Recenzijų konkursas. „Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė“ pagal Ievą

Laikas.lt

Ar daug žinai apie kiną? Ar kada bandei rašyti recenzijas apie filmus? Nėra laiko, noro, o gal tiesiog nežinai, nuo ko pradėti? Arba dažnai stabdo baimė, kad pernelyg mažai žinai?

„Skalvijos“ kino centras kartu su laisvalaikio portalu Laikas.lt neseniai paskelbė recenzijų konkursą, kurio metu visi norintys buvo kviečiami registruotis ir rašyti recenzijas apie matytus filmus. Iš visų norinčių, kurie registravosi konkursui, atrinkome 7 skaitytojus, kuriuos kino centras Skalvija pakvietė pažiūrėti filmo Pierre'o Thorettono filmo Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė, po kurio visi dalyviai atsiuntė savo recenzijas. Visas jas įvertino „Skalvijos“ kino centro atstovai, Laikas.lt komanda, internetinio puslapio Kinomaistas.lt kūrėja Dainora Remeza bei kino režisierius Romas Zabarauskas.



p. s. šį filmą vis dar rodo SKALVIJA, repertuarą rasite ČIA.


Jūsų dėmesiui - konkurso dalyvės Ievos recenzija

Mylėti taip, kad būtum gyvas amžinai. Mylėti beprotiškai

Jūs galite neatpažinti nei vienos jo kurtos suknelės. Galite nežinoti, kokios formos akinius jis nešiojo. Jūs galite būti negirdėję sudėtingos jo gyvenimo istorijos, bet Jūs tikrai žinote jo vardą. Nebūtina domėtis mada, dizainu ar grožio industrija, kad galėtumėte savo atmintyje surasti Yves Saint Laurentą ir sieti jį su menu, rafinuotumu ir prabanga. Būtent toks ir yra šis filmas – meniškas, rafinuotas ir dvelkiantis prabanga.

Pavadinimas labai tikslus. Tai filmas apie meilę žmogui, išreikšta 50-ies kalnuotų ir vingiuotų metų gyvenimu poroje. Tai filmas apie meilę meno kūriniams, kurie po Laurento mirties buvo prikelti naujam gyvenimui už beveik 400 milijonų eurų. Tai filmas apie meilę kūrybai, kuri atnešė kankinančią priklausomybę šlovei ir plojimams. Visos šios meilės buvo beprotiškos, nes tik taip jos galėjo būti tokios stiprios ir nepalaužiamos. Nes tik taip beprotiškai mylėdamas, Yves Saint Laurentas galėjo gyventi taip, kad būtų gyvas amžinai.

Šis filmas yra ne tik Yves Saint Laurento, bet ir Pierre Bergé – žmogaus, kuris 50 metų buvo arčiausiai talentingojo dizainerio, gyvenimo istorija. Pasakojimai skirtingi, bet gyvena viename „kūne“: kalba vienomis lūpomis, gyvena tuose pačiuose namuose, nuotraukose, vazose, šviestuvuose ir paveiksluose.

Pierras Bergé sakė, jog ir be jo Laurentas būtų radęs būdą padaryti tuos pačius darbus, kuriuos įvykdė. Bet reikėtų paklausti žiūrovo, ar šis teiginys įtikina iki galo.

Dokumentika Lietuvos kino teatruose sutinkama rečiau, tad ir žiūrovas nėra įpratęs prie tokio žanro kino. Tačiau kentėti nereikės tikrai. Valanda ir dar pusė kitos prabėga nepastebimai lengvai, nežvilgčiojant į laikrodį ir palieka keistą jausmą – lyg kažkada ir kažkur buvai susitikęs su Laurentu. Lyg buvai užsukęs į svečius Paryžiuje, atvykęs atostogų į gelsvą namą Marakeše ir kentęs kartu kelis mėnesius tylos ir atsiskyrimo Normandijoje. Lyg ėjai šalia podiumu nuo pirmos iki paskutinės kolekcijos pristatymo. Lyg padėdavai pakelti nuriedėjusį pieštuką, kuriant 40 tūkst. eskizų. Lyg stebėjai, kaip kasdien nuo jo veido nyksta paskutiniai šypsenos likučiai. Lyg matei, kaip drąsiai kuklus jaunas vyras tampa liūdesio ir depresijos labirinte klaidžiojančiu žmogumi. Lyg buvai nematomas Pierre Bergé.

Jei pats Yves Saint Laurent rašytų recenziją apie šį filmą, greičiausiai parašytų: „Nesu nepatenkintas“.


Kino teatras SKALVIJA: verta pagirti Ievos rašymo stilių, sugebėjimą rašyti įdomiai, kabinančiai „su jausmu“. Tačiau recenzijoje skiriama daugiausia dėmesio būtent tam jausmui aprašyti, o ne filmo analizei, pritrūko paties filmo, jo kalbos vertinimo, neužsiminta apie vieną kertinių filmo aspektų – meno kolekciją, kurios išpardavimo fone prisimenamas Yves Saint Laurentas.  BALAS 8

R.Zabarauskas: neblogai suvaldytas stilius ir nenuobodžiai atpasakotas siužetas, tačiau
norisi originalių autorės įžvalgų ir vertinimo platesniame kino kontekste.
BALAS 6

D.Remeza: paviršutinis žvilgsnis, trūksta vertinimo ir gilumo. BALAS 5

Laikas.lt: rišli kalba, mintys, recenzija labai subjektyvi ir impresionistiška. Yra keletas taiklių pastebėjimų, o graži ir poetiška kalba prideda didelį  pliusą, kurį atima tai, kad pritrūko pačios filmo analizės. Tačiau reikia pabrėžti, kad kritikos būdų yra visokių, tad Ievos pasirinktas impresionistinis variantas, geras, tik reiktų įtraukti daugiau konteksto.   BALAS 8,5

BENDRAS BALAS 27,5

kinas, kinas lietuvoje, kino kritika, kino kritikai, recenzijų konkursas, skalvija, Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai