Now Reading
Penktadienį LOFTO erdvės atsiveria akordeono magijai

Penktadienį LOFTO erdvės atsiveria akordeono magijai

Penktadienį LOFTO erdvės atsiveria akordeono magijai

XIII tarptautinio akordeono festivalio kulminacijai rengėjai pasirinko menų fabriko LOFTAS erdves. Lapkričio 12 dieną čia įvyks trys masinantys pasirodymai.

Laukia išties įspūdingas vakaras su akordeono muzika, šiuolaikiniu šokiu, videoprojekcijomis, elektroakustiniais triukais ir… receptas, kaip išsigydyti nuo gyvenimo negandų!

20val. accoDANCE- tarantulo efektas: žiūrovų akims atsivers išskirtinis ir gniaužiantis kvapą festivalio reginys- dueto iš Italijos akordeonisto Claudio Jacomucci ir šokėjos Kathleen Delaney naujausias projektas „Aracne“.

Tai šiuolaikiškai interpretuotas pagoniškas tarantulo ritualas. Šis galingas transo šokis, kilęs iš senų laikų ir gyvavęs pietryčių Italijoje iki aštuntojo dešimtmečio pabaigos, padėdavo žmonėms išnaikinti blogį ritmu: tie, kuriuos apimdavo depresija arba kuriems gyvenimas suteikdavo kančių, leisdavosi įkandami nuodingo voro tarantulo. Pasisamdę profesionalius muzikantus, jie keletą dienų šokdavo siekdami atsikratyti nuodų poveikio. Tarantizmas nebuvo tik gydomasis procesas- tai sudėtingas fenomenas, kupinas simbolinių elementų.

Atlikėjai savo ritualui pasitelks video projekcijas ir elektroakustinius sprendimus. Claudio Jacomucci laikomas vienu meistriškiausių ir originaliausių pasaulio akordeonistų. Jo darbai reikšmingai prisidėjo kuriant naujas atlikimo technikas ir inovatyvią pedagogiką, plečiant akordeono repertuarą. Nevaržomas ir kartu remdamasis žiniomis jis atvėrė savo instrumentui daugybę skirtingų muzikos pasaulių: baroko, XX amžiaus, šiuolaikinės, tradicinės, multimedinės ir improvizacinės muzikos.

Dukart- 2008 ir 2010 metais atlikėjas yra apdovanotas „Orfėjo“ prizu už geriausią metų klasikinio akordeono įrašą. Claudio ir pats kuria muziką. Jo kūryba ir grojimas sulaukė daugybės kritikos liaupsių: „Claudio Jacomucci „Pragaro ratai“ nusipelno palmės šakelės už geriausią kada nors girdėtą elektroakustinę kompoziciją su akordeonu.  – Michele Coralli, „Blow Up Magazine“;

„Jo instrumentas yra modernus akustinis akordeonas. Jis puikiai susidoroja su situacijomis, kai sustiprėja visos instrumentinės dimensijos: maksimaliai dialektiški dinamikos kontrastai, staigūs tonacijų šuoliai, kvėpavimo intensyvėjimas ir nenuspėjama agogika. Grojant akordeonu kas nors nuolat išsprūsta iš mūsų kontrolės, bet Jacomucci instrumentas, jo dimensijų sudėtingumas nuneša mus anapus žinojimo ir leidžia patekti į pasaulį, kuris vis dar laukia rimto šiuolaikinės scenos dėmesio“- „Altremusiche“, Michele Coralli;

„ Be jokių abejonių, įspūdingas muzikalumas ir švelnus melancholiškų melodijų spindesys, kurį Jacomucci išvilioja iš savo instrumento, dar ilgai skamba ausyse“.- „Basler Zeitung“;

„Solidi technika ir didelis smalsumas padeda Jacomucci įveikti užtvaras ir pastebimai pakeičia instrumento, dažnai žeminamo prietarų, veidą“ – Piercarlo Poggio.

Su šokėja ir choreografe Kathleen Delaney Jacommuci dirba nuo 2002 m. ir įvairiais aspektais, pasitelkdamas tiesioginę sąveiką (live interactions), elektroakustinę muziką ir videošokį, tyrinėja šokio ir muzikos ribas. Lietuvoje atlikėjai surengs workshop‘ą Aleksandro technika akordeonui: kūno ir minčių trenažas muzikuojantiems (lapkričio 11d. 12val. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje).

Claudio Jacomucci kompaktines plokšteles leidžia prestižinės leidyklos- „Schott Wergo“, „W & B Music“, „Bridge Records“, „Stradivarius“, „Rivoalto“, „StileLibero“, „Musica & Poesia“, „Ema Records“ ir kitos.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Kathleen Delaney studijavo modernųjį ir postmodernųjį šokį, Aleksandro techniką, kontaktinę improvizaciją ir kapoeirą. Nuo 2002 m. kuria šokio ir gyvos muzikos bei videošokio projektus, o kūrybiniai ieškojimai šokio ir mokymo srityse nutiesė kelius į Italijos, Prancūzijos, Šveicarijos, Belgijos, Didžiosios Britanijos, Nyderlandų, Suomijos, Lenkijos, Rusijos, Vokietijos, Lietuvos scenas bei mokymo institucijas. Spauda apie šokėjos kūrybą rašo: „Kathleen Delaney atlikimas atsisako bet kokių pretenzijų į didingumą ir stumteli ironijos link… skirtingų kalbų užkratas, o kartu ir pačios šokio kalbos užkratas“ (Nicola Signorile, „La Gazzetta del Mezzogiorno“), o jos choreografiją vadina „Kalbos ir gyvenimo cikliškumo tyrinėjimais“ ( Valeria Ottolenghi, La Gazzetta di Parma).

Šiuolaikinį tarantulo ritualą LOFTE įrėmins du lietuviški projektai: 18 val.- accoPC electro – fikcijos, 22 val. accoDJ Symphony – nauji įelektrinti vėjai.

accoPC electro – fikcijos: provokuojantis DIISC orchestra kompozitorių tandemas su akordeonistu Andriumi Balachovičium ir kontrabosininku Dainiumi Rudvaliu vedžios klausytoją siurrealistinės argentiniečių poeto J.L.Borgeso vaizduotės labirintais. Elektroninio minimalizmo priemonėmis kuriamą muzikinę- mistinę tikrovę paryškins Mindaugo Skėrio sukurtais vaizdais žongliruojantis videomenininkas Vaclovas Nevčesauskas.

accoDJ Symphony – nauji įelektrinti vėjai: LAA Jaunimo orkestro akordeonistai atliks atraktyvią kūrinio „Video Games“ premjerą. Aranžuotas dideliam akordeonų orkestrui, perkusijai, timpanams ir arfai, šis opusas primena populiariausių filmų garso takelius. Dideliame ekrane demonstruojamos muzikinės ir video ištraukos iš kompiuterinių žaidimų. Koncerte su orkestru drauge šėls dvi išskirtinės trijulės- Chill out akordeonistai ir temperamentingieji Skamp su Viktoru Diawara.

Laikas.lt

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top