengtas lietuviškas vakarėlis, kuriame dalyvavo Lietuvos kino kūrėjai, kolegos iš užsienio, daug sprendimo teisę turinčių pasaulinės kino industrijos žmonių.

Kitos gerosios lietuviško naujienos – režisieraus A.Matelio dokumentinio filmo scenarijus „Media“ fondo išrinktas nugalėtoju, taip pat kelis rimtus sandėrius su kino platintojais pasirašė filmo „Anarchija Žirmūnuose“ prodiuseriai.

Šią savaitę Kanuose buvo surengtas ir jau tradiciniu tapęs festivalio „Kino pavasaris“ vakarėlis – jame dalyvavo festivalio partneriai, konsultantai, buvę festivalio svečiai ir žiuri nariai, taip pat potencialūs festivalio dalyviai.

Kanų skandalai

Kanai nebūtų Kanai, jei jie neapaugtų skandalais. Neabejotinai didžiausio atgarsio šiemet sulaukė režisieriaus Larso von Triero „juokeliai“ apie simpatijas Hitleriui. Kanų festivalio direktorių taryba sušaukė išskirtinį posėdį ir paskelbė Larsą von Trierą persona non grata. Jis tapo pirmuoju nepageidaujamu režisieriumi festivalio istorijoje. Šis verdiktas šliūkštelėjo dar daugiau žibalo į ugnį ir leido genialiam provokacijų meistrui iš Danojos dar sykį pamiklinti liežuvį.

Prancūzų spauda paskleidė gandą, kad prezidento Nicolaso Sarkozy aplinka bandė daryti spaudimą festivaliui, kad oficialioje programoje nebūtų rodomas pseudo biografinis filmas „The conquest“ prezidento iškilimą iki aukščiausios valdžios kėdės.

Dar vienas gandas, sklandantis festivalyje – kad iš vieno žurnalisto buvo atimta akreditacija, nes jis per filmo „Kung fu panda“ spaudos konferenciją paprašė Angelinos Jolie pakomentuoti Osamos Bin Ladeno mirtį.

Susidomėjimą keliantys filmai

Pasak Edvino Pukštos, festivalio “Kino pavasaris” vieno iš programos sudarytojų, šiemet didžiausio pasaulyje kino festivalio programa išsiskiria ypatingu dėmesiu režisierėms moterims. Oficialiame konkurse dar niekuomet nebuvo 4 filmų, kuriuos sukūrė moterys. Tematiškai Kanų filmuose išryškėjo įvairiais atspalviais nagrinėjama mirties tema. Daug filmų apie seksą ir vis daugiau režisierių drįsta rodyti viską, kaip yra, bei nepalikti nieko publikos vaizduotei, smurtas darosi vis žiauresnis ir bruatalesnis.

“Kasdien laikiausi 6 filmų dietos ir prisižiūrėjau labai daug vertingų filmų. Kiek jų pavyks gauti “Kino pasavariui”, kol kas dar anksti kalbėti, nes niekas konkrečiai nesutarta. Bet tikiu, kad mažiausiai du stiprius filmus konkursinei programai jau suradome”, – prasitarė Edvinas Pukšta.

Vieno iš festivalio “Kino pavasaris” programos sudarytojo mėgstamiausi filmai – Terrence’o Malicko “Gyvenimo medis”, Pedro Almodovaro “Oda, kurioje gyvenu”, Larso von Triero “Melancholija”, Aki Kaurismaki “Havras”, Nicolaso Windingo Refno “Drive”.
Algirdas Ramaška išskiria kelis Kanuose labiausiai įstrigusius filmus: „Artistas“ – juodai baltas lietuviškos pavardės režisieriaus Michel Hazanavicius filmas, kuris akimirksniu tapo auditorijos numylėtiniu, „Oda, kurioje gyvenu“ – naujausias P.Almodovaro filmas bei Nani Moretti filmas „Habemus papam“.

 Kas laimės?
 
„Apie nugalėtojus Kanuose neverta diskutuoti. Kad ir kiek bekalbėtum, žiuri yra 9 žmonės ir jie priims tokį verdiktą, kokį mažai kas suprognozuos. Kanuose tik ypač retais atvejais žiuri nuomonė sutampa su žurnalistų ir kritikų vertinimais. Jeigu spręstume pagal ketvirtadienio ryto reitingus, tai lyderiais galima įvardinti Aki Kaurismaki, brolius Dardenne’us, Terrence’ą Malicką ir Larsą von Trierą, bet niekas nežino, kaip pasikeis jo galimybės po incidento“, – komentuoja E.Pukšta.

Pasak jo, Kanuose kalbama, kad žiuri verdiktą nulems labiausiai arthauziniame kine pasikaustę ir paveikti kitų nuomones gebantys du nariai: prancūzų režisierius Olivier Assayasas ir maestro Ingmaro Bergmano dukra Linn Ullmann. Užkulisiuose kalbama, kad Robertas de Niro neypatingai nusimano šiuose reikaluose ir net nėra matęs garsiausių konkursantų ankstesnių filmų (kai kurių net nežino).

„Kino pavasarį“ atidarys filmas-opera

„Kino pavasarį“ atidarys filmas-opera

Iki gyvenimo perkėlimo į kinematografinę erdvę liko tik dvi dienos – 16-asis Vilniaus tarptautinis kino festivalis „Kino pavasaris“ kovo 17 d. 18 val. kino teatre „Forum Cinemas Vingis“ bus atidarytas muzikos ritmu, nes filmų žiūrėjimo maratoną pradės originali kultinės operos „Don Žuanas“ (Don Giovanni) interpretacija. Raudonas kilimas, bohemiška kino dvasia, žvaigždžių spindesys ir garbūs kino svečiai – garantuoti. Visi norintys dalyvauti atidarymo ceremonijoje ir pamatyti pirmąjį šių metų „Kino pavasario“ filmą, galės tai padaryti įsigiję bilietą už 20 litų. Be šių mielai tradicinių dalykų festivalis pateiks ir daug staigmenų.

„Vien ko vertas atidarymo filmo režisieriaus Kaspero Holteno sprendimas dėl „Kino pavasario“ atidarymo trumpam nutraukti naujos operos repeticijas Kopenhagoje ir vienam vakarui atvykti į Vilnių. Arba faktas, kad „Don Žuano“ premjerą režisieriaus tėvynainiai pamatys tik po „Kino pavasario“… Nuo pat atidarymo festivalis imasi laužyti bet kokius standartus“, – tikina festivalio direktorė Vida Ramaškienė.

Kopenhagos Karališkosios Operos meno vadovas Kasperas Holtenas režisūriniam debiutui kine pasikvietė patyrusį danų scenaristą ir Danijos kino mokyklos profesorių Morgensą Rukovą, kuris parašė Lietuvoje rodytus garsius filmus „Šventė” (rež. Larsas von Trieras), „Rekonstrukcija” (rež. Christofferis Boe), „Žmogžudystė” ir „Palikimas” (rež. Peras Fly’us). Kurdamas filmą „Don Žuanas“ išradingasis kūrybinis duetas paliko nepaliestą originalią kompozitoriaus W.A.Mozarto muziką, bet liberaliai perrašė operos libretą ir perkėlė veiksmo vietą iš XVIII amžiaus Ispanijos į šiandieninį Budapeštą. Kino formatui įprastus tradicinius dialogus ir pokalbius pakeitė arijos, kurias papildė seksualinės tematikos frazės, šiuolaikiniai keiksmažodžiai, atviri drastiški tekstai, anglų, rusų ir ispanų kalbų žodžiai.

Modernioje versijoje nerimstantis, atsainus, begėdis moterų kolekcionuotojas pavirto turtingu, šiuolaikiniu, nuo teisėsaugos besislapstančiu ir paskui sijonus bėgiojančiu vyru, kurį įtaigiai vaidina kine debiutuojantis anglų baritonas Christopheris Maltmanas (jis yra dainavęs operose „Ifigenija Tauridėje”, „Donas Paskualė”, „Don Žuanas” ir daugelyje kitų). Nesibaigiančių vilionių, išdavysčių ir sužadėtuvių nutraukimo nuotykius stebintį ir filmuojantį ištikimąjį bičiulį Leporelą įkūnija Sankt Peterburgo Marinskio teatro solistas bosas Michailas Petrenko (Niujorko „Metropolitan” operos scenoje jis dainavo „Borisą Godunovą” ir „Valkiriją”).

Režisierius K. Holtenas pasirinko precedento neturinčią ir nepaprastą kūrybinę strategiją: pasaulinio garso profesionalių operos solistų atliekamos ir specialiai aranžuotos arijos buvo gyvai filmuojamos aikštelėje, skambant iš anksto įrašytai Kopenhagos simfoninio orkestro muzikai

1973 m. gimęs Kasperas Holtenas yra įvardijamas jauniausiu operos teatro vadovu Europoje. Jis pradėjo darbą Kopenhagos Karališkoje operoje sulaukęs vos 27-erių ir pastatė daugiau nei 50 operų. 2009 m. vasarą Vengrijos sostinėje nufilmuoto „Don Žuano” pasaulinė premjerą įvyko 2010 m. spalio mėn. Pusano tarptautiniame kino festivalyje Pietų Korėjoje ir gavo pakvietimus į Palm Springso, Hamburgo festivalius. Filmo premjera Danijos kino teatruose yra numatyta balandžio 9 d.

Vilniaus tarptautiniame kino festivalyje „Kino pavasaris“ moderniai perdaryta opera „Don Žuanas“ po atidarymo ceremonijos bus rodoma dar du kartus – „Forum Cinemas Vingis“ didžiojoje salėje kovo 20 ir 24 dienomis, tad bilietų užteks visiems norintiems.

16 – asis „Kino pavasaris“ – įspūdingai ir be klišių

16 – asis „Kino pavasaris“ – įspūdingai ir be klišių

Didžiausias tarptautinis kino renginys Lietuvoje „Kino pavasaris“ šiais metais įsiverš su 130 filmų – aštrių, gilių, nebanalių, visiškai naujų ar jau tarptautinio pripažinimo sulaukusių.
„Tikiu, kad festivalis „Kino pavasaris“ daugeliui tapo svarbus, nes sustabdo kasdienybę, nubraukia tai, kas netikra, išryškina esmę ir atneša savotišką atgimimą. Festivalio programa tikrai nenuvils ir šiemet“, – įsitikinusi festivalio direktorė Vida Ramaškienė.

Drąsus „Kino pavasario“ ėjimas: festivalį atidarys bežodis filmas

Drąsus „Kino pavasario“ ėjimas: festivalį atidarys bežodis filmas, kuriam muziką parašė „Sigur Ros“ nariai

21-asis Vilniaus tarptautinis kino festivalis „Kino pavasaris“ kovo 31 d. startuos filmu-pareiškimu. Jį atidarys juosta „Viskas dėl šou“ (orig. „The Show of Shows“, rež. Benediktas Erlingssonas). Tai – išties netradicinis pasirinkimas, mat filme nėra dialogų. Vietoje jų skambės kultinės islandų grupės „Sigur Ros“ narių sukurta muzika, o ekrane keisis neįtikėtini vaizdai iš praėjusio amžiaus cirko pasirodymų, kurių daugelis anksčiau viešai nerodyti.

Reakcijos po „Sangailės vasaros“ premjeros Lietuvoje: Verta pažiūrėti ir paaugliams

Reakcijos po „Sangailės vasaros“ premjeros Lietuvoje: Verta pažiūrėti ir paaugliams, ir jų tėvams

Vilniuje, kino centre „Forum Cinemas“ įvyko ilgai laukto, užsienyje ir Lietuvoje apdovanoto Alantės Kavaitės filmo „Sangailės vasara“ premjera. Dviejų paauglių merginų draugystės istoriją pasakojantis filmas sulaukė puikių įvertinimų iš pirmųjų žiūrovų Lietuvoje – jie džiaugėsi tiek filme nagrinėjamomis temomis tiek tuo, kad šalyje atgimsta meninis, nepriklausomas kinas.

„Kino pavasaris“ Leoso Caraxo retrospektyvą pristatys drauge su režisieriumi

„Kino pavasaris“ Leoso Caraxo retrospektyvą pristatys drauge su režisieriumi

Lapkričio 1 d., „Kino pavasaris“ kviečia į pirmąjį 20-ojo festivalio renginį. Drauge su filmu „Šventieji motorai“ (Holy Motors, 2012) ir jo režisieriumi Leosu Caraxu bus pristatyta jam skirta festivalio retrospektyva.