Now Reading
Bigelow efektas

Bigelow efektas

Bigelow efektas

Praėjus mėnesiui nuo akimirkos, kai Kathryn Bigelow tapo pirmąja moterimi, laimėjusia Oskarą už geriausią režisūrą, kino industrijos moterys prakalbo apie šios pergalės reikšmę, rašo „BBC“. Atgijo kalbos apie stiklines lubas, dėl kurių moterys toje pačioje profesijoje nesulaukia tiek pat pripažinimo, kiek ir vyrai.

Britai jau turi savąją Kathryn Bigelow – ja vadinama Susanna White, režisavusi HBO mini serialą „Generation Kill“ („Žudikų karta“) apie JAV karių kasdienybę Irake 2003-iaisiais. Režisierė sako, jog palyginimas su Oskaro laimėtoja jai malonus. „Aš jai parašiau laišką, kai ji laimėjo Amerikos režisierių gildijos apdovanojimą – buvau labai laiminga, nes pirmą kartą jį laimėjo moteris“. White režisavo ne vieną TV serialą – tarp jų yra „Džeinė Eir“ bei „Mokytojai“ – tačiau visai neseniai ji sukūrė ir savo pirmąjį kino filmą „Auklė Makfi ir didysis sprogimas“. Pasiūlymo jį režisuoti White sulaukė filmuodama „Žudikų kartą“ Namibijoje.

„Kathryn Bigelow apie „Žudikų kartą“ pasakė daug šiltų žodžių. Manau, labai svarbu, jog mes abi sulaukėme pripažinimo už kūrinius apie pasaulį, kuriame dominuoja vyrai“, sakė White. Visai kaip Bigelow „Išminuotojų būrys“, „Žudikų karta“ remiasi žurnalisto potyriais Irake.

Nematomumo apsiaustas

Filmo „Auklė Makfi ir didysis sprogimas“ žvaigždė Emma Thompson Bigelow pergalės svarbą pabrėžia sakydama, jog „režisierių gildija yra labai labai uždara“. Dukart Oskaro laimėtojos Thompson teigimu, „ten vieni vyrai – taigi, tai didelis žingsnis. Pamatėme, kas nutinka, kai moterys režisuoja ir sulaukia pripažinimo už savo darbą. Kai „Žudikų karta“ visur ėmė gauti apdovanojimus, Susanna prisipažino, jog jautėsi nepakankamai linksniuojama lyginant su režisieriais vyrais“. Reziumuodama, Thompson sakė: „Mus visdar gaubia nematomumo apsiaustas, kurį reiks nuplėšti. Kathryn labai pasistengė, kad tai būtų daroma“.

Darbas su moterimi – kitokia patirtis

Aktorė Maggie Gyllenhaal taip pat teigia, jog Bigelow pergalė yra „itin reikšminga“. „Manau, moterys dabar gan geroje pozicijoje, jos turi daug galios“, sako ji. „Nenoriu pernelyg pabrėžti fakto, jog filmą – kuris buvo puikus – režisavo moteris. Jį puikiai režisavo žmogus. Bet aš džiaugiuosi, kad ji laimėjo ir pralaužė tas stiklines lubas“. Gyllenhaal, vaidinusi filmuose „Sekretorė“ bei „Tamsos riteris“, darbą su moterimi režisiere vadina kitokia patirtimi. „Mano santykiai su filmą režisuojančiu žmogumi yra labai įtempti ir labai artimi. Akivaizdu, kad tokie santykiai su moterimi yra visiškai kitokie, nei su vyru“.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Geram režisieriui į lytį nežiūrima

Pati Bigelow nemėgsta, kai ją vadina moterimi režisiere, ir apie savo lytį visiškai neužsiminė padėkos kalboje Oskarų apdovanojimuose. Po pergalės ji sakė norėjusi įkvėpti abiejų lyčių filmų kūrėjus. Filmų „Žvaigždžių dulkės“ (Stardust) bei „Kick-Ass“ scenarijaus autorė Jane Goldman pritaria Bigelow mintims: „Aišku, tai nuostabu“, pripažįsta ji, kalbėdama su „BBC“. „Tačiau bus puiku, kai žmonės nebus vertinami pagal savo lytį. Kathryn Bigelow yra puiki režisierė ir aš ją matau pirmiau kaip režisierę, o ne kaip moterį – o taip ir turėtų būti“.

Filmo „Kick-Ass“ režisierius Matthew Vaughn prideda ir vyrišką požiūrį: „Ant bangos keteros“ (Point Break) buvo vienas mano mėgiamiausių filmų. Bet aš pritariu Jane – kam dėl to kelti triukšmą? Jei moteris bus gera režisierė, tai ir bus. Visai nesvarbu, ar tai moteris ar ne“.

Pagal „BBC“ parengė Martynas Gedvila

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top