Now Reading
„Mokslo sriuba“: kas būtų, jei užmigtų traukinio mašinistas?

„Mokslo sriuba“: kas būtų, jei užmigtų traukinio mašinistas?

„Mokslo sriuba“: kas būtų

Lekiame 80 kilometrų per valandą greičiu su traukiniu. Mašinistas sėdi prie šilumvežio valdymo pulto ir nejučiomis jį suima miegas… Vilniuje yra viena salė iš kurios valdomi visi Lietuvos geležinkelių traukiniai. Specialistai ją vadina NASA centru. Į valdymo centrą ateina informacija iš geležinkelių jutiklių, vaizdo kamerų, matomas kiekvienas kelias, kiekvienas važiuojantis traukinys. Kaip būtų stabdomas nevaldomas traukinys?

„Traukinio mašinisto darbo diena prasideda, kai jis atvažiuoja į depą. Jis susitinka su depo budėtoju. Prieš pradedant darbą, medicinos punkte patikrinamas mašinisto kraujospūdis ir blaivumas. Jei viskas gerai, mašinistas džiaugsmingai įlipa į lokomotyvą ir užveda variklį. Patikrina stabdžius ir pradeda važiuoti.“ – sudomina „Mokslo sriubos“ vedėjas Ignas Kančys.

 

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai


TV laida „Mokslo sriuba“ – tai ne pelno siekianti jaunų žmonių iniciatyva populiarinti mokslą visuomenėje. „Mokslo sriubą“ galima ragauti kas antrą trečiadienį 22:00 val. per LRT Kultūros kanalą. „Mokslo sriuba“ kuriama bendradarbiaujant su Baltijos pažangių technologijų institutu.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top