Search Results for: "Social Games"
2010 metais didžiausią grėsmę elektroninėje erdvėje kėlė prieš didžiąsias verslo korporacijas bei socialinių tinklų vartotojus nukreiptos kibernetinių nusikaltėlių atakos. Verslo įmonėms daugiausia nuostolių atnešė kibernetinių piratų įsilaužimai siekiant pavogti konfidencialią informaciją bei svarbių sistemų darbo sutrikdymas. Tuo tarpu privatūs vartotojai dažniausiai nukentėjo įkliuvę į nuotoliniu būdu valdomų tinklų „botnet“ apgavystes socialinėje erdvėje.
„Praėjusiais metais didelę ekonominę žalą sukėlusios atakos įtikino net didžiausius skeptikus, jog kibernetinių piratų grėsmė nėra atsitiktinė. Neabejoju, jog jos šiais metais tęsis ir taps dar pavojingesnės. Tai turėtų paskatinti ir įmones, ir privačius vartotojus atidžiau rūpintis kompiuterių apsauga“, – sako ESET saugumo sprendimams šalyje atstovaujančios bendrovės „NOD Baltic“ vadovas Tomas Parnarauskas.
Anot T. Parnarausko, didžiosios kompanijos yra itin pelningi taikiniai. Tai puikiai įrodė ir bene garsiausias praėjusių metų išpuolis – „Aurora“ ataka, kurios metu iš daugiau kaip šimto didžiųjų kompanijų buvo pavogti prisijungimo slaptažodžiai ir konfidenciali informacija. „Google“, „Adobe Systems“, „Yahoo Symantec“ – tai tik kelios nuostolių patyrusios įmonės, kurių programinių įrangų ar interneto naršyklių saugumo spragomis pasinaudoję nusikaltėliai įvykdė itin taikliai suplanuotas atakas“, – teigia „NOD Baltic“ įmonės vadovas.
Didžiausių nuostolių privatiems vartotojams praėjusiais metais atnešė besiplečiantys „botnet“ tinklai. Vienas iš pavojingiausių „botnet“ virusų buvo „Koobface“ – plisdamas socialiniuose tinkluose ir per pranešimų siuntimo programas šis virusas viliojo intriguojančiomis nuorodomis, pvz., „pažiūrėk, koks tu juokingas šiame vaizdo įraše“. Paspaudus šią nuorodą, vartotojas nukreipiamas į tinklalapį su netikra antivirusine programa, reikalaujančia apmokėjimo už kenkėjiškų programų pašalinimą.
Pasaulinė saugumo sprendimų kūrėja ESET 2010 metais fiksavo ir itin didelį virusų bei kenkėjiškų programų aktyvumą. Remiantis unikalios grėsmių stebėjimo sistemos „ThreatSense.Net“ duomenimis, praėjusiais metais aktyviausios buvo kirmino „Conficker“ atakos. Nuolat atsinaujinantis „Conficker“ kuria savo modifikacijas, kurios be vargo patenka į neapsaugotus kompiuterius, pasinaudojusios „Windows“ šeimos operacinių sistemų spragomis.
Antrąją vietą pagal užkrėstų kompiuterių skaičių užima virusas „INF/ Autorun“, plintantis per USB atmintines, skaitmeninių fotoaparatų ir kitų išorinių įrenginių laikmenas. Lyderių trejete išliko virusas „Win32/PSW.OnLineGames“, renkantis užkrėstame kompiuteryje saugomą informaciją bei internetinių žaidimų duomenis ir siunčiantis ją savo kūrėjams.
Ketvirtas pagal pavojingumą virusas 2010 metais „Win32/Agent“ pateko į kompiuterius besilankant užkrėstose internetinėse svetainėse ar per mobiliąsias laikmenas. Viruso kūrėjai, vogdami prisijungimo prie svetainių duomenis, ten integravo dalį kenksmingo kodo, taip leisdami virusui plisti. Penktojoje vietoje atsidūręs „Win32/Sality“ kompiuteryje „apsimesdavo“ foniniu režimu dirbančiu procesu ir iš registro ištrindavo saugumo priemones aktyvuojančius įrašus.
Šeštojoje ir septintojoje vietoje atsidūrė viruso „Conficker“ atmaina „INF/Conficker“ ir kenkėjiška programa „Win32/Tifaut.C“. Abu kenkėjai plito per mobiliąsias duomenų laikmenas, kurias naudodami vartotojai dažnai nepasirūpino net minimalia apsauga.
Aštuntojoje 2010 m. grėsmių sąrašo vietoje liko tinklalapių lankytojus į virusus įrašančias svetaines nukreipiantis kodas „HTML/ScrInject.B”. Devintoje vietoje – „Win32/Spy.Ursnif.A“ (0,81 proc.) šnipinėjanti programa, kuri vagia asmeninę informaciją ir pasinaudodama „Remote Desktop“ nuotolinio aptarnavimo moduliu siunčia ją savo kūrėjams. Paskutinysis pavojingiausių kenkėjų dešimtuke „Win32/Qhost“ naudojosi „Windows“ spragomis, kad įsirašytų į operacinės sistemos katalogą ir savo kūrėjams perleistų užkrėsto kompiuterio valdymą ir prieigą prie vartotojo duomenų.
Prieš septynerius metus pokeriu susižavėjęs Kauno technologijos universiteto (KTU) informatikos dėstytojas Andrej Afonin šiandien yra pripažintas žaidėjas, tarptautiniuose turnyruose dalyvaujančios Lietuvos sportinio pokerio komandos narys. Labiausiai jį žavi šio proto žaidimo tarpdiscipliniškumas – gerų rezultatų pasiekia gebantys sujungti skirtingų mokslų žinias.
Viso pasaulio komiksų ir fantastinių filmų gerbėjus sutraukiantis festivalis Comic-Con, liepos 18-21 dienomis vykęs San Diego mieste, Jungtinėse Amerikos Valstijose, išpildė bene karščiausią filmų serijos „Bado žaidynės“ (orig. „Hunger Games“) gerbėjų norą.
Įspūdingam balandį prasidėsiančiam koncertiniam turui Europoje besiruošianti atlikėja Lana Del Rey vakar socialiniame tinkle „Twitter“ paskelbė apie naują savo įkurtą Inovatyviai mąstančių žmonių institutą ir pranešė apie pirmąjį jo vykdomą socialinį projektą-konkursą.
Greta populiariausių veiklų internete – naršymo ir bendravimo, vis tvirtesnes pozicijas užima interaktyvūs („on-line“) žaidimai, kurie savo tobulėjančiu vizualiniu panašumu į tikrovę tampa vis patrauklesni jų vartotojams. Tapę mokami tokie žaidimai kaip „World of Warcraft“ atneša gražaus pelno ne tik jų kūrėjams, bet ir interneto nusikaltėliams.
Paminėsime svarbiausius būdus ir priemones, kuriomis naudojasi į interneto žaidėjų pinigines nusitaikę nusikaltėliai, o taip pat patarimus, kaip apsisaugoti nuo šių grėsmių.
Sukčiavimas, kurio tikslas – išvilioti iš vartotojo duomenis apgaulės būdu. Pastaruoju metu masiškai kuriami suklastoti žaidimų tinklalapiai, kuriuose nieko blogo neįtariantys žaidėjai atskleidžia savo asmens ir banko sąskaitos duomenis interneto nusikaltėliams.
Socialiniai tinklai. Čia nusikaltėliai taip pat turi aibę veiklos – dažniausiai jie kuria netikras žaidimų ir jų kūrėjų anketas, siekdami išvilioti žaidėjų duomenis. Kaip ir realiame gyvenime, socialiniuose tinkluose pasitikėti galima tik gerai pažįstamais žmonėmis.
„Apkrėsti“ žaidimai ir apgavystėms sukurta programinė įranga. Turėkite galvoje, kad dalyvavimas „nulaužtuose“ arba padirbtuose žaidimuose – vienas rizikingiausių užsiėmimų internete. Didžiausias pavojus slypi įsidiegiant tokių žaidimų atnaujinimus, ypač iš el. pašto priedų ar nešiojamų informacijos laikmenų.
Virusai ir kitos kenkėjiškos programos. Susipažinkite: šiuo metu populiariausias – žaidėjų duomenis pasisavinantis Trojos arklys „Win32/PSW. OnLineGames“. Jis paprastai įšoka, naudotojams prisijungiant prie žaidimo ir keičiantis duomenimis, ir nedelsdamas siunčia tuos duomenis savo „darbdaviams“. Arklys daugiausiai žalos pridaro populiariausių, daugiausia žmonių sutelkiančių, tokių kaip „Lineage“, „World of Warcraft“ žaidimų dalyviams.
Penki patarimai, kaip apsiginti
Naudokite patikimą antivirusinę apsaugą su „antispyware“ programa ir ugniasiene.
Skirtingiems prisijungimams naudokite tik skirtingus ir stiprius slaptažodžius.
Internetinio žaidimo tinklalapio adresą visuomet rinkite patys – taip išvengsite paieškos sistemose programišių „pakištos“ netikros žaidimo nuorodos.
Pasinaudokite galimybe slaptažodžiu apsaugoti savo duomenis kompiuteryje ar debesyje, jei šis pasirinkimas nėra privalomas. Tai reiškia – jeigu yra galimybė „uždėti“ slaptažodį, taip ir padarykite.
Nenaudokite nelegalios, arba „nulaužtos“ programinės įrangos – galite atsisveikinti ne tik su ja, bet ir pinigine.
Pasaulio internautai lapkričio 17 d. mini „Facebook“ nedraugų atsikratymo dieną. Jos metu „Facebook“ naudotojai kviečiami peržiūrėti savo virtualių draugų sąrašus ir iš jų pašalinti žmones, kurie yra mažiau artimi ar net visiškai nepažįstami. Tuo tarpu saugumo ekspertai įspėja, kad pašaliniams matoma ar lengvai pasiekiama asmeninė informacija socialinėse bendruomenėse gali sukelti nemažai problemų.
Praėjusią savaitę daugiau nei 100 Lietuvos interneto programuotojų ir kūrėjų susitiko kasmetinėje konferencijoje „/web day”, kurioje buvo apdovanotos dvi pažangiausios interneto sprendimus kuriančios įmonės. Programavimo paslaugų bendrovė „Solmetra” pripažinta metų „WebsiteSpark” programos partneriu, o įmonė „Telemedia IT Solutions” paskelbta aktyviausia. „/web day” antrąkart subūrė bendrovės „Microsoft” vykdomos smulkaus verslo skatinimo iniciatyvos „WebsiteSpark” dalyvius.
Metų „WebsiteSpark” programos partneriu tapusi programavimu ir produktų programuotojams kūrimo įmonė „Solmetra” „/web day” renginyje buvo įvertinta už įgyvendintus interneto svetainių projektus games.ailon.org ir tools.ailon.org, iš kurių nemokamai galima atsisiųsti interneto žaidimus ir programas. Taip pat už įmonės sukurtą internetinę papuošalų parduotuvę inni.lt ir portalą mvpont.com, kuris padeda rasti populiariausius socialinio tinklo „Twitter” narius pagal dominančią sritį, pomėgius ar žymas (angl. tags).
„Solmetra” atstovas Alan Mendelevič teigė, kad didžiausia „WebsiteSpark” programos, kurioje dalyvaujant įmonė ir kūrė apdovanojimų nusipelniusius projektus nauda – galimybė kurti sprendimus, naudojantis naujausiomis programomis. „Tokios iniciatyvos ypač naudingos smulkioms įmonėms, nes naujausia programinė įranga yra brangi, o „Microsoft” ją suteikia tik už simbolinį mokestį,” – sakė A. Mendelevič.
Gauna programinę įrangą ir vertingų žinių
Aktyviausia metų „WebsiteSpark” įmonė tapo „Telemedia IT Solutions”, komisijai pateikusi net keliolika sukurtų svetainių: Brimanta.lt, Lanalecta.lt, iami.ie ir kt. Įmonės savininkas ir vienintelis darbuotojas Jonas Šarūnas pasakojo, kad vienam žmogui nusipirkti visą darbui reikiamą programinę įrangą būtų sunku, tuo tarpu programos „WebsiteSpark” dalyviai gali ją gauti ypač palankiomis sąlygomis. „Žinoma, galima naudoti nemokamas programas, tačiau jos nėra tarpusavyje integruotos, o „Microsoft” produktai tarpusavyje suderinti,” – teigė J. Šarūnas.
„WebsiteSpark” programoje dalyvaujame nuo pavasario, tačiau jau spėjome pajusti jos teikiamą naudą, – kalbėjo „WebsiteSpark” programoje taip pat dalyvaujančios įmonės „Prodek” projektų vadovas Rytis Paliulis. – Mums vertinga ne tik programinė įranga, bet ir gaunamos žinios. Šie resursai padeda techniškai palaikyti sistemas ir dirbti su klientais. Įrankius patiems pasidaryti būtų labai daug vargo, o naudojant „Microsoft” resursus viskas yra iš anksto paruošta”.
Ekspertai pristatė naujausias programavimo technologijas
„/web day” konferencijoje „Microsoft” atstovai ir specialistai iš įvairių Lietuvos IT įmonių dalinosi patirtimi apie naujausias „Microsoft” technologijų galimybes, partnerystės programas. Dalyviai galėjo susipažinti su praktine ekspertų patirtimi: programavimo galimybėmis naršyklės „Internet Explorer 9” aplinkoje, programuotojams skirtų įrankių PHP/ASP.NET, PHP diegimu ir valdymu „Windows” aplinkoje, taip pat išsklaidyti dažniausiai apie HTML5 interneto standartą sklandančius mitus. Renginyje dalyvavę „PHP” specialistai dalinosi mintimis ir teigiamai atsiliepė apie programavimo galimybes su „Microsoft” produktais.
„Microsoft WebsiteSpark” programa suteikia interneto plėtros ir tinklalapių kūrimo įmonėms galimybę naudotis naujausia programinę įranga. Programos dalyvėms plėtoti verslą padeda ir profesionalios techninės konsultacijos bei programos partnerių pagalba. Programuotojai, susitikdami tokiuose renginiuose kaip „/web day”, pasidalina patirtimi ir užmezga vertingus verslo ryšius,” – sakė Tautvydas Dagys, „Microsoft Lietuva” programavimo technologijų specialistas.
Duomenų saugojimui palankesnės sąlygos
Duomenų saugojimo paslaugas Lietuvoje teikianti bendrovė „Hostex” taip pat yra „WebsiteSpark” programos partnerė. „Microsoft” naujoms įmonėms suteikia reikiamą programinę įrangą, o mes suteikiame duomenų saugojimo ir svetainių aptarnavimo paslaugas. Naujus interneto projektus kuriančioms įmonėms norime padėti vystyti verslą, kartu tikimės užmegzti ilgalaikius verslo santykius,” – teigė Darius Matuliauskas, UAB „Hostex” hostingo verslo direktorius.
Įmonės „Prodek” projektų vadovas Rytis Paliulis pasakojo, jog be šios programos su „Microsoft” įmonė yra sudariusi ir paslaugų teikėjo licencijos sutartis, todėl gali sukurtus projektus talpinti savo duomenų saugyklose. „Sukūrę svetainės dizainą, kartu galime pasiūlyti serverių nuomos paslaugą,” – sakė R. Paliulis.