Now Reading
Testas : BMW 118i

Testas : BMW 118i

Testas : BMW 118i

macchina.lt

Siekiant didesnio pelno, visada reikia prisitaikyti prie rinkos. O tą labai gerai BMW padarė dar 2004 metais kai pristatė tuo metu patį mažiausią savo gaminį su vardu – pirmoji serija. Nors gerumas tik ir atsispindėjo pardavimų skaičiuose, dabar laikas išsiaiškinti ar antros kartos modelis yra tikrai vertas dėmesio žaidėjas segmente.

 

Naujasis modelis buvo pavadintas kodiniu „F20″ vardu ir visuomenei buvo pristatytas šių metų pradžioje, o tuo tarpu Lietuvoje antros kartos modelis pasirodė vos prieš pat Lietuvos metų automobilio rinkimus, kuriuose jis taip pat dalyvavo, bet… nelabai sėkmingai. Nenorime pradėti kitos diskusijos kas liečia pastarąjį konkursą, norime susikoncentruoti į visiškai naują BMW kompaktišką hečbeką.

Kaip ir pirmosios kartos modelis, taip ir šis „F20″ išlaikė BMW būdingus principus. 50/50 paskirstytas svoris, galiniai varomi ratai, išilgai sumontuotas variklis bei iš aliuminio pagaminta „Multilink“ tipo pakaba. Be šių tipinių BMW bruožų, kompanija į naujos kartos modelį pradėjo montuoti ir visiškai naujus variklius. Du benzininiai motorai žymimi „116i“ ir „118i“ ženkliukais naudoja visiškai naują „N13″ variklį. Bazinis „116i“ modelis varomas 1,6 litro varikliu su 136 arklio galiom, o antrasis bei mūsų bandytame automobilyje sumontuotas taip pat 1,6 litro motoras tik su turbina išvysto 170 arklio galių ir 250 NM. Dyzeliniai motorai buvo tik iš dalies atnaujinti, tad ekonomiškųjų variklių tarpe nieko naujo ir svarbaus.

 

Kitoks

Didžiausias pirmosios kartos „1″ serijos privalumas buvo, jog jis atrodė kitaip. Iš priekio atrodė kaip apsvaigusi gyvatę, iš šono atrodė kaip mikroautobusas, tačiau automobilis išsiskyrė iš automobilių srauto gerąją prasme. Visada sakome, jog kai automobilio išvaizda sukelia debatus, tai yra privalumas. Nesvarbu ar pats automobilis geras ar ne. Tas pats yra su „F20″ modeliu. Automobilis išsiskiria tiek iš savo BMW brolių tiek ir iš savo konkurentų, o tai skaitome privalumu. Ypatingai priekinė automobilio dalis mums primena animacinį veikėją seklį morką. Tiksliau priekiniai žibintai ir seklio morkos akys mums labai panašios, nors būta komentarų, jog priekinė dalis labiau primena kiaulės snukį. Kas svarbiausia, jog automobilis atrodo visiškai kitaip gyvai negu nuotraukose. Stovint šalia automobilis atrodo agresyviai, jaunatviškai ir su geru emociniu užtaisu, plius jeigu jis turi baltus lengvo lydinio ratlankius kaip mūsų bandytas automobilis, atsispirti tokiam automobiliui būtų sunku.

Deja, bet viduje „wow“ aspektas mažesnis. Viduje viskas tipiška Vokiškam automobiliui ir būtent BMW markės automobiliui. Automobilio surinkimo kokybė nepriekaištinga, net ir kelyje su daugiausia duobių pasaulyje neišgirdome jokio pašalinio garso, tas galioja ir pakabos darbui. Sėdynes nėra nei minkštos, nei kietos, o per patį viduriuką, tad įsitaisyti patogiai turėtų didžioji dalis pirkėjų, ypatingai vyrų kaip bebūtų keista.

Iš ties salone galėtume prisikabinti prie dviejų dalykų, galbūt trijų. Pirmiausia, BMW „iDrive“ sistema liaudiškai tariant „užknisa“, nes naudingų funkcijų joje praktiškai nėra. Tam skirti didžiausią ekraną valdyti radijo stotims, CD, nustatyti kiek laiko šviestų priekiniai žibintai ir pakeisti keletą automobilių parametrų, kurie realios naudos neduoda. Apart vienos funkcijos kuri yra verta dėmesio, sujungti savo išmanųjį telefoną su automobiliu.Tada „iDrive“ sistema beveik atstoja laisvų rankų įranga. Nesupraskite mūsų klaidingai, esame technologijų mėgėjai, nes pavyzdžiui Volvo montuojama panaši valdymo sistema jų gaminamuose automobiliuose yra žymiai patogesnė, informatyvesnė ir turtingesnė funkcijomis negu analoginė „iDrive“ sistema sumontuota mūsų bandytame automobilyje. Bet gal tai reiktų traktuoti kaip žaisliuką automobilyje?

Antra, gale sėdinčiųjų keleivių erdvė. Taip, ji pagerėjo visapusiškai. Gale vietos atsirado daugiau tiek į aukštį tiek į plotį, tiek į ilgį, jeigu lygintume su pirmosios kartos modeliu, tačiau ne tiek daug, kad pavyzdžiui ilgoje kelionėje jaustumėtės patogiai. Nes jeigu vairuotojas ar keleivis yra bent jau aukštesnis negu 1,85-1,90 metro, už jo sėdintis keleivis pasiprašys į bagažinę, nes pastaroji yra tikrai verta pagyrų dėl savo padidėjusios erdvės.

Ir galbūt trečia. Ties šiuo punktu vis dar abejojame ar mums tai patinka. Kas tai yra? Tamsiu paros metu tai labiausiai matyti kai atidarote automobilio duris, nes salonas užsiplieskia kaip kalėdinę eglutė. Užsidega įprastos salono lemputės, šalia saugos diržų mažos mėlyno atspalvio lemputės ir vietoje kur būtų jūsų kojos taip pat šviečia mėlyno atspalvio šviesa. Tai yra įspūdinga kai atidarote duris ir jį atsisėdate, tačiau judant automobiliui šie atspalviai nereikalingi. Bet vėl, šis punktas turi būti su klaustuku, nes tai patiks tikrai ne kiekvienam, tad šį punktą paliksime ramybėje ir nevertinsime.

Kartingas su stogu

Mes redakcijoje turime nerašytą taisyklę testuojant BMW automobilius. Jeigu BMW automobilis valdosi prastai ir nesuteikia džiaugsmo, nėra daugiau prasmės patį automobilį testuoti. Ir mūsų džiaugsmui šis pirmukas nenuvilia. Atvirkščiai palieka labai gerą įspūdį. Nes nuo pat pradžių tikėjomės, jog kaip ir įprasta daugumai BMW automobilių, jų valdymas būna nuostabus, bet jie tam paaukoja komfortą. Bet taip buvo iki šiol, nes pirmukas bene mūsų pirmasis bandytas BMW, kuris apima dvi savybes – komfortą ir smagų valdymą.

Pasirodys kvaila, bet tipinis testas automobilio pakabos gali būti „gulintis policininkas“. Nes didžioji dalis automobilių per juos važiuoja kaip per minų lauką, tačiau šis BMW elgiasi tikrai pavyzdingai. Tiek priekinė tiek galinė pakaba puikiai išlygina „gulinčio policininko“ nelygumus, kad keleiviai bei vairuotojas viduje tai pajustu mažiausiai. Tas pats vyksta ir duobėtuose ir nelygiuose keliuose. Automobilis beveik tobulai sugeria kelio nelygumus neprarasdamas stabilumo ir BMW azartiškumo.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Didžiausias malonumas vis gi išlieka automobilį spausti prie jo ribų, nes tikri automanai pasakys, jog geriausias automobilis, kuris turi galinių ratų pavarą, nes tai daugiausiai teikianti džiaugsmo automobilio komponuotė. Ir tai labai pasiteisina naujos kartos pirmuke. Automobilio sukibimas su keliu yra tiesiog nuostabus, vairo svoris nepriekaištingas, tad kai automobilis yra arti savo ribos jį tiesiog lengva „sugauti“ ir pastatyti atgal į vietą. Bet viską truputėlį gadina mūsų bandytame automobilyje sumontuota automatinė pavarų dėžė, kuri net ir esant „Sport+“ režime elgiasi daugiau negu keistai. Visada jaučiasi jos bent minimalus vėlavimas, bet entuziastingi vairuotojai tiesiog pasirinks mechaninę pavarų dėžę ir problemos nebeliks. Tačiau įprastam naudojimui mieste, užmiestyje ar greitkelyje ši automatinė pavarų dėžė yra tikrai verta savo pagyrų. Bėgiai persijungia sklandžiai be to vadinamo kaklo „timptelėjimo“ tik užplūsta labai keista jausmas kai automobilį perjungiame į „Eco“ režimą, nes nejučia pajauti kaip automobiliui užmaunami tramdomieji. Nes tada automobilis ne taip reaguoja į akseleratoriaus komandas, o ir vangiau dirba pats variklis, tačiau šiame režime važiuodami borto kompiuteryje taip ir matėme kaip „Eco“ režimas mums taupo degalus.

Oficialiai BMW skelbia, jog šis 1,6 litro variklis su 170 arklio galių vidutiniškai suvartos 5,6 – 5,8 litro degalų šimtui kilometro. Ir mūsų atsakymas toli gražu, kad tokio vidurkio pasiekti nepavyks niekada. Nes tam yra kelios priežastys. Automobilis per daug ir per dažnai skatina važiuoti azartiškai, automobilio valdymas per daug geras, kad „vilktumėtės“ pagal visų tempą ir galiausiai… Po kapotu slepiasi 170 arklio galių, apie kuro ekonomiją reikės mažų mažiausiai galvoti. Tiesa, jeigu vis gi galvojate apie kuro ekonomiją, siūlytume rinktis dyzelinį agregatą, kuris pasak gamintojo suvartos 4,5 litro degalų šimtui kilometrų.

 

Brangininkas

Ši dalis visada yra blogiausia, nes tada sužinome savo mėgstamo automobilio kainą, kuri švelniai tariant kartais būna baisi. Šis pirmukas yra vienas iš tų atveju. Pats pigiausias Lietuvoje siūlomas pirmukas yra su 1,6 litro, 136 arklio galių varikliu už kurį prašoma sumokėti 87,900 litų. Tuo tarpu mūsų „118i“ modelis su 170 arklio galių kainuoja 98,500 litų. Tai būtų dar visai neblogai, bet pavyzdžiui mūsų bandytas automobilis kainuoja šiek tiek daugiau negu 125 tūkst. litų(!). Realiai daug kam užtektų ir bazinio modelio, nes jis ir taip turi gausią standartinę įrangą, tačiau pavyzdžiui automatinė transmisija kainuotų papildomai 6,239 litus, nuostabūs 18 colių ratlankiai 6,667 litus. Tiesa, viso to galima išvengti, sutaupyti šiek tiek pinigėlių ir pasirinkti vieną iš dviejų paketų – „SportLine“ ir „UrbanLine“. Pastarasis paketas buvo sumontuotas mūsų automobilyje ir jis kainuoja 5,380 litų. Jeigu norite plačiau pasiskaityti apie bazinę pirmos serijos įranga spauskite ČIA.

Dažnas pirkėjas labai susimastys ar verta išleisti pavyzdžiui beveik 100 tūkst. litų už „118i“ modelį kai galima įsigyti Alfa Romeo „Giulietta QV“, Mini „Cooper S“, Fiat „500″ Abarth, Peugeot „RCZ“, Seat „Leon Cupra“, Volkswagen „Scirocco“. Neraukykite antakių, kad tai nėra tiesioginiai pirmuko konkurentai. Konkurentai kaip Audi „A3″ ar Volvo „C30″ yra pigesni ir žymiai, tačiau gali pasiūlyti gal tik vieną ar kitą privalumą kurį turi 1 serijos BMW, bet ne visus ar daugiau. Nes pirmukas už juos yra visa galva viršesnis ir tai nėra pataikavimas, o tiesa.

Sprendimas pirkti tokį automobilį ar ne yra sunkus. Nes jeigu ieškote automobilio tik pagal ženkliuką, jums nebus kur dėtis, nes tai pats prieinamiausias, bet vienas geriausių BMW modelių, bet jeigu ieškote didžiausio azarto sėdint už vairo ir už panašią sumą, išbandykite visus mūsų išvardintus automobilius.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top