Now Reading
Dviratininkų manifestas: Kritinė masė ima miestą (foto)

Dviratininkų manifestas: Kritinė masė ima miestą (foto)

Dviratininkų manifestas: Kritinė masė ima miestą (foto)

Jei kurį penktadienį netikėtai pakliuvote į transporto spūstį ir nervingai žvilgčiodami į veidrodėlį pamatėte tūkstantį dviratininkų, užtvindžiusių visą eismo juostą – jūs akis į akį susidūrėte su JA. 

Miestas ne per automobilio langą?!

Galite pykti ir niršti už tas dešimtį minučių, pavogtų iš jūsų gyvenimo, galite džiaugtis netikėta pramoga ir šypsotis šimtams jus lenkiančių dviratininkų, bet geriausia, ką galite padaryti po mėnesio – lipti lauk iš automobilio ir prisijungti prie Kritinės masės. Po kurio laiko neišvengiamai tapsite dviejų ratų gyvenimo būdo gerbėju, o rūdijančiame automobilyje imsite auginti kaktusus.

Na, gal šiek tiek ir šaržuoju, bet nesuklysiu pastebėjusi, kad Vilnius yra labai nedidelis miestas palyginus su kitomis pasaulio sostinėmis, kuriame puikiausiai galima išsiversti be automobilio. Su dviračiu. Tiesa, kol kas – ir su skylėtais, netikėtai nutrūkstančiais, bortelių kupinais ir mašinomis apstatytais dviračių takais…

Kas mėnesį – dviračių antplūdis

Praeitą savaitę rašėme apie naują miesto žaidimą – Burbuliatorių, o dabar atėjo eilė kitai miesto tradicijai. Kritinė masė  – dviračiams draugingo (anglakalbiams – bicycle friendly) miesto idėjas skleidžiantis renginys. Vilniuje, Kaune, kituose miestuose ir visame pasaulyje kiekvieną paskutinį mėnesio penktadienį dviratininkai renkasi centrinėse miestų aikštėse, suformuoja koloną ir užima važiuojamąją kelio dalį. Paskutinįsyk tai galėjote išvysti prieš keletą dienų – gegužės 28-ąją. Jei susidomėjote galimybe dalyvauti, kita Kritinė masė – birželio 25-ąją.

Mes esame eismo dalis

Dviratininkų kolonos maršrutas kiekvienąsyk vis kitoks, priklausomai nuo važiuojančiųjų nuotaikos ir to, ką pasiūlo pats miestas. Sakysite, tai trukdymas eismui? Dviratininkai sako kitaip: „Mes netrukdome eismui, mes esame eismo dalis“. Tokiame mieste kaip Vilnius, kur vis dar gana pavojinga važinėti dviračiu, Kritinės masės tikslai neapsiriboja tik tuo, kad susirinkusi grupė bendraminčių džiaugiasi savimi ir vieni kitais. Ne, Kritinė masė – aktyvi ir nuolat auganti jėga, siekianti, kad kasdienis susisiekimas dviračiu taptų kuo mažesniu iššūkiu. Kas atsitiks, kai tikslai bus pasiekti? Vilnius taps antrąja Kopenhaga – su tobulais dviračių takais, dviračių saugojimo aikštelėmis, stovais ir patogiais naudotis nuomos punktais.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Nelaimės užgrūdina?

Kritinė masė, kokia atvira ir nevaržanti idėja bebūtų, savo dalyviams kategoriškai liepia elgtis garbingai: nevažiuoti į priešpriešinę eismo juostą, nelenkti kolonos lyderių ir neužimti aplinkinių šaligatvių. Taip Kritinė masė užsiima ne tik automobilininkų, miesto valdžios, bet ir pačių dviračių mėgėjų auklėjimu – juk eismo kultūra susideda iš kiekvieno jame dalyvaujančio žmogaus. O kad dviratininkų gyvenimas ne rožėmis klotas, primena neseniai nukentėjusiųjų gumbai ir mėlynės.

Prieš mėnesį į Kritinę masę netoli Žaliojo tilto įsirėžė automobilis ir… pabėgo. Tačiau nelaimė parodė, kad dviratininkai aktyvūs ne tik gatvėje – buvo sukurta speciali grupelė socialiniame tinkle, keletas įvykį mačiusių liudininkų nupiešė vairuotojo fotorobotą, kiti liudija policijai. Belieka tikėtis, kad kaltininkas neliks nenubaustas, o Kritinę masę, tampančią neakivaizdžia miesto bendruomene, tai tik dar labiau paskatins vienytis ir pajusti buvimo kartu galią. 

Veronika Urbonaitė
Fot. Andrius Šimas

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top