Aktyviausi socialinėje žiniasklaidoje – „Maxima“, „Omnitel“, „Swedbank“, ISM ir Vilniaus meras

Laikas.lt

Socialinės žiniasklaidos indekso tyrimas jau antrą kartą įvertina, kaip Lietuvoje yra naudojama naujoji komunikacija. Tyrimas atskleidė, kad savo veiklos kategorijoje aktyviausi socialinės žiniasklaidos dalyviai Lietuvoje yra mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“, telekomunikacijų bendrovė „Omnitel“, bankas „Swedbank“, ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas ir Vilniaus meras Artūras Zuokas.

Atsižvelgusi į komentarus, pasirodžiusius po pirmojo socialinės žiniasklaidos tyrimo, indeksą sudariusi ryšių su visuomene agentūra „Komunikacija ir konsultantai“ pasitelkė savo srities specialistus: Džiugą Paršonį, Artūrą Račą, Liutaurą Ulevičių, Gediminą Gasiulį, Mindaugą Jackevičių, Tadą Jackų, Nerijų Petrauską ir Arį Meškauską. Tyrimo rengėjai ir suburta aštuonių ekspertų komanda analizavo tyrimo silpnąsias puses ir patobulino indekso metodiką.
 
„Kiekvieną atvejį įvertinti sudėtinga, kadangi socialinė žiniasklaida yra tiesiogiai priklausoma nuo verslo įmonės, jos veiklos, komunikacijos tikslų ar vykdomos kampanijos. Svarbiausias dalykas, kurį verslui reikia išmokti kuo skubiau, yra tai, kad visi kanalai, išskyrus „Wikipedia“, yra skirti ne informacijai skleisti, o aktyviai bendrauti ir užmegzti abipusę komunikaciją“, – teigia ekspertai.
 
Antruoju tyrimu buvo įvertintos tos pačios penkios sritys: Lietuvos mažmeninė prekyba, telekomunikacijų bendrovės, bankai, politikai bei aukštojo mokslo įstaigos. Be to, buvo pasirinkta daugiau socialinės žiniasklaidos kanalų: interneto svetainės, tinklaraščiai, laisvoji enciklopedija „Wikipedia“, „Facebook“, „LinkedIn“, „Twitter“, „Youtube“, „Slideshare“, „Foursquare“ ir „Flickr“ arba „ Picasa“.
 
Tiriamųjų indekso vertę lėmė nustatyti svoriai, kuriuos susumavus apskaičiuotas galutinis rezultatas. Galima maksimali suma – 100 balų.
 
Socialinės žiniasklaidos lyderiai
 
Mažmeninės prekybos srityje pirmosiomis pozicijomis apsikeitė „Rimi“ ir „Maxima“. Pastaroji, surinkusi 56,41 balo, tapo lydere, o 54,44 surinkti balai lėmė antrą vietą. „Norfa“ ir „Iki“ atitinkamai surinko 49,95 ir 21,91 balo.
 
Mobiliojo ryšio srityje savo lyderio pozicijas išlaikė bendrovė „Omnitel“ (80,18 balo). „Tele2“, surinkusi 61,55 balo, pakilo į antrą vietą, o trečioje įsitvirtino „Bitė“ su 53,23 balais. Mažiausiai aktyvi pasirodė „TEO“ ir atsidūrė sąrašo apačioje su 17,56 balų.
 
Socialinėje žiniasklaidoje aktyviausias bankų sektoriuje jau antrus metus įvardintas „Swedbank“, jis surinko 69,3 balus. Antroje vietoje atsidūrė SEB, surinkęs 53,74 balus, trečias liko BIGBANK, jam skirti 46,83 balai.
 
Indekso naujokas – ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas, surinkęs 62,01 balus, aplenkė Vilniaus universitetą (57,87) bei Kauno technologijos universitetą (51,37).
 
Aktyviausiu politiku šias metais tapo Vilniaus meras Artūras Zuokas, surinkęs 70,91 balų, o Prezidentė Dalia Grybauskaitė nusileido į antrąją vietą – 47,59 balai. Nuo jos nedaug atsiliko 44,72 balus surinkęs Teisingumo ministras Remigijus Šimašius. 
 
Ryšių su visuomene agentūros „Komunikacija ir konsultantai“ direktorius Andrius Kasparavičius teigia, kad socialinės žiniasklaidos komunikacija neturi universalaus matavimo modelio, tačiau akivaizdu, kad dalyvių aktyvumas lemia didesnį vartotojų įsitraukimą. Pasak jo, perprasti socialinės žiniasklaidos veikimo principus taip pat svarbu kaip ir paprastą, kasdieninę komunikaciją.
 
Daugiau informacijos:

Artūras Zuokas, ISM, maxima, omnitel, swedbank

Naujausi komentarai
Antifryz
2012-08-21, 14:46
Kaip apgailėtinai atrodo toks tyrimas, kai VU su savo nusmurgusiu tinklapiu (tiek kokybine, tiek kiekybine prasme) soc. medijos banginyje Facebooke surenka net 57 balus.

Еgzpertai.
Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai