Now Reading
„Google“ meta iššūkį „Facebook“ su nauja socialine funkcija

„Google“ meta iššūkį „Facebook“ su nauja socialine funkcija

„Google“ meta iššūkį „Facebook“ su nauja socialine funkcija

„Google“ veržiasi į socialinių tinklų pasaulį su nauja funkcija, vadinama „+1“, kurios paskirtis labai panaši į „Facebook’o“ mygtuką „Patinka“. Skirtumas tik tas, kad „+1“ bus integruotas į didžiausios pasaulyje paieškos sistemos puslapius, praneša „Reuters“.

Šis mygtukas, kuris „Google“ paieškoje pasirodys jau trečiadienį, leis vartotojams asmeniškai pritarti paieškoje aptiktiems rezultatams ir taip rekomenduoti juos savo draugams ir pažįstamiems.

Ilgainiui ši funkcija gali prisidėti prie paieškos rezultatų reitingų kaitos, tačiau dėl šios galimybės kūrėjai dar galutinai neapsisprendė. Šiuo metu rezultatų eilės tvarką lemia labai saugomas algoritmas.

Pasaulinis interneto paieškos lyderis „Google“ kovoja dėl naršytojų laiko ir dėmesio, kurį vis labiau užkariauja „Facebook“, „Twitter“ ir kiti socialiniai tinklai. Naujausias kompanijos bandymas sukurti savą socialinį tinklą – „Buzz“ – nebuvo labai sėkmingas, kūrėjus užplūdo skundai dėl tinklo vartotojų privatumo.

Naujuoju mygtuku „Google“ bando rasti atsvarą vienai iš populiariausių „Facebook“ funkcijų – mygtukui „Patinka“, nuo kurio integravimo visame internete pradžios jau praėjo metai. Taip „Facebook“ įvedė suasmenintą rekomendavimo sistemą, kurią kai kurie analitikai laiko vykusiu iššūkiu tradiciniams reitingavimo algoritmams, kuriuos naudoja paieškų sistemos, ieškodamos informacijos internete.

Pralaimėtas mūšis?

„Google“ svarbiausia yra išlaikyti pagrindinių vartų į internetą vaidmenį; tačiau, nors kompanija išlieka paieškos ir reklamos internete lyderė, vis daugiau pinigų už reklamą pasiglemžia „Facebook“.

Anot „Google“, „+1“ rekomendacijos pasirodys ir prie užsakytų reklamų, kurias tinklapis rodo šalia paieškos rezultatų. Vėliau „Google“ planuoja leisti ir kitiems tinklapiams naudoti „+1“ mygtukus savo puslapiuose.

Pasak „Google“ vyriausiojo paieškos inžinieriaus Matt Cutts, šie mygtukai išsivystė tik iš pačios kompanijos bandymų kurti socialinę paiešką ir jie nėra tiesioginis atsakas „Facebook’o“ mygtukui „Patinka“. „Mes nuolat stebime, ką veikia kiti, bet man labiausiai dėmesį patraukianti savybė yra ta, kad jis yra iškart ten, paieškos rezultatuose“, sakė Cutts.

„Google“ pristatė socialinę paiešką 2009 m., o nuo vasario kompanijos tinklapyje specialiai išskiriami tie rezultatai, kuriais dalinosi vartotojo kontaktai populiariame socialiniame tinkle „Twitter“.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Šiuo metu „+1“ nepaveiks paieškos rezultatų eilės tvarkos – vartotojas tik pamatys, kad draugas rekomendavo vieną iš rezultatų, jei jį paieškos sistema parodytų remiantis dabartiniais „Google“ rezultatų eilės tvarkos kriterijais.

Vartotojai, norintys naudotis naująja rekomendavimo sistema, turi turėti „Google“ profilį. Visi mygtuko „+1“ paspaudimai matysis šio vartotojo profilyje visiems jo kontaktams „Google“ paslaugų puslapiuose, tokiuose kaip el. paštas „Gmail“.

Pirmieji šią savybę jau trečiadienį išbandys JAV gyventojai.

Pagal „Reuters“ parengė Martynas Gedvila

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top