Kailis - prabangos prekė ar mados produktas? (Foto)

Turbūt nėra tokios kontraversiškos drabužio faktūros kaip kailis. Kaip žinia, jis dažnai sulaukia kritikos, tačiau dizaineriai šį kartą viliasi ją apeiti ir šį sezoną drabužius iš kailio ir kailines detales siūlo derinti bet kur ir bet kokia proga.

Kita vertus, ne visi mados kūrėjai naudoja tikrą gyvūnų kailą, o ryžtasi šiokiai tokiai metamorfozei. Žymių mados namų atstovai, tokie kaip Chanel ir Nina Ricci, naudoja tik dirbtinį kailį, kuris net gerai treniruotai akiai sunkiai atskiriamas nuo tikrojo kailio. Aksesuarų prekės ženklas Be & D papuošalų gamyboje naudoja tik triušio ir ėriuko kailį, kuris, kaip žinia, yra mėsos pramonės šalutinis produktas.

Tačiau reikia pripažinti tą faktą, kad kailių sugrįžimas į madą iš tiesų yra daugiau susijęs su prabangos sugrįžimu nei su šiuo metu populiariomis ekologinėmis pažiūromis. Tačiau gyvūnų teisių gynėjai aktyvistai yra priešpastatomi prieš faktą, kad drabužių pramonėje naudojamas kailis yra dirbtinis. „Kailių sugrįžimas į madą yra ženklas, kad mes priimame prabangą“ – teigia Gilles Mendel, J. Mendel dizaineris, kuris atvėrė naują kailių koncepciją. „Po sunkių laikų, kuriuos išgyveno mažmeninė prekyba, ekonomika ir mados pasaulis, dabar žmonės nori galvoti apie prabangos prekes kaip apie vertingą ir ilgalaikę investiciją“.

Prieš kelerius metus, kai vartojimo lygis buvo labai aukštas, dizaineriai nedvejodami siūlė kailius dėvėti nuo galvos iki kojų, tačiau viskas apsisuko, kai ekonomika patyrė krizę – pirkėjai nebegalėjo sau leisti, ar tiesiog nenorėjo atrodyti, kad gali, drabužių ar aksesuarų iš kailio.

Dabar mada siekia tam tikro balanso, naudodama kailius kaip universalę detalę, kuri pagyvina žaismingą rankinę ar palaidinę bei žaidžia su šilumo ir minkštumo pojūčiu. Be to, jis puikiai tinka prie džinsų, ir prie vakarinės suknelės. „Tai yra mados meistriškumo įrodymas, į kurį verta investuoti“ – sako G. Mendel.

„Svarbiausia kailių savybė – jų gebėjimas pagražinti bet kurią aprangą. Jei spintoje jau kurį laiką guli senai nunešiotas paprastas megztukas, nedidelė apdaila su kailiu gali jį paversti ypatingu ir mėgstamu. Pilkas paltas nebeįdomus ir norite naujo? Kailinė apykaklė yra puiki alternatyva užuot pirkus naują“- teigia Marie Claire mados direktorė Nina Garcia.

Kita barikados pusė tikina, jog netikro kailio idėja yra pervertinama. Adam Roberts, gyvūnų teisių gynėjas ir nepelno organizacijos Born Free USA viceprezidentas, tvirtina, kad daugelis pirkėjų tiesiog nori pateisinti save. Jie nori jaustis gerai dėl to, kad perka būtent šį produktą užuot žiūrėję į mados pramonę holistiškai. Kaip jis pats teigia, JAV negalėjo būti suvalgyta tiek triušienos, kad būtų patenkinta visa mados pramonė, todėl labiau „etiško“ kailio idėja lengvai sugriaunama.

Kita vertus, net dirbtinio kailio naudojimas gali paskatinti tikro kailio didesnį poreikį – net jei tai būtų daroma nesąmoningai. „Jei žmonės tai mato, jie to nori – tuomet didėja paklausa, ir daugiau žmonių pradeda norėti šios prekės, kas palaipsniui tampa mada. Tuomet tampa nebesvarbu, koks šio kailio atsiradimo šaltinis, paklausa vis tiek didės“ – sako A. Roberts.

Kaip teigia avalynės kūrėjas Stuart Weitzman, kailių tendencija pirmiausia prasidėjo gatvės madoje, o ne „butikuose“. Jis, įkvėptas kailių idėjos, sukūrė batus, kurie šį rudenį buvo patys perkamiausi. Stuart Weitzman pastebi, kad daugelis jo kolekcijos kailio imitacijų yra taip profesionaliai apdirbtos, kad atrodo kaip tikros audinės ar šinšilos kailio, nors iš tiesų tai paprastas avikailis.

Pasak Dani Reiss, drabužių parduotuvės direktoriaus Kanadoje, gyvūnų kailio privalumas – skleidžiama šiluma, todėl jis yra toks populiarus. Šio prekės ženklo liemenes, pagamintas iš kojotų kailio, specialiai dėvi mokslininkai ir keliautojai Arktyje, tačiau jos taipogi labai populiarios ir tarp besivaikančiųjų mados. Akivaizdu, jog kovoje dėl šilumos dirbtinis kailis turi nusileisti tikrajam.

Tačiau kitas akivaizdus dalykas yra tas, kad madoje daugelis kailio nueina veltui, nes nemenka jo dalis yra skirta ne šilumai skleisti, o tiesiog papuošimui. Visgi norėtųsi pritarti Marie Claire mados direktorės Nina Garcia žodžiams – juk dirbtinis kailis jokios žalos nedaro, o indėlis į mados pasaulį yra milžiniškas.

Tad patys nuspręskite, į kurią barikados pusę stosite, tačiau bet kuriuo atveju dėl bendro „išprūsimo“ galite pažiūrėti, kokias kailių variacijas šį sezoną siūlo mados dizaineriai.

Parengė Nina Ivanova
Nuotr. www.fashionologie.com
www.fashion-allure.com

dirbtinis kailis, Kailis, mada

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai