Search Results for: "Vaclovas Nevčesauskas"

Festivalyje „Satta Outside“ bus atvertas Reivo muziejus

Festivalyje „Satta Outside“ bus atvertas Reivo muziejus

Jau mažiau nei du mėnesiai beliko iki alternatyviu nakties kurortu šaukiamo festivalio „Satta Outside“. Šventojoje rugpjūčio 12-15 dienomis ir naktimis vyksiančio muzikos ir meno sąskrydžio organizatoriai jau atvėrė ryškiausias garso kortas – nuožmųjį amerikietį The Gaslamp Killer, įrašų kompanijas „Error Broadcast“, „Project: Mooncircle“, „Eat Concrete“, tarptautines „Ritmo kovų“ žaidynes ir kt. „Satta Ouside“ meno komitetas taip pat jau turi kuo pasigirti ir pasakoja apie akių ir smegenų paguodą festivalio metu.

Reivo muziejus – grįžimas prie ištakų

„Satta Outside“ rėmuose iškilsiantis, bet sienomis ir, žinoma, stogu, neapribotas Reivo muziejus taps kertine meninės programos dalimi ir festivalio reveransu istorijai. Juk reivas – lietuviškos subkultūros hibridas, vešėjęs prieš penkiolika metų ir šiandien atmintyje iškylantis kaip lenarų, „Eldorado“, „Strokes Temple“ ir kitų artefaktų mišinys, vertas būti įamžintu ir prisimintu kiek ryškiau.

Anot projekto kuratorių Neringos Černiauskaitės Juliaus Balčikonio, jis demaskuja muziejaus kaip institucijos veikimo principus ir, perėmęs klasikinę šio struktūrą ir savęs pateikimo visuomenei taisykles, prisistato štai taip: „Reivo muziejus yra daugiafunkcinis kultūros centras, kaupiantis, tyrinėjantis ir Lietuvos bei užsienio lankytojams pristatantis šiuolaikiniam žiūrovui menkai pažįstamą tautinio lietuvių reivo kultūros istoriją ir jos nebuvimą šalies ir tarptautiniame kontekste. Muziejus siekia plėsti žiūrovų akiratį – ryškinti lietuvių reivo ryšius su šiuo judėjimu kitose šalyse, skatinti naujas Lietuvos kliedesio, siautulio, atminties ir fikcijos interpretacijas, ugdyti šių reiškinių suvokimo kultūrą“.

Po Šventosios estrada, kurioje vyks pagrindiniai festivalio pasirodymai, visą „Satta Outside“ savaitgalį veiks nuolatinė Reivo muziejaus ekspozicija. Kempinge tuo tarpu bus iškilmingai atidengtas paminklas Lietuvos reivo tėvui DJ Sagai, o visoje teritorijoje festivalininkus vienais ar kitais būdais bei nenustatytu paros metu užklupinės interaktyvi muziejaus programa.

Festivalininkai kviečiami prisidėti

Reivo muziejaus iniciatoriai, siekdami kuo įmanoma objektyviau apžvelgti tyrinėjamą objektą, skelbia net kelis konkursus seniems reiveriams, o galbūt jau ir šių atžaloms. Ieškomos originalios 1994-2002 m. laikotarpio reivų ir koncertų dalyvių nuotraukos (grupinės, portretinės, …), taip pat to paties laikotarpio renginių reklaminės skrajutės – šie neabejotinai ne vieną džiaugsmo ir sentimento ašarą išspausiantys eksponatai bus pristatomi pagrindinėje parodoje. Taip pat laukiamos idėjos interaktyviems veiksmams „Satta Outside“ metu – flashmobams. Visų konkursų sąlygos bei prizai nuodugniau išdėstyti festivalio tinklalapyje.

Filmai, instaliacijos ir kiti atradimai

Reivo muziejus, be abejo, bus solidžiausia meninės „Satta Ouside“ programos dalis, į kurią festivalininkai atsitrenks ne vieną kartą ir ne vienoje teritorijos vietoje. Visgi tuo meno komitetas savo darbų neužbaigia ir šiuo metu intensyviai dėlioja likusį veiksmų planą. Netrukus festivalio atstovai žada nuodugniau papasakoti apie rengiamą specialią filmų programą, savas instaliacijas „Satta Outside“ rėmuose konstruos muziejaus projekte dalyvaujantys dizaino išdaigininkai „Mother Eleganza“, vaizdo menininkai Vaclovas Nevčesauskas bei Saulius Leonavičius.

Kelialapiais į alternatyvų muzikos ir meno kurortą „Satta Outside“ prekiauja „Tiketa“. Artimiausia infliacija žadama liepos 11-ąją, tad festivalio organizatoriai pataria sutaupyti jau dabar. Tuo tarpu visa aktuali informacija apie muziką, buitinius festivalininkų rūpesčius, kelionės galimybes ir kt. pasiekiama „Satta Outside“ tinklalapyje www.sattaoutside.lt.

Paskutinę metų dieną Menų spaustuvėje –  premjera!

Paskutinę metų dieną Menų spaustuvėje – premjera!

Menų spaustuvė tęsia tradiciją palydėti senuosius metus su nauju spektakliu. Pernai gruodžio 31 d. įvyko choreografės Loretos Juodkaitės šokio spektaklio „Malda smėlyje“ premjera, dar prieš metus – Juodkaitės „Sibilė“. Šiemet paskutinį 2010-ųjų vakarą palydės režisieriaus Agniaus Jankevičiaus spektaklis „Miego brolis“.

Agnius Jankevičius šįkart improvizuoja garsaus austrų rašytojo Roberto Schneiderio romano „Miego brolis“ temomis. Beveik visi spektaklio aktoriai (Eimutis Kvoščiauskas, Agnė Ramanauskaitė, Justas Tertelis, Adelė Teresiūtė, Paulius Tamolė) ne pirmą kartą kuria vaidmenis šio režisieriaus spektakliuose. Scenografijė – nuolatinė Jankevičiaus spektaklių erdvinių sprendimų autorė Laura Luišaitytė, vaizdo projekciją kuria Vaclovas Nevčesauskas.

Šiame spektaklyje Agnius Jankevičius pirmą sykį bendradarbiauja su jaunosios kartos kompozitoriumi Mariumi Baranausku (be kitų apdovanojimų, 2007-aisiais jis pelnė „Auksinį scenos kryžių“ už muziką Menų spaustuvėje pastatytam Loretos Juodkaitės ir Valentino Masalskio spektakliui „Salamandros sapnas. Paveikslas“).

Pasak režisieriaus, muzika naujausiame jo spektaklyje yra labai svarbi: „Pačiame romane labai daug kalbama apie muziką. Teksto struktūra retkarčiais labiau primena muzikinį nei literatūrinį dėstymą. Muzika šiame kūrinyje yra ir lengva impresija, ir sunki, grubi faktūra“, – teigė Agnius Jankevičius.

Dėl to spektaklio muzikiniam takeliui neužteko instrumentų, jo pagrindą sudaro žmogaus balsas – vokalas. Beveik visą sceninį „Miego brolio“ laiką girdėsime „gyvą“ dainavimą.

1992 m. pasirodęs austrų rašytojo Roberto Schneiderio romanas „Miego brolis“ išgarsėjo nepaprastai greitai, taip pat ir Lietuvoje. Kūrinys jau išverstas į 32 kalbas, pagal jį pastatytas baletas ir sukurta to paties pavadinimo opera. Į lietuvių kalbą romaną vertė Jurgis Kunčinas.

Schneiderio kūrinys lydi Agnių Jankevičių dar nuo mokyklos laikų, – būtent šio romano ištrauką 31-erių režisierius pasirinko stojamiesiems egzaminams į Lietuvos muzikos ir teatro akademiją.

„Miego brolio“ centre – nepaprasta genialaus muziko Johaneso Elijo Alderio gyvenimo istorija. Atstumtas pasaulio, graužiamas sielvarto, kamuojamas beprotiškų aistrų ir nepasiekiamos meilės jis pasirenka negirdėtą savižudybės būdą – nutaria dėl meilės nemiegoti iki mirties, nes „kas miega, tas nemyli“.

Spektaklis pagal šį garsų kūrinį sumanytas kaip pasakojimas-išpažintis. Pagrindinis spektaklio „Miego brolis“ tyrimo objektas – išskirtinio individo, Kitokio santykis su išorine aplinka ir dvasiniu pasauliu.

Ketvirtadienį  - hipnotizuojančios “Verpimo ratelių electro sutartinės”

Ketvirtadienį – hipnotizuojančios “Verpimo ratelių electro sutartinės”

Šį ketvirtadienį, gruodžio 9 dieną, menų fabrike LOFTAS lietuviški verpimo rateliai skleis neįprastus hipnotizuojančius garsus.

Vos antrą kartą vilniečiams pristatomas audiovizualinis performansas “Verpimo ratelių electro sutartinės” – tai unikalus muzikinis pasirodymas, kurį sukūrė ir skirtingose erdvėse įgyvendina trys menininkai – muzikantas, grupės „Skamp“ narys Viktoras Diawara, skulptorius Mindaugas Tendziagolskis ir audiovizualinio meno kūrėjas Vaclovas Nevčesauskas.

Penktadienį LOFTO erdvės atsiveria akordeono magijai

Penktadienį LOFTO erdvės atsiveria akordeono magijai

XIII tarptautinio akordeono festivalio kulminacijai rengėjai pasirinko menų fabriko LOFTAS erdves. Lapkričio 12 dieną čia įvyks trys masinantys pasirodymai. Laukia išties įspūdingas vakaras su akordeono muzika, šiuolaikiniu šokiu, videoprojekcijomis, elektroakustiniais triukais ir… receptas, kaip išsigydyti nuo gyvenimo negandų!

20val. accoDANCE- tarantulo efektas: žiūrovų akims atsivers išskirtinis ir gniaužiantis kvapą festivalio reginys- dueto iš Italijos akordeonisto Claudio Jacomucci ir šokėjos Kathleen Delaney naujausias projektas „Aracne“. Tai šiuolaikiškai interpretuotas pagoniškas tarantulo ritualas. Šis galingas transo šokis, kilęs iš senų laikų ir gyvavęs pietryčių Italijoje iki aštuntojo dešimtmečio pabaigos, padėdavo žmonėms išnaikinti blogį ritmu: tie, kuriuos apimdavo depresija arba kuriems gyvenimas suteikdavo kančių, leisdavosi įkandami nuodingo voro tarantulo. Pasisamdę profesionalius muzikantus, jie keletą dienų šokdavo siekdami atsikratyti nuodų poveikio. Tarantizmas nebuvo tik gydomasis procesas- tai sudėtingas fenomenas, kupinas simbolinių elementų.
Atlikėjai savo ritualui pasitelks video projekcijas ir elektroakustinius sprendimus.
Claudio Jacomucci laikomas vienu meistriškiausių ir originaliausių pasaulio akordeonistų. Jo darbai reikšmingai prisidėjo kuriant naujas atlikimo technikas ir inovatyvią pedagogiką, plečiant akordeono repertuarą. Nevaržomas ir kartu remdamasis žiniomis jis atvėrė savo instrumentui daugybę skirtingų muzikos pasaulių: baroko, XX amžiaus, šiuolaikinės, tradicinės, multimedinės ir improvizacinės muzikos. Dukart- 2008 ir 2010 metais atlikėjas yra apdovanotas „Orfėjo“ prizu už geriausią metų klasikinio akordeono įrašą. Claudio ir pats kuria muziką. Jo kūryba ir grojimas sulaukė daugybės kritikos liaupsių: „Claudio Jacomucci „Pragaro ratai“ nusipelno palmės šakelės už geriausią kada nors girdėtą elektroakustinę kompoziciją su akordeonu.  – Michele Coralli, „Blow Up Magazine“;
„Jo instrumentas yra modernus akustinis akordeonas. Jis puikiai susidoroja su situacijomis, kai sustiprėja visos instrumentinės dimensijos: maksimaliai dialektiški dinamikos kontrastai, staigūs tonacijų šuoliai, kvėpavimo intensyvėjimas ir nenuspėjama agogika. Grojant akordeonu kas nors nuolat išsprūsta iš mūsų kontrolės, bet Jacomucci instrumentas, jo dimensijų sudėtingumas nuneša mus anapus žinojimo ir leidžia patekti į pasaulį, kuris vis dar laukia rimto šiuolaikinės scenos dėmesio“- „Altremusiche“, Michele Coralli;
„ Be jokių abejonių, įspūdingas muzikalumas ir švelnus melancholiškų melodijų spindesys, kurį Jacomucci išvilioja iš savo instrumento, dar ilgai skamba ausyse“.- „Basler Zeitung“;
„Solidi technika ir didelis smalsumas padeda Jacomucci įveikti užtvaras ir pastebimai pakeičia instrumento, dažnai žeminamo prietarų, veidą“ – Piercarlo Poggio.
Su šokėja ir choreografe Kathleen Delaney Jacommuci dirba nuo 2002 m. ir įvairiais aspektais, pasitelkdamas tiesioginę sąveiką (live interactions), elektroakustinę muziką ir videošokį, tyrinėja šokio ir muzikos ribas. Lietuvoje atlikėjai surengs workshop‘ą Aleksandro technika akordeonui: kūno ir minčių trenažas muzikuojantiems (lapkričio 11d. 12val. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje).
Claudio Jacomucci kompaktines plokšteles leidžia prestižinės leidyklos- „Schott Wergo“, „W & B Music“, „Bridge Records“, „Stradivarius“, „Rivoalto“, „StileLibero“, „Musica & Poesia“, „Ema Records“ ir kitos.
Kathleen Delaney studijavo modernųjį ir postmodernųjį šokį, Aleksandro techniką, kontaktinę improvizaciją ir kapoeirą. Nuo 2002 m. kuria šokio ir gyvos muzikos bei videošokio projektus, o kūrybiniai ieškojimai šokio ir mokymo srityse nutiesė kelius į Italijos, Prancūzijos, Šveicarijos, Belgijos, Didžiosios Britanijos, Nyderlandų, Suomijos, Lenkijos, Rusijos, Vokietijos, Lietuvos scenas bei mokymo institucijas. Spauda apie šokėjos kūrybą rašo: „Kathleen Delaney atlikimas atsisako bet kokių pretenzijų į didingumą ir stumteli ironijos link… skirtingų kalbų užkratas, o kartu ir pačios šokio kalbos užkratas“ (Nicola Signorile, „La Gazzetta del Mezzogiorno“), o jos choreografiją vadina „Kalbos ir gyvenimo cikliškumo tyrinėjimais“ ( Valeria Ottolenghi, La Gazzetta di Parma).

Šiuolaikinį tarantulo ritualą LOFTE įrėmins du lietuviški projektai: 18 val.- accoPC electro – fikcijos, 22 val. accoDJ Symphony – nauji įelektrinti vėjai.
accoPC electro – fikcijos: provokuojantis DIISC orchestra kompozitorių tandemas su akordeonistu Andriumi Balachovičium ir kontrabosininku Dainiumi Rudvaliu vedžios klausytoją siurrealistinės argentiniečių poeto J.L.Borgeso vaizduotės labirintais. Elektroninio minimalizmo priemonėmis kuriamą muzikinę- mistinę tikrovę paryškins Mindaugo Skėrio sukurtais vaizdais žongliruojantis videomenininkas Vaclovas Nevčesauskas.
accoDJ Symphony – nauji įelektrinti vėjai: LAA Jaunimo orkestro akordeonistai atliks atraktyvią kūrinio „Video Games“ premjerą. Aranžuotas dideliam akordeonų orkestrui, perkusijai, timpanams ir arfai, šis opusas primena populiariausių filmų garso takelius. Dideliame ekrane demonstruojamos muzikinės ir video ištraukos iš kompiuterinių žaidimų. Koncerte su orkestru drauge šėls dvi išskirtinės trijulės- Chill out akordeonistai ir temperamentingieji Skamp su Viktoru Diawara.

Grupės „Skamp“ narys V. Diawara ruošiasi verpimo ratelių sutartinei

Grupės „Skamp“ narys V. Diawara ruošiasi verpimo ratelių sutartinei

Skirtingų meno sričių atstovai – grupės „Skamp“ narys Viktoras Diawara, skulptorius Mindaugas Tendziagolskis ir audiovizualinio meno kūrėjas Vaclovas Nevčesauskas – specialiai festivaliui „Skamba skamba kankliai‘ 2010“ ruošiasi analogų pasaulyje neturinčiam pasirodymui „Verpimo ratelių sutartinė“.

O. Koršunovas muzikos ir teatro spektaklio premjerai pagal M. Proustą ruošia netikėtą režisūrinį sprendimą

O. Koršunovas muzikos ir teatro spektaklio premjerai pagal M. Proustą ruošia netikėtą režisūrinį sprendimą

Jau šį trečiadienį, lapkričio 6 d., įvyks naujo muzikos ir teatro projekto premjera – Oskaro Koršunovo režisuotas spektaklis „Prarastas laikas“. Jį įkvėpė legendinio prancūzų rašytojo Marcelio Prousto romanų ciklo „Prarasto laiko beieškant” temos. Solines partijas spektaklyje atliks jaunosios kartos atlikėjai Asmik Grigorian, Alina Orlova ir Viktoras Gerasimovas. Tai paskutinis festivalio „Gaida“ renginys, kurį daugelis jau spėjo įvardyti kaip desertą gausiai teatrinei ir muzikinei publikai.

Metro Vilniuje: ar meninis projektas utopiją pavers realybe?

Metro Vilniuje: ar meninis projektas utopiją pavers realybe?

Vakar, gruodžio 1 dieną, nemažai vilniečių keliose sostinės centrinės dalies vietose galėjo girdėti iš po žemės sklindančius metro traukinių garsus. Daugeliui kilo klausimas, kas tai? Ar tai jau tikrieji metro bandymai?