Search Results for: "Marijonas Mikutavičius"

M.Mikutavičius prieš „G&G Sindikatą“: jau išmokome vieni kitų repertuarą

M.Mikutavičius prieš „G&G Sindikatą“: jau išmokome vieni kitų repertuarą

Iki „Red Bull Soundclash” – didžiosios Marijono Mikutavičius ir „G&G Sindikato” muzikinės dvikovos – beliko viena savaitė, grupių repeticijos intensyvėja, o drauge ir įtampa prieš artėjančią akistatą. Visą pasaulį apkeliavęs „Red Bull Soundclash“ konceptas nė iš tolo neprimins įprasto dviejų grupių koncerto.

„Sudalyvauti tokiame renginyje galimybė pasitaiko vieną kartą gyvenime, todėl ir ruošiamės parodyti tai, ko daugiau niekur niekada niekas neišvys. Daugiau nei du mėnesius trunkančios repeticijos, gerokai padidėjęs muzikantų būrys, visiškai naujas skambesys ir Marijono dainos – tai buvo ir yra nemažas iššūkis mums”, – pasakojo „G&G Sindikato” vyrai.

Birželio 7 dieną „Ūkio banko” teatro arenoje vyksiančiame „Red Bull Soundclash” pasirodyme grupės atliks vos kelis savo kūrinius, kadangi šio koncepto esmė – keturi karšti muzikinės dvikovos raundai:koveris, perėmimas, skirtingi stiliai ir kviestinė žvaigždė.

Pirmojoje dalyje grupės atliks vakaro didžėjaus Rolando Mackevičiaus jiems parinktą koverį. Išgirdę žinomą kūrinį, tiek Marijonas, tiek „G&G Sindikatas” jį atliks savo stiliumi. Antrojoje dalyje atlikėjams teks iš tiesų ne menkai paplušėti, kadangi Marijono repertuare – „G&G Sindikato” dainos ir atvirkščiai.

„Aš tikrai nuoširdžiai nesuprantu, kodėl „G&G Sindikatas” naudoja tiek daug teksto, jaučiuosi kaip prieš skaitovų konkursą – mokausi ir mokausi jų eiles”, – nuotaikingai dėstė M.Mikutavičius.

Trečiojo raundo metu atlikėjams teks improvizuoti – vakaro didžėjus Rolandas Mackevičius pateiks tris skirtingos stilistikos populiarius kūrinius, kuriuos grupės turės čia pat scenoje identifikuoti ir atlikti savaip.

Po kiekvieno raundo publika spręs, kuriai grupei sekėsi geriau – ovacijomis ir šūksniais minia spręs, kas vertas vakaro čempiono vardo.

Paskutinioji užduotis – pasirodymas su iki pat pasirodymo paslaptyje laikoma kviestine žvaigžde. Teko girdėti, jog atlikėjai šiai finalinei užduočiai kviečiasi svečius iš užjūrio kraštų, todėl pasiruoškite nustebti.

„Pasiruošimas šiam pasirodymui prilygsta naujo albumo išleidimui”, – vienbalsiai sutarė atlikėjai.

Iki „Red Bull Soundclash” – didžiosios Marijono Mikutavičius ir „G&G Sindikato” muzikinės dvikovos – beliko viena savaitė, grupių repeticijos intensyvėja, o drauge ir įtampa prieš artėjančią akistatą. Visą pasaulį apkeliavęs „Red Bull Soundclash“ konceptas nė iš tolo neprimins įprasto dviejų grupių koncerto.

Karklės festivalyje M.Mikutavičius

Karklės festivalyje M.Mikutavičius, Jazzu, A. Orlova ir suomių rokeriai „Deep insight“

Festivalio “Karklė Live Music Beach” svečių skaičius auga tarsi ant mielių, o bilietai į renginį tirpsta atvirkštine progresija. Muzikiniais žanrais turtinga programa ir gausios paplūdimio pramogos turėtų užtikrinti gerus įspūdžius išties margai publikai, susirinksiančiai ant jūros kranto Žolinių savaitgalį – rugpjūčio 17–19 d.

Rimto kalibro papildymas
Pajūrio regioniniame parke, viename seniausių žvejų ir gintaro gaudytojų kaimelių trečiąkart vyksiantis festivalis dėl ribotos teritorijos galbūt neįstengs sutalpinti visų norinčiųjų tris dienas ir dvi naktis panardyti gyvos muzikos jūroje.
Pirminis „Karklė Live Music Beach“ dalyvausiančių grupių anonsas buvo prarytas godžiai tarsi masalas. Savo dalyvavimą renginyje patvirtino kultinė Rusijos grupė „Mumiy Troll“, Andrius Mamontovas, Mantas Jankavičius, „Žalvarinis“, danai “Carpark North”, beatbox‘o padaužos iš Latvijos „PeR“.
Muzikantų sąrašas šią savaitę oficialiai papildytas visa šūsnimi žinomų vardų. Laukiamas „Karklė Live Music Beach“ svečias – Marijonas Mikutavičius, kuris savo energija kels pašėlusias rankų bangas ir svaigins ramesniais kūriniais. Skoningos elektronikos okeanas sutilps MTV Best Baltic Act laurų bei šiųmečių M.A.M.A apdovanojimų savininkų Leono Somovo ir Jazzu programoje. Originaliu skambesiu Karklės „festo“ romantikus hipnotizuos Alina Orlova, o rimu ir ritmais taškysis fenomenaliai išpopuliarėjęs Jama & W kolektyvas, ant scenos išpažįstantis nevaržomą „freestyle“.
„Keistuoliai“ į „Karklė Live Music Beach“ atkeliaus su teatralizuotu koncertu „Paskutiniai Brėmeno muzikantai“. Laikui atsparių šlagerių interpretacijas dovanos Ilona Balsytė, Aidas Giniotis, Andrius Kaniava bei kiti aktoriai, kurių draugijoje užtikrintai pražys giedrų šypsenų jūra.

Išaugo ir muzikinis „importas“
Svečių iš užsienio papildymas – suomiai „Deep Insight” ir “The Hobos” iš Latvijos. „Deep Insight” derina šiaurietiškas melodijas su amerikietišku naujuoju roku, savotišką šiurkštumą su lengvai įsimenamais priedainiais, o gautus derinius publika bei kritikai priima su dideliu entuziazmu. Grupė yra surengusi kelis šimtus koncertų daugiau nei 20 šalių, gastroliavo Europoje su „The Rasmus”, apšildė grupes „Lostprophets”, „Further Seems Forever” ir „The 69 Eyes”. 2009 m. MTV Europos muzikos apdovanojimuose „Deep Insight” pripažinti Geriausiais Suomijos atlikėjais bei pateko į penketuką renkant Geriausią Europos atlikėją, todėl užima solidžią poziciją tarp ryškiausių Šiaurės šalių roko grupių.
Latviai „The Hobos” populiarumo viršūnes šturmavo su albumu „Numbvision“, pelniusiu Metų albumo apdovanojimą ir aplenkusiu garsųjį grupės “Brainstorm” „Among The Suns“. Koncertiniai grupės keliai išsiplėtė iki Vokietijos, Skandinavijos ir Rusijos. “The Hobos” – dažni svečiai ir Lietuvoje, čia turintys gausų fanų klubą, kurio atstovų Karklėje lauks proga mėgautis puikiai žinomais grupės hitais bei įvertinti naujas dainas.

Programoje – jokių atsitiktinumų
Nors muzikinis “Karklė Live Music Beach” formatas atrodo išties margas, organizatoriai pabrėžia, kad atsitiktinumų renkantis atlikėjus ar grupes nebūna. „Kokybiška gyvai atliekama muzika yra svarbiausia, o žanrų bei stilių įvairovę diktuoja patys „festo“ dalyviai. Ant jūros kranto susirenka įvairaus amžiaus, skirtingų profesijų ir gyvenimo būdo atstovai, draugiškai bendraujantys vieni su kitais, o muzika yra tarsi viso šio stebuklingo veiksmo katalizatorius“, – kalbėjo “Karklė Live Music Beach” organizatorių komandos flagmanas Marius Tumšys.
Festivalio tema ir šūkis šiemet hipiški: “Meilė, taika, muzika!”. Visgi ruošiantis atsipalaiduoti hipių stiliumi organizatoriai ragina nepamiršti praktiškumo: visi norintieji įsigyti bilietus perpus pigiau, turi paskubėti, nes akcija, kuri dabar galioja su „Labas“ papildymo kvitais, – pirma ir paskutinė.
Kaip ir ankstesniais metais patyrę festivalininkai nedelsia – prieš kelias savaites startavusi prekyba bilietais dabar yra pačiame įkarštyje.

Svaras ir Marijonas kviečia vertybių ieškoti Sibire

Svaras ir Marijonas kviečia vertybių ieškoti Sibire

Projektas „Misija Sibiras“ kasmet, nuo 2006-ųjų, suburia saujelę patriotiškų jaunų žmonių, porai vasaros savaičių išvykstančių į tolimąjį Sibirą tvarkyti paliktus ir apleistus tautiečių kapus. Čia jie susitinka su vis dar ten gyvenančiais lietuviais, pasidalina savo patirtimis, istorijomis, išgyvenimais.
Ir visgi – kuo šie momentai ypatingi? Ką palieka ekpedicijos dalyviui ir kokią reikšmę turi tolimesniam jo gyvenimui, vertybėms?
Marijonas Mikutavičius ir Gabrielius Liaudanskas-Svaras – du Lietuvoje gerai žinomi atlikėjai, dainų tekstų kūrėjai, kuriuos, be muzikos, sieja ir tie patys, bet drauge skirtingi išgyvenimai tolimajame Sibire.
Paklaustas apie „Misija Sibiras“ ekspediciją ir jos metu įgytą patirtį, grupės „G&G Sindikatas” narys Gabrielius Liaudanskas-Svaras tikino, kad to, ką patyrė 2009 m. būdamas Kazachstano Respublikoje, žodžiais išreikšti paprasčiausiai negali: „Pirmiausia reikia ten nuvykti. Jeigu tau svarbi tavo šalis, santykis su ja, tai tokios progos jokiu būdu negali praleisti. Jeigu tik būtų galimybė – į tokią ekspediciją vykčiau kasmet“.
Metais anksčiau į Sibiro teritorijoje esantį Irkutską drauge su projekto komanda išvyko ir Marijonas: „Man tremtis visada siejosi su senolių legendomis, kurių negali suvokti sėdėdamas jaukiuose namuose. Kada senelis, buvęs tremtinys, pasakodavo apie gyvenimą tremtyje, visa tai atrodė lyg nuotykis. Tačiau nuvažiavus tenai, perskaičius užrašus ant antkapių ar pabendravus su Sibire dar gyvenančiais lietuviais, pradedi suvokti, ką žmonės iš tiesų patyrė.
Jauniems žmonėms tai – nauja patirtis, bendruomenės jausmas ir visą džiaugsmą vainikuojantis rimtas darbas – tvarkyti mūsų senolių kapus“.
Kaip apibūdintumėt projekto komandą, su kuria vykot į Sibirą?
Marijonas: „Komandą sulyginčiau su jaunų žmonių klase: vieni padūkę, greiti, kiti – rimtesni, tyleniai, mažiau ar labiau pareigingi, tačiau visi disciplinuoti, pagrindines pareigas atliekantys reikiamu laiku“.
Svaras: „Tai buvo pati geriausia komanda, su kokia gyvenime teko susidurti. Per porą savaičių, praleistų drauge, nekilo nei vieno konflikto, dauguma turėjo gerą humoro jausmą, padėjusį ir sunkesnėmis minutėmis, o svarbiausia – visi žinojo ir veikė vardan to paties tikslo“.
Kodėl patartumėt jaunimui dalyvauti šiame projekte?
Marijonas: „Šiuolaikinis jaunimas visada suspės nuvažiuoti į Londoną, Paryžių ar Prahą, o su ekspedicija turi galimybę nuvykti į tas pasaulio puses, į kurias gyvenimas galbūt niekada ir nenuves. Vasarą vyksiantys į Tadžikistano Respubliką, taip pat, kaip ir Lietuva – buvusią sovietinę šalį, galės palyginti šių dviejų šalių skirtumus, panašumus ar pranašumus viena kitos atžvilgiu.
Kita priežastis – galimybė prisiliesti prie savo šaknų, suvokti, kad lietuvių gyvenimas sukosi ne vien tik apie šaldytuvą. Tai iniciatyva, sudaranti jaunam žmogui palankias aplinkybes formuoti save kaip asmenybę.
Svaras: „Noriu pabrėžti, kad versti ką nors daryti – ne išeitis. Žmonės turi patys save motyvuoti. Tačiau yra ir tokių, kurie iš įgimto nedrąsumo nesiima iniciatyvos arba galvoja, kad nėra galimybių būti atrinktais, todėl nepajudina rankų. Būtent šiems siūlyčiau nedvejoti ir užpildyti projekto anketą. Esu tikras, kad galimybė patekti į ekspediciją – didelė, o patirtis – žodžiais nenusakoma.
Šią vasarą projekto „Misija Sibiras“ organizatoriai – Lietuvos jaunimo organizacijų taryba (LiJOT) – planuoja maršrutus dviems ekspedicijoms: viena jų vyks į Tomsko sritį Rusijos Federacijoje, antroji lankysis Tadžikistano Respublikoje.
Pirmasis projekto atrankos etapas – anketos pildymas – baigsis jau šią savaitę – gegužės 8 d. (sekmadienį), todėl norintys dalyvauti ir kitame projekto atrankos etape – bandomajame žygyje – kviečiami apsilankyti tinklalapyje www.misijasibiras.lt ir užpildyti dalyvio anketą.

LiJOT informacija

Marijonas: „Žinot

Marijonas: „Žinot, aš niekada nebuvau labai geras dainininkas”

Kai kurių atlikėjų gerbėjams krizė nė motais. Vienas iš tokių Marijonas Mikutavičius.

„Žinot, aš niekada nebuvau labai geras dainininkas. Bet viskas, ką visada mokėjau geriausiai, tai kitiems primesti savo nuotaiką. Gerą ar blogą… Čia jau atleiskite“ – sako Marijonas. Tačiau akivaizdu, kad būtent toks Marijonas publikai labiausiai ir patinka.

Bilietai į praėjusį sekmadienį Šv. Kotrynos bažnyčioje vykusį jo akustinių koncertų ciklo pasirodymą buvo išpirkti likus pusantros savaitės iki renginio Atlikėjo prodiuseriams neliko nieko kita kaip surengti toje pačioje Šv. Kotrynos bažnyčioje papildomą koncertą, kuris numatytas sausio 21 d. Bilietai sparčiai tirpsta ir į Kaune bei Klaipėdoje gruodį vyksiančius akustinius pasirodymus.

„Granatos Live 2016“ skelbia hiphopo scenos atlikėjus

„Granatos Live 2016“ skelbia hiphopo scenos atlikėjus

Dee&Kamy, „Dogma“, Jama&W ir dar 10 lietuviškos hiphopo kultūros vardų šiais metais pasirodys muzikos festivalyje „Granatos Live 2016“. Hiphopui ir repui festivalis antrus metus dedikuoja atskirą sceną. Dar dvi Lietuvos hiphopo žvaigždės – grupės „G&G Sindikatas“ ir Lilas su Innomine pasirodys pagrindinėje „Granatos Live 2016“ scenoje. Tarp jau paskelbtų festivalio atlikėjų – britų dainininkės Ella Eyre ir Jess Glynne bei šokių muzikos talentas iš Belgijos „Lost Frequencies“, Marijonas Mikutavičius, Saulius Prūsaitis, ba. Iš viso festivalyje „Granatos Live 2016“ į sceną lips daugiau kaip 50 atlikėjų ir grupių.

Kas išgąsdino Marijoną Mikutavičių aktorių atrankoje? (video)

Kas išgąsdino Marijoną Mikutavičių aktorių atrankoje? (video)

Nuotykių komedijos „Traukinio apiplėšimas, kurį įvykdė Saulius ir Paulius“ aktorių atrankoje pasirodė dainininkas Marijonas Mikutavičius. Tačiau jį nustebino kai kurios filmo scenos. Ar nesusvyruos vienas žaviausių Lietuvos vyrų dėl savo galimybių atlikti pagrindinį vaidmenį?

Datos ir įvykiai: kas nutiko muzikoje 2011-aisiais

Datos ir įvykiai: kas nutiko muzikoje 2011-aisiais

Dar nepavargusiems nuo metų pabaigos topų dedikuojame 30 Lietuvos ir užsienio scenų įvykių, kurie įėjo į istoriją.

Vienu sakiniu – tai netekčių metai. Labai liūdnų (Amy mirtis, „The White Stripes“, R.E.M. išsiskyrimai) ir pakankamai džiuginančių („69 Danguje“, YVA pabaigos). Tačiau 2011-ieji buvo įvairesni, nei sutelpa į vieną sakinį, dėl to dar nepavargusiems nuo metų pabaigos topų dedikuojame 30 Lietuvos ir užsienio scenų įvykių, kurie įėjo į istoriją.

Sausio 14-15 d.
Uždarytas klubas „Gravity“

Iš kadaise geriausio Vilniaus (Lietuvos?) klubo likus tik vardui, buvo suorganizuota oficialus jo uždarymas. Šį gruodį praėjo 10 metų po „Gravity“ atidarymo.

Sausio 27 d.
Pristatytas „Krepšinio himnas“

Marijonas Mikutavičius dar kartą įrodė, kad yra geriausias himnų kūrėjas Lietuvoje. Jis kartu su Mantu Jankavičiumi ir Mia (pradinėje dainos versijoje jos vokalo dar nebuvo) įrašė „Krepšinio himną“, liaudyje žinomą kaip „Nebetyli sirgaliai“. Daina sulaukė krepšinio fanų pripažinimo, pusės milijonų perklausų „YouTube“ ir lydėjo kiekvieną Lietuvoje vykusio Europos krepšinio čempionato dieną.

Vasario 2 d.
„The White Stripes“ paskelbia apie išsiskyrimą

Jackas ir Meg patikino: „The White Stripes“ dabar priklauso fanams, ir šie su grupe gali daryti ką panorėję. Pagrindinė oficiali išsiskyrimo priežastis – noras įamžinti tokią grupės būklę, kokia ji yra šiuo metu. Skaitant tarp eilučių – noras netapti savo pačių šešėliais. Per 14 metų karjerą garažinio roko duetas iš Detroito išleido šešis studijinius albumus, trys pastarieji jų gavo „Grammy“.

The White Stripes (Autumn De Wilde nuotr.)

Vasario 19 d.
„Radiohead“ netikėtai išleidžia „The King of Limbs“

Visą kūrybinio proceso laiką kantriai tylėję „Radiohead“, galiausiai paskelbė, kad aštuntasis jų albumas „The King of Limbs“ pasirodys ne po pusmečio, ne po trijų mėnesių, o tos pačios savaitės šeštadienį. Žinia žaibiškai apskriejo internetą, albumas tapo svarbiu įvykiu, tačiau nebesulaukė tokių teigiamų vertinimų, kaip ankstesnis grupės įrašas „In Rainbows“, ką ir kalbėti apie „OK Computer“ ar „Kid A“.

Vasario 26 d.
Vilniuje koncertuoja Kylie Minogue

Paruošusi blizgučių šou australų pop diva pateisino pompastikos tikėjusiosios publikos lūkesčius. Vienas didžiausių ir brangiausių koncertų Lietuvoje šiemet ir ne tik.

Kylie Minogue Vilniuje (Juliaus Kalinsko nuotr.)
Kovo 17 d.
Karjerą baigia „Faithless“

Britų house, trip-hopo ir trance muzikos klasikai buvo aktyvūs 15 metų. Išleido šešis albumus, pardavė 15 milijonų jų kopijų. Vokalistas Maxi Jazz atsisveikindamas rašė: „Laikas užversti knygą ir grįžti į biblioteką.“

Balandžio 3 d.
Paskutinį kartą koncertuoja „LCD Soundsystem“

10 metų gyvavęs niujorkiečio Jameso Murphy dance punk projektas su fanais atsisveikino trijų valandų koncerte „Madison Square Garden“ arenoje. „Jei tai laidotuvės, padarykime jas geriausiomis kada nors įvykusiomis laidotuvėmis“, – į šou kvietė Murphy, pasauliui padovanojęs tokius floorfillerius kaip „Daft Punk Is Playing at My House“ ar „All My Friends“.

Gegužės 11 d.
Startuoja muzikos parduotuvė „Google Music“

Iš pradžių beta versija, po pusmečio jau ir oficiali. Naujasis „Google“ produktas leidžia tiek klausytis muzikos internetu, tiek ją pirkti. Kol kas juo naudotis gali tik JAV gyventojai, turintys „Google“ prisijungimo vardus. Įgavęs daugiau „raumenų“ ir atsivėręs pasauliui „Google Music“ gali pabandyti įkąsti rinkos lyderiui „Apple iTunes Store“.

Gegužės 14 d.
„Euroviziją“ laimi Azerbaidžanas, Lietuva – 19-a

Nieko nauja. Kas dabar prisimena nugalėtojus „Eldar & Nigar“? Kas galėtų paniūniuoti jų dainą „Running Scared“? O Lietuvos atstovės Evelinos Sašenko „C’est Ma Vie“?

Evelina Sašenko (Eurovision.tv nuotr.)

Gegužės 30 d.
„Lofte“ koncertuoja „Caribou“

„Silence Music“ kompanija, įprastai pati būnanti scenoje, laikinai perėjo į koncertų organizatorių pozicijas, paskelbė darysią aktualiai muzikai skirtų renginių seriją „Silence Live“ ir neprisikalbėjo. Į „Loftą“ jie atvežė vieną įdomiausių šių dienų elektroninės muzikos kompozitorių, be kita ko ir matematikos mokslų daktarą „Caribou“. Vėliau tų pačių „Silence Live“ dėka Vilniaus debesys gavo šansą palyti ant ne mažiau reikšmingų, tik nebe tokių aktualių australų „Architecture in Helsinki“.

„Caribou“ koncertas „Lofte“ (organizatorių nuotr.)
Birželio 2 d.
Muzikantai dėl LATGA-A veiklos kreipėsi į prokuratūrą

Lietuvos muzikantai susivienijo ir paviešino savo įtarimus dėl galbūt neskaidrios Lietuvos autorių teisių gynimo agentūros (LATGA-A) veiklos. Autorių teigimu, jiems per metus tai kainuoja 700 tūkst. neišmokėtų litų. 95 autoriai kreipėsi į generalinį prokurorą prašydami pradėti ikiteisminį tyrimą. Autorių balsu kalbėjo muzikantai Andrius Mamontovas, Raigardas Tautkus ir Gabrielius Liaudanskas-Svaras. Jokių oficialių žinių apie tolesnį konflikto vystymąsi nepaskelbta.

Birželio 5 d.
Egidijaus Dragūno performansas „Bike Show Millenium“

Viskas kaip pridera geram SEL koncertui: „Aš pi*au šitą šalį“, – žiūrovams sako Egis, atsisako dainuoti, meta mikrofoną į minią. Žiūrovai jam skanduoja „Gaidys“, aršesni meta vandens buteliukus, aršiausi bando lipti į sceną ir pamokyti muzikantą krumpliais. Vėliau Dragūnas prisipažino, kad buvo apsvaigęs ir viešai atsiprašė.

Birželio 13 d.
Moby koncertuoja Trakų pilies kieme

„Ar gali rasti geresnę vieną pirmadienio diskotekai, nei XIV amžiaus pilis?“, – koncerto metu sakė Richard Melville Hall, geriau žinomas pseudonimu Moby. Sausakimšam Trakų pilies kiemui jis pristatė savo 10-ąjį studijinį albumą, 2011-ųjų gegužę išleistą „Destroyed“.

Birželio 19 d.
„BrassBastardz“ triumfas Londone „The People’s Music Awards“

Šiuo metu „KeyMono“ besivadinantis Daivos Starinskaitės, Alvydo Mačiulsko, Aurimo Rimeikio, ir Marijaus Aleksos gyvos elektroninės muzikos kvartetas buvo pripažintas geriausiu šokių ir elektroninės muzikos kategorijoje. „The People’s Music Awards“ – 2008-aisias startavę Londone rengiami pirmieji pasaulyje sutarties su leidybine kompanija neturinčiųjų (unsigned) grupių apdovanojimai.

BrassBastardz atsiima prizą „Scala“ koncertų salėje, Londone (Himanshu Rohilla nuotr.)

Birželio 20 d.
Paskelbiama apie M.A.M.A. apdovanojimus

„Mačiau „Grammy“, buvo nuobodu, mes padarysime geriau“, – žadėjo vienas iš apdovanojimų organizatorių Saulius Urbonavičius-Samas. Lietuvos populiariosios muzikos renesanso pradžią pažymėti žadantis renginys įvyks sausio 8-ąją Kaune, „Žalgirio“ arenoje. Paskutiniai didelio masto muzikos apdovanojimai Lietuvoje buvo įvykę 2008 metais, juos organizavo „Radiocentras“.

Liepos 23 d.
Miršta Amy Winehouse

Būdama 27-erių viena iš kartos ikonų, pagarsėjusi savo įstabiu balsu ir nekontroliuojamu polinkiu į psichotropines medžiagas rasta negyva savo namuose Londone. Oficiali mirties priežastis – apsinuodijimas alkoholiu. Po poros mėnesių Amy albumas „Back to Black“ tapo geriausiai parduodamu Jungtinės Karalystės albumu XXI a., iki kol jo neaplenkė Adeles „21“.

Amy Winehouse, fanų portretas (fansshare.com nuotr.)

Liepos 25 d.
Trakų pilies kieme koncertuoja Robertas Plantas

Būdamas 63-ijų kadaise „Led Zeppelin“ vokalistas grįžo Lietuvon, kur paskutinį kartą buvo koncertavęs prieš 6 metus. Trakų pilies kieme, kartu su savo dabartine grupe „The Band of Joy“ pristatė solinę savo programą, kurioje mažiau psichodelikos, daugiau kantri ir bliuzo.

Rugpjūčio 19 d.
Išleidžiama Lietuvos roko istorija

„Minties“ išleista knyga „Lietuvos rokas: ištakos ir raida“ fiksuoja Lietuvos roko muzikos raidą nuo „Vairo“ iki šių dienų muzikantų. Pirmosios Lietuvoje tokios tematikos knygos sudarytojas ir didžiosios dalies tekstų autorius – rašytojas ir žurnalistas Mindaugas Peleckis.

Rugsėjo 21 d.
Apie karjeros pabaigą paskelbia R.E.M.

2011-aisiais dar spėję išleisti ankstyvąjį grupės skambesį menantį albumą JAV alternatyvaus roko pionieriai baigė 31-erius metus trukusią karjerą. Į rokenrolo šlovės muziejų įrašytos grupės palikimas – 15 studijinių albumų parduotų 85 milijonų kopijų tiražu. Per savo šlovingą karjerą R.E.M. suspėjo apsilankyti ir Lietuvoje – Michaelas Stipe’as ir kompanija 2008-ųjų rudenį koncertavo Vilniuje, „Siemens“ arenoje.

R.E.M. vokalistas Michael’as Stipe’as (PA Photos nuotr.)

Rugsėjo 21 d.
„69 danguje“ pranešė, kad daugiau nebelips į sceną

Tą pačią dieną, kai pasaulis gedėjo dėl R.E.M., apie išsiskyrimą paskelbė ir Lietuvos pop scenos saldumo simboliai „69 danguje“. Daugiau iš meilės istorijų, nei iš muzikos prisimenamos merginos aktyvią koncertinę veiklą sugebėjo tęsti net 7-erius metus.

Rugsėjo 26 d.
Kaune atidarytas „Gargaras“

Žengdami sostinės „Lofto“ pramintu taku kauniečiai taip pat įkūrė savajį loftą – klubą „Gargaras“. Buvusiame kailių fabrike įrengta erdvė greitai tapo viena tų, kurias būtina aplankyti laikinojoje sostinėje. „Pravda Naujokuose’11“ naršytojų balsais „Gargaras“ buvo išrinktas metų nauja vieta.

Rugsėjo 29 d.
Lietuvoje pradėjo veikti „iTunes Store“

Pirataujantys Lietuvos melomanai prarado alibi – nuo rugsėjo 29-osios jie nebegali sakyti, kad „siunčiamės nelegaliai, nes legaliai nėra iš kur“. „Apple“ valdoma „iTunes Store“ – internetinė muzikos ir filmų parduotuvė – tapo prieinama visose Europos Sąjungos šalyse, taip pat ir Lietuvoje.

Spalio 12 d.
Pilnoje „Žalgirio“ arenoje pasirodo „Hurts“

Vienas tų retų atvejų, kai užjūryje numylėtieji Lietuvą atranda ne karjeros pabaigoje, o pradžioje; vienas tų retų atvejų, kai į brangios jaunimo grupės koncertą Lietuvoje išperkama pakankamai bilietų, kad arena nebūtų pustuštė.

Spalio 31 d.
Išleidžiamas „Metallica“ ir Lou Reed albumas

„Ar tai yra blogiausias dalykas, kas galėjo atsitikti roko muzikai?“, „Metallica = cool, Lou Reed = cool, Metallica + Lou Reed = Shit“, – tokiais ir panašiais komentarais interneto bendruomenė pasitiko „Lulu“ – bendrą JAV metalo klasikų ir buvusio „The Velver Underground“ vokalisto kolaboraciją. Vieną netikėčiausių abiejų muzikantų karjeros veingių prestižinis JAV alternatyvios muzikos tinklalapis „Pitchfork“ įvertino vienetu.

Lapkričio 3
„30 Seconds to Mars“ koncertuoja Lietuvoje

Aktoriaus ir muzikanto Jaredo Leto vedini vieni iš MTV kartos dievukų surengė galbūt vienintelį savo pasirodymą Lietuvoje – kalbos apie grupės baigtį vis garsesnės.

Lapkričio 4
Vilniuje – Eltonas Johnas

Seras labiausiai įsiminė unikaliu pasisveikinimu („Labas vakaras, Estija!“), bet išgirsti jo muziką šaies melomanams buvo unikali, taip pat gal tik kartą gyvenime pasitaikanti patirtis.

Eltonas Johnas Vilniaus „Siemens“ arenoje (Tomo Adomavičiaus nuotr.)

Lapkričio 11 d.
Andrius Mamontovas išleidžia „Elektroninį dievą“

Pagonybės, New Age ir Zeitgeist idėjų persmelktas įrašas simboliškai pasirodė 11-ų metų 11-o mėnesio 11-ą dieną ir klausytojams buvo atiduotas už dyką LNK internetinėje svetainėje. Šiandien, praėjus pusantro mėnesio nuo patalpinimo, albumas jau parsisiųstas beveik 80 tūkst. kartų.

Gruodžio 6 d.
Adeles „21“ tapo amžiaus geriausiai parduodamu Jungtinės Karalystės albumu

Šį titulą ji greitai paglemžė iš velionės Amy. 23-metų britų soul/pop atlikėjai Adelei 2011-ieji buvo pasakiški. Sausio 19-ąją pasirodęs jos albumas „21“ buvo nr. 1 tiek namuose, tiek JAV, tiek dar 22-ose šalyse. Jungtinėje Karalystėje parduota 3,4 mln. albumo kopijų – naujas XXI a. rekordas salose. Sėkmė JAV buvo dar didesnė – 5,28 mln. kopijų ir geriausiai pastaraisiais metais JAV parduodamo albumo titulas. Šiame amžiuje didesnės sėkmės sulaukė tik Usherio „Confessions“ 2004-aisiais.

Gruodžio 8
„Pravdos“ metų muzikos naujokai – „The Ball & Chain“

Erica Jennings ir Jurgis Didžiulis toli gražu nėra naujokai, tačiau jų šeimyninis duetas „The Ball & Chain“ debiutavo būtent 11-aisiais. Atsiimdamas prizą Jurgis jautėsi nepatogiai, o be reikalo: jų „miegamojo muzika“, išleista ir albumu, neabejotinai buvo šviežias ir kokybiškas garsas, lydimas estetiško įvaizdžio ir neįkyraus viešinimosi socialiniuose tinkluose,

Gruodžio 19 d.
Karjerą baigia „Yva“

2011-ieji Lietuvos pop scenai buvo apsivalymo metai: rudenį atsisveikino „69 Danguje“, o prieš pat Kalėdas, nors ir puse lūpų, be aiškios deklaracijos, paskelbta ir apie „Yvos“ baigtį. „Olialia pupytės“, atrodo, vis dar koncertuoja, o „Yvos“ veidui Natalijai Bunkei dainas pradėjo rašyti Amberlife’as, tačiau nesuklysime teigdami, kad „papais dainuojančiųjų“ scenoje kitąmet bus mažiau.

Lietuviškos roko operos kūrybinė evoliucija (Foto)

Lietuviškos roko operos kūrybinė evoliucija (Foto)

Daugiau kaip keturis dešimtmečius gyvuojantis terminas roko opera („rock opera“) yra gana tiksliai apibrėžtas, tačiau muzikinėje kultūroje vartojamas nevienareikšmiškai.

Roko operos terminas
Savo pirmaprade prasme terminas roko opera įvardija šių dviejų žanrų samplaiką – didesnės apimties (60-90 min. trukmės) vientiso siužeto muzikinį kūrinį, sudarytą daugiausiaiš roko dainų ir papildytą uvertiūromis bei instrumentiniais intarpais.

Šiuo terminu taip pat apibūdinamas ir gana įprastas klasikinis miuziklas, turintis roko muzikos elementų. Pasak kai kurių muzikos kritikų, kaip kad žymiojo Artiomo Troickio, roko opera derėtų vadinti būtent roko atlikėjų sukurtą didesnės formos veikalą, atliekamą grupės pajėgomis, t. y. roko koncertuose. Tokia ir buvo dažniausiai minima kaip pirmoji dviguba plokštele išleista britų grupės „The Who“ roko opera „Tommy“ (1969), kurios turinys savo užmoju galėjo pranokti daugelio klasikinių operų banalias fabulas. Originalioje versijoje instruomentuotės buvo įgrotos
keturių grupės muzikantų ir jų pačių sudainuoti visi (net ir moteriški) vaidmenys.

„Jesus Christ Superstar“ sąsajos su hipių kultūra
Tuo tarpu Niujorke 1967 m. spalio 17 d. pirmą kartą šviesą išvydo roko įtakotas ir hipių gyvenimą nušviečiantis miuziklas „Hair“ (kompozitorius Mac Dermont). Tačiau bene žymiausia roko opera – „Jesus Christ Superstar“, pasirodžiusi kiek vėliau, 1970 m., ir tiesiogiai pristatyta kaip „rock-opera“, nors tai buvo profesionalaus kompozitoriaus A. L. Webberio bei libretisto Timo Rice’o šlovingas darbas. Abu paminėti muzikos kūriniai, vienas po kito ir ekranizuoti, daugiau ar mažiau siejami su hipių kultūra. „Jesus Christ Superstar“ įrašai gana greitai prasiskverbė į buvusią TSRS ir padarė čia ypač didelę įtaką. Vakaruose ji taip pat krėstelėjo sceninių miuziklų pasaulį ir nustatė modernumo parametrus, drąsiai derindama dinamiškus šokius, teatro elementus, klasikinę instrumentuotę bei roko ekspresiją. „Jesus Christ Superstar“, kaip žinia, tiesiog apžavėjo Lietuvos ankstyvojo roko muzikantą Kęstutį Antanėlį ir „nurašius“ partitūrą tiesiog iš klausos (grojant plokštelę) roko opera 1971 m. gruodžio 25 d. buvo tegu ir mėgėjiškai, bet pirmą kartą pastatyta Vilniuje, tuometiniame Dailės institute. Tai buvo savotiška jos premjera visoje Rytų Europoje.

„Meilė ir mirtis Veronoje“ apie visų laikų įsimylėjelius
Architektas ir dailininkas Kęstutis Antanėlis ir pats tapo kompozitoriumi, keleto roko operų autoriumi, kurių žinomiausia, jau tikrai gryna lietuviškoji roko opera – „Meilė ir mirtis Veronoje“ (S. Gedos libretas pagal V. Šekspyro dramą „Romeo ir Džiuljeta“), režisuota Eimunto Nekrošiaus ir pastatyta Vilniaus jaunimo teatre 1982 m. Visų laikų įsimylėjėlius šioje dramoje vaidino trys aktorių poros: Janina Matekonytė su Vytautu Taukinaičiu, Kristina Kazlauskaitė su Sauliumi Bareikiu ir Violeta Podolskaitė su Kostu Smoriginu. 2005 m. lapkritį „Meilė ir mirtis Veronoje“ sugrįžo į teatro erdvę. Režisierius Aidas Giniotis perkėlė spektaklį į Keistuolių teatro sceną, kur vėl skambėjo „roko himnas meilei, nugalinčiai net mirtį“. Pagrindinius vaidmenis atliko Ieva Stundžytė, Judita Urnikytė, Erica Jennings (Džiuljeta) ir Justas Tertelis, Marijonas Mikutavičius, Mantas Jankavičius (Romeo). Spektaklio kūrėjai apdovanoti trimis „Auksiniais scenos kryžiais“.

„Velnio nuotaka“ – pirmoji, tačiau ne visai gryna roko opera
Pirmąja lietuviškąja roko opera dažnai vadinama ir „Velnio nuotaka“, be abejo, tai anksčiausiai pasirodęs originalus tokio pobūdžio miuzikinis kūrinys, sulaukęs nepaprasto populiarumo. Tačiau tai nevisai gryna roko opera vien jau dėl to, kad tai – muzika 1974 m. ekranuose pasirodžiusiai režisieriaus Arūno Žebriūno fantasmagoriškai kino juostai, pirmajam lietuviškam muzikiniam filmui. Jo garso takelio plokštelės anotacija skelbė – „Du juodi diskai, kuriuos Jūs
paėmėte į rankas, yra filmo „Velnio nuotaka“ fonograma“. Vėliau „Velnio nuotaka“ kuriam laikui apsireiškė ir baleto
forma. „Velnio nuotaka“ – lyg savotiškas atsakas „Superžvaigždei“ – tiek sumanytojų buvo laikoma, tiek liaudyje iškart prigijo kaip roko opera. Argi tai negalėtų būti svarbus kriterijus, priskiriant kokiam nors žanrui šį tuomet novatorišką muzikinį vizualinį kūrinį. Pagrindinius vaidmenis jame įdainavo A. Chomentauskienė, V. Malinauskas, V. Kernagis, B. Dambrauskaitė ir kt.

„Ugnies medžioklė su varovais“ laisvos kūrybinės raiškos ir roko dermė
Panašiu metu buvo kuriama avangardinė meninių sprendimų prasme ir idėjiškai drąsi kompozitoriaus Giedriaus Kuprevičiaus muzikinė drama „Ugnies medžioklė su varovais“, pastatyta 1976 m. vasario 28 d. Jaunimo teatro scenoje (režisierė D. Tamulevičiūtė) ir tapusi pirmuoju roko miuziklu Lietuvoje (žr. 17 nuotr. Įklijoje). Pagrindinius vaidmenis jame atliko Vytautas Kernagis, Gintarė Jautakaitė, Arvydas Navalinskas. Per maždaug septynerius metus (1976-1983) Lietuvoje ir užsienyje miuziklas buvo parodytas 185 kartus. Kaip ir „Velnio nuotaka“, „Ugnies medžioklė“ po truputį įsitvirtino kultūros istorijoje ir kaip roko opera. Tikriausiai tai suprantama, mat šių muzikinių kūrinių naujumas ir
laisva kūrybinė raiška derėjo su roko įtaka ir klausytojai priėmė juos su pasigėrėjimu, o šiuos ypatingus miuziklus titulavo roko operomis. Tuometiniame Lietuvos muzikinės kultūros kontekste miuziklui užteko ir keleto roko elementų, kad jis priartėtų prie šio žanro, jei ne muzikos kritikų, tai bent auditorijos suvokimu. Galima teigti, kad filmas ir netrukus pasirodžiusios abi dvigubos meniškai apipavidalintos plokštelės „Velnio nuotaka“ bei „Ugnies medžioklė“ tapo tikru proveržiu, davusiu pradžią vėlesnei roko muzikos legalizacijai ir įsigalėjimui. Juk abu kūriniai buvo pripažintų autorių darbai, visiškai palaikomi oficialiosios meno valdžios. Miuziklo arija „Kregždutės“, perdainuota Andriaus Mamontovo ir Atlantos, 2003 m. radijo stočių pripažinta geriausia metų daina. Atlikėjams įteiktas muzikos apdovanojimų „Bravo“ prizas. Galbūt tai prisidėjo ir prie miuziklo atgimimo 2004 m. pabaigoje. „Ugnies medžioklę su varovais“ režisierius Gytis Padegimas pastatė senajame Vilniaus kino teatre „Pergalė“ – vietoje, tuomet dar išlaikiusioje tarybinių laikų dvasią, ir panaudojo kitą autentišką ano laikotarpio atributiką. 2008 m. rudenį Gytis Padegimas režisavo naują miuziklo pastatymą Vilniaus teatre „Domino“.

Klasikinio miuziklo atgimimas
Lietuvoje vienas naujųjų laikų roko operų kūrėjų Rokas Radzevičius kaip tik yra ir roko grupės „Skylė” lyderis. Stambesnės apimties Roko Radzevičiaus kūrinį „Saulės kelionė“ (1996) aplinkos teatro „Miraklis“ spektaklyje atliko „Skylė“ ir kviestinės grupės bei muzikantai. Toliau sekė keli to paties autoriaus miuziklai: „Žmogus ir Aušrinė“ (2000), „Vilniaus legendos“ (2001), muzikinė pasaka suaugusiems „Drapaniada“ (2002) ir pagaliau roko opera „Jūratė ir Kastytis“ (2002). „Žuviaganys“ (2004) yra viena iš nedaugelio pagal originalų siužetą sukurta lietuviška roko opera. Čia pat galima paminėti ir roko misteriją „Pranašas. Degančios rankos“ (2005).

Kaip matyti, roko muzikantai stambesnės apimties kūriniams renkasi ne tik roko operos, bet ir klasikinio miuziklo formą. Kaip tik toks yra Andriaus Mamontovo „Tadas Blinda“ (libretas Martyno Bialobžeskio ir Andriaus Mamontovo), parodytas Vingio parke Vilniuje 2004 m. rugsėjo 1 d. Pagrindinės miuziklo arijos išleistos to paties pavadinimo albume. Pagrindinius vaidmenis atliko Jurga Šeidukytė ir pats Andrius Mamontovas, taip pat dalyvavo Inga Valinskienė,
Rafailas Karpis ir kiti. Miuziklą režisavo aktorius Ramūnas Rudokas.

2010 m. išsipildė sumanymas atgaivinti miuziklą ir jis parodytas Vilniuje, Kaune, Panevėžyje bei Šiauliuose. Naujame pastatyme vaidina Jeronimas Milius, Ignas Misiūra, Andrius Kaniava, Asmik Grigorian, Deivis, Darius Auželis, Maksas Melmanas ir kiti. „Tadas Blinda“ vienur kitur pavadinamas roko opera gal ir todėl, kad sunku išvengti Andriaus
Mamontovo asociacijos su roko muzika, nebus nuostabu, jei šis miuziklas bus vis dažniau taip įvardijamas.

„Jesus Christ Superstar“ – sugrįžta išversta į lietuvių kalbą
Pagaliau atėjo laikas į Lietuvą sugrįžti „Jesus Christ Superstar“, bet tai nebuvo taip lengva. 2000 m. „Jėzaus Kristaus superžvaigždės“ libretas buvo išverstas į lietuvių kalbą ir penktojo LNK televizijos gimtadienio proga rengiamas koncertų turas po Lietuvos miestus. Ironiška, bet, kitaip nei 1971 m., dabar kūrinio atlikimas Lietuvoje tapo persmelktas autorinių teisių pažeidimų kartėlio. Kontroversijos dėl operos vertimo į lietuvių kalbą bei atlikimo legalumo neblėso ir 2009 m. po šventinio „Jėzaus Kristaus superžvaigždės“ pastatymo Vilniaus Utenos pramogų arenoje. Neabejotina tik, kad lietuviškai atliekama „Jėzus Kristus superžvaigždė“ leido ją geriau suprasti klausytojams, nemokantiems anglų kalbos. Tikimasi, kad žymiausioji visų laikų roko opera turėtų dar sykį atgimti sostinėje 2011-2012 m., menant jos jubiliejinę premjerą Europoje, įvykusią maištingame Vilniuje.

Roko opera moksleivių ir studentų pgrindinėje kultūroje
Roko operos koncepcijos patrauklumu ir visuotine įtaka abejoti netenka. Pačia laisviausia prasme roko operos idėjos įsiliejo ir į studentijos bei moksleivių pogrindinę muzikinę kultūrą. Jau daugiau kaip trisdešimt metų Vilniuje gyvuoja M. K. Čiurlionio menų gimnazijos muzikinė scena, kurioje kasmet Naujųjų metų proga tradiciškai statomos vadinamosios roko operos. Ten pasirodė ta pati Giedriaus Kuprevičius „Ugnies medžioklė su varovais“, savaip
interpretuotos ir „Karmen“, ir Broniaus Kutavičiaus miuziklai, „rokuojantis“ „Rigoletas“, „Pink Floyd“ „The Wall“, „A Night At The Opera“ (pagal grupės „Queen“ muziką) ir daugelis kitų.

Dar unikalesnė inciatyva – jau daugiau kaip dešimt metų Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto studentų šventinė tradicija kiekvienais metais per „Matematikos dienas“ organizuoti „Roko operą“ (trumpinama MIDI RO), kruopščiai pastatant muzikinį spektaklį. Šie spektakliai nėra visiškai originalūs kūriniai, bet fabula, nestokojanti humoro, atspindi studentiškas aktualijas.

Mėgėjiškų ir entuziastingų, galima pavadinti, edukacinių roko operos pavyzdžių Lietuvoje yra ir daugiau.

2008 m. Klaipėdoje dainų autorės Kristina Muravjova ir Kristina Paulikaitė, subūrusios jaunų muzikantų komandą, po pusmečio darbo pristatė roko operą „Eglė žalčių karalienė“ pagal Salomėjos Nėries poemą, atgaivintą improvizuotos roko muzikos interpretacijoje. Prisijungus pedagogėms režisierei Lina Linkevičiūtei, choreografei Indrei Puišytei, Klaipėdos universiteto Muzikos fakulteto Choreografijos katedros studenčių bei „Švyturio“ vaikų ir jaunimo klubo teatro studijos auklėtinių bendras darbas tapo visu muzikiniu spektakliu, rodytu Klaipėdos muzikiniame teatre, Kretingos kultūros centro salėje ir kitur.

Roko muzikos inspiruota kūrybinė evoliucija, nuoseklus tikslo siekimas, skirtingų sričių artistų bendradarbiavimas, mokymasis vienų iš kitų – galbūt geriausia, ką gali suteikti roko operos idėja, kaip ir šio žanro pradininkų roko legendų įkvėpimas – gebėjimas pasijusti ne tik paskiros dainos, bet ištiso epo kūrėjais.

Pravartu prisiminti ir kitą roko muzikos fenomeną – konceptualią plokštelę, kuri dažnai siejasi su roko operos apibrėžtimi. Konceptualiaisiais vadinami, pvz., dauguma grupės „Pink Floyd“ albumų, o žymioji plokštelė „Siena“ liaudyje laikoma roko opera, nors oficialiai šis kūrinys taip niekada nebuvo įvardytas. „The Wall“, ištisoms muzikantų kartoms be galo įtakinga roko drama, buvo pastatyta ir Lietuvoje ir virto spalvingu gyvu renginiu Rugsėjo pirmosios proga Vilniaus Vingio parke 2005 m.

Iš spaudai rengiamos knygos Lietuvos Rokas: ištakos ir raida – Mintis, 2011

„Sidabrines gerves" susižėrė „Kai apkabinsiu tave" (Foto)

„Sidabrines gerves” susižėrė „Kai apkabinsiu tave” (Foto)

Metų geriausiu vaidybiniu filmu tapo Kristijono Vildžiūno „Kai apkabinsiu tave”, penktadienio vakarą Vilniuje pelnęs ne vieną „Sidabrinės gervės” apdovanojimą.

Filmas „Kai apkabinsiu tave” susižėrė kino apdovanojimus ir kitose svarbiausiose nominacijose. Režisierius K.Vildžiūnas tapo ir geriausiu metų režisieriumi bei scenarijaus autoriumi. Pagrindinius vaidmenis šiame filme sukūrę Andrius Bialobžeskis ir Elžbieta Latėnaitė pelnė geriausių metų aktorių titulus. Geriausiais epizodinio vaidmens kūrėjais tapo irgi filme „Kai apkabinsiu tave” suvaidinę vokiečių aktorė Margarita Broich ir aktorius Giedrius Arbačiauskas. Metų geriausio profesinės meistrystės darbu pripažintas Galiaus Kličiaus dailininko-statytojo kūrybinis triūsas filme „Kai apkabinsiu tave”.

Filmą prodiusavęs garsus lenkų režisierius Kšištofas Zanusis (Krzysztof Zanussi), dalyvavęs apdovanojimų ceremonijoje, pažadėjo finansavimą ir kitam K. Vildžiūno filmui, juolab Lietuvos kultūros ministras Arūnas Gelūnas pajuokavo, kad pamatęs kino biudžeto eilutes, jis nebematąs savo sąsajų su kinu.

Prieš ketvirtą kartą dalijant prestižinius lietuviško kino apdovanojimus sostinės Kongresų rūmuose tylos minute ir dar ilgesniais plojimais pagerbti šiais metais Amžinybėn išėję Lietuvos kino kūrėjai – režisierius Almantas Grikevičius, aktorė Rūta Staliliūnaitę, kino kritikas Skirmantas Valiulis ir ceremonijos dieną Antakalnio kalnelyje paskutinėn kelionėn nulydėtas legendinis kino režisierius Marijonas Giedrys.

Geriausio metų kino operatoriaus titulą pelnė Audrius Kemežys, nufilmavęs Audriaus Stonio dokumentinę juostą „Aš perėjau ugnį, tu buvai su manimi”.

Metų geriausiu dokumentiniu filmu pripažinta Manto Kvedaravičiaus juosta „Barzakh”. Geriausio TV filmo apdovanojimą pelnė Sauliaus Vosyliaus režisuotas serialas „Giminės. Po dvidešimt metų”.

Geriausio trumpametražio filmo kategorijoje triumfavo Dovilės Šarutytės „Nesiseka šiandien”. Animacinio filmo kategorijoje nugalėjo Jūratės Leikaitės-Aškinienės filmas „Taip Laima lėmė”, o šio filmo muzikos autorius Kipras Mašanauskas apdovanotas už geriausią kompozitoriaus darbą.

„Sidabrinės gervės” kiaušinį už geriausią studentų darbą pelnė jaunosios kino kūrėjos Marija Kavtaradzė ir Marija Stonytė iš „Skalvijos” kino akademijos.

Garbingiausią „Auksinę gervę” už viso gyvenimo nuopelnus penė aktorius Regimantas Adomaitis.

„Sidabrinių gervių” įteikimo ceremoniją vedė Marijonas Mikutavičius, grojo Kauno bigbendas.

Žinomi žmonės kviečia keisti požiūrį į neįgalius vaikus (Foto)

Žinomi žmonės kviečia keisti požiūrį į neįgalius vaikus (Foto)

Gruodžio 2 d., 18 val., Vilniaus prekybos centre „Panorama“ bus atidaryta fotomenininko Algimanto Aleksandravičiaus paroda „neGalios nePaliesti“, kuri yra skirta keisti visuomenės požiūrį į negalią turinčius vaikus. Parodos atidaryme dalyvaus neįgalūs vaikai ir su jais nusifotografavę žinomi kultūros, meno ir televizijos atstovai.

Parodoje bus eksponuojamos 30 meninių fotografijų, kuriose su negalią turinčiais vaikais nusifotografavo prie iniciatyvos prisidėjusių 20 visuomenėje žinomų žmonių, tokie, kaip Juozas Statkevičius, Marijonas Mikutavičius, Linas Kleiza, Nerijus Juška, Eglė Špokaitė, Andrius Mamontovas, Ričardas Doveika, Rūta Mikelkevičiūtė, Oskaras Koršunovas, Neringa Čereškevičienė, Alfredas Bumblauskas, Liveta ir Petras Kazlauskai, maestro Donatas Banionis, Šešuolėlių dvaro savininkas Raimondas Petrauskas, Evelina Anusauskaitė ir jau daugiau kaip dešimtmetį JAV gyvenantis J.Miltinio mokinys aktorius Petras Steponavičius.

„Ši paroda mums primins, kad žmogaus esmė yra jo viduje, o ne išorėje. Mes turime bendrauti su asmenybe, o ne su kūnu į kurį žmogus yra įdėtas. Bendrauti su neįgaliais žmonėmis mes turim kaip ir su bet kuriais kitais. Manau, kad tai jiems yra svarbiausia. Apie tai ir kalba paroda“,- sakė parodai nusifotografavęs Andrius Mamontovas.

Labdaros ir paramos fondo „Algojimas“ vadovės Aušros Stančikienės teigimu, Lietuvoje jau yra per 30 tūkst. vaikų su negalia. Kasdien vidutiniškai dar šešiems vaikams šalyje nustatoma negalia. „Vaikų su negalia skaičius auga, o visuomenės požiūris yra pagrįstas daugiau gailesčiu, o ne rūpesčiu. Todėl siekiame atkreipti žmonių dėmesį ir paskatinti juos tapti tais, kurie padeda pagerinti tų vaikų gyvenimo kokybę“, – sakė A. Stančikienė.

Projekto metu surinktos lėšos bus skiriamos neįgalaus vaiko ir jo šeimos sveikatinimo ir sveikatos palaikymo bei negalią turinčio vaiko gyvenimo kokybės pagerinimo programoms, paslaugoms ir priemonėms apmokėti.

„Tai yra viena iš gražių socialinių iniciatyvų prie kurių prisijungiame šiais metais. Daug žmonių galės pamatyti šią parodą ir galbūt tai juos paskatins susimąstyti apie šalia mūsų gyvenančius neįgaliuosius ir apie tai, kaip galėtume jiems padėti“, – kalbėjo prekybos centro „Panorama“ rinkodaros vadovė Aušra Balčiūnaitė.

Pernai prasidėję labdaros renginiai, organizuojami labdaros ir paramos fondo „Algojimas“, šiais metais išaugo į labdaros renginių ciklą „Ištiesk gerumui ranką“. Paroda „neGalios nePaliesti“ yra vienas iš šio ciklo renginių. Paroda prekybos centro „Panorama“ antrame aukšte vyks iki gruodžio 16 dienos.