Kur slypi Mini Cooper fenomeno paslaptis?

Seras Alekas Isigonis (angl. Alec Issigonis), kurdamas būsimąjį Mini Cooper automobiliuką, galvoje turėjo mažo, pigaus, ekonomiško ir paprastai remontuojamo automobilio koncepciją. Tačiau būtent tada Džonas Kuperis (angl. John Cooper) sumaišė visas sero Aleko kortas, pasiūlęs jam sportinio Mini Cooper idėją.

 
Pirmasis Mini dienos šviesą išvydo 1959 metais ir buvo sutiktas gana skeptiškai. Tačiau viskas kardinaliai pasikeitė po metų. Jau tada egzistavo bandos instinktas (kitaip dar vadinamas mada), todėl, Mini automobiliuką įsigijus Anglijos karalienei, visuomenė mažumėlę išprotėjo. Prasidėjo visuotinis Mini Cooper mados klyksmas, turbūt ženkliai perspjaunantis dabartinį.

Kelionė laiku

Dėl šiandieninio Mini Cooper populiarumo daug kas drįstų „kaltinti“ legendinį Poną Byną, važinėjusį šmaikščiu senojo modelio Mini automobiliuku, sukūrusiu ne ką mažiau komiškų situacijų nei pats aktorius. Taip, dalį nuopelnų galima priskirti jam. Tačiau jis važinėjo senosios kartos Mini, o dalį nuopelnų galima priskirti spynai, kabojusiai ant jo durelių.  Kur slypi naujojo Mini Cooper fenomenas?
 
Šiandien Mini Cooper — neatsiejama didmiesčio įvaizdžio dalis, nepaisant net to, jog kainuoja daugiau nei pakankamai prabangios klasės sedanas. Taigi sero Aleko Isigonio puoselėtos pigaus automobilio idėjos jau nebelikę. Klaustuką galima dėti ir ties ekonomiškumu: šią sąlygą atitinka nebent dyzelinis Mini One variantas. Paprastai remontuojamas? Turbūt irgi ne. Mažas? Šiuo atveju — tikrai taip. Bet ar tai esminė priežastis, lemianti jo populiarumą? Turbūt, kad ne.
 
Šiandieninis Mini Cooper, net ir perėjęs begalę vizualaus modernėjimo ir techninio tobulėjimo procesų, paskui save skraidina niekur nedingusią senojo Mini dvasią: iš tolo senove dvelkiantys apvalumai, bene identiškos priekinės lempos, salone — klasikos ir modernumo meilės vaisius. Trumpai tariant, naujasis Mini Cooper — tai sintezė tarp senojo „kupriuko“ ir naujų, šiandieninei akiai malonių formų.
 
Mini Cooper tiesiog sprogsta išskirtinumu. Kad ir kurį jo elementą beimtume, visuomet įžvelgsime tai, kas akivaizdžiai stebina. Salone — tachometrai, matyti nebe pirmos jaunystes lektuvų valdymo skydeliuose, o apačioje, iš karto po jais — modernus CD grotuvas. Riba tarp romantiškos klasikos ir veržlaus sportiškumo. Kiekviena smulkmena verta būti šiuolaikinio dizaino parodos (nebūtinai automobilių) ekspozicijoje. Netgi benzino bako dangtelis ar variklio aušinimo angos, vargu ar kur nors rasime bent panašias.  O kur dar šachmatinis stogas ar dvi dekoratyvinės juostos, einančios išilgai per automobilį...

Variantai visiems gyvenimo atvejams 

Ilgą laiką eksperimentavę su Mini Cooper technine dalimi, pastaruoju metu kūrėjai tarsi užsižaidė modifikuojant jo išorę. Taip gimė keletas Mini Cooper „brolių“ ir „seserų“, orientuotų įvairių žmonių įvairiems poreikiams. Mini kūrėjai tarsi nubrėžia liniją, prasidedančią nuo ekonomiško miesto automobiliuko (Mini One) bei pramogos karštiems ir romantiškiems vakarams dviese (Mini One Cabrio), pamėgina pakrypti ilgesnių kelionių su draugais link (Mini Clubman) ar šeimyniniu išvykų (ne visada gerais keliais) sodybos link (Mini Countryman), kol pajunta ekstazę, kurios taip siekė pats Džonas Kuperis — sukuria galingą sportinį automobilį, po variklio gaubtu slepiantį ne vieną kaimenę arklių (Mini Cooper S ar Mini Cooper S „John Cooper Works”).

Taip Mini pamažu tampa daugiavaike šeima, iš kurios kiekvienas gali „įsivaikinti“ artimiausią savo dvasiai ir gyvenimo tempams. Nors tikrojo Mini Cooper fanatikai gal ir galėtų tai pavadinti automobilio išsigimimu ar kūrybine pornografija. Kita vertus, jų interesus vis dar patenkina tradicinis Mini Cooper variantas, neprapuolęs tarp daugybės modifikacijų ir drąsiai stovintis jų priešakyje.

Kas bus toliau? 

Kūrėjai ir toliau eksperimentuoja su pirminiu Mini Cooper veidu. Dažnas eksperimentas — daugiau nei kardinalus ar net mažumėlę šokiruojantis (visų pirma, savaime aišku, tradicijų puoselėtojus). Konceptiniai modeliai apskritai baigia „išprotėti“, bet jiems tai galima atleisti. Visgi tai yra eksperimentiniai bandymai, vargu ar pasieksiantys serijinės gamybos konvejerį, o dažnai apskritai liekantys tik dizainerių eskizuose.
 

Aurimas Minsevičius
Nuotr. www.topspeed.com

Naujausi komentarai
Ruta
2010-07-19, 10:17
issamu, idomu.daug naujo suzinojau apie mini. aciu ;)
Meskinas
2010-07-16, 20:01
Noreciau toki padovanoti Coliukei
hm
2010-07-16, 11:59
gerai, kad nelabai sulyginami dalykai mini ir aston martin. Kažkaip man regis net žmonių mentalitetas perkančių vieną ir perkančių kitą ganėtinai skiriasi. Šiek tiek gilesni dalykai slepiasi už viso šito.
to gerai
2010-07-16, 11:57
Tai kad ne toks jau pigus malonumas tas mini. Gerai būtų, kad visi savo moterims tokius pirkinėtų.
gerai
2010-07-16, 11:46
kaip gerai kad moterims patinka, papigiai nuperki ir patenkinta lyg aston martin gavusi :D:D:D:D
Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai