Ilja Laursas: „Jaunimas inovacijų srityje turi daugiau galimybių nei rinkos grandai“

„Baimė, jog jauną startuolį „suvalgys“ didžiosios kompanijos aplanko beveik kiekvieną inovacijų kūrėją. Visgi daugelis jų turi svarių pranašumų prieš dabartinius rinkos grandus“, – renginyje „READY 2 START“ sakė Ilja Laursas. „Nextury Ventures“ įkūrėjas ir valdybos pirmininkas bei vienas sėkmingiausių šalies verslininkų neabejoja, jog būtent jauni žmonės, studentai, dabar užkariauja pasaulį, o inovacijos – jų pusėje.

Per 4-erius metus – daugiau nei keturi milijardai dolerių privačių investicijų įvairiems projektams. Tokiais skaičiais gali pasigirti Stanfordo universiteto studentų startuoliai. Šį pavyzdį davęs I. Laursas teigia, jog vienas iš jaunimo kuriamų inovacijų pranašumų – vidiniai kompanijų procesai ir vadovų motyvacija.

„Labai svarbu suvokti, kaip inovaciniai procesai vyksta ar, dažniau, nevyksta didesnėse kompanijos. Jos specializuojasi tam tikroje srityje ir optimizuoja savo darbus, tad bet koks nukrypimas į šoną yra nepageidautinas, kartais – net neįmanomas. Tą patį galima pasakyti ir apie vadovus – jų veikla matuojama pagal tam tikrus rodiklius, o ne inovacijas“, – sako žymus verslininkas, pabrėžęs, jog sėkmingas vadovavimas kompanijai ir naujų dalykų kūrimas yra du itin skirtingi dalykai, kurių neturėtų atlikti tas pats žmogus.

Kitas svarbus momentas – inovacijų įsisavinimo greitis. Juk itin sparčiai besikeičiame pasaulyje visi procesai vyksta itin sparčiai, o tai, kas vakar buvo nauja, šiandien jau gali būti atgyvena.

„Mažos komandos daug greičiau priima ir įgyvendina sprendimus. Greitis yra didelis pranašumas, o mažoje grupėje našumas gali būti didesnis nei šimtus darbuotojų turinčioje įmonėje. Taigi, poros ar kelių jaunuolių kompanija, skirdami visą savo fokusą naujam projektui, šiuo atžvilgiu gali turėti pastebimą pranašumą“, – neabejoja I. Laursas. Jo teigimu, jaunų startuolių privalumas yra ir tas, jog, dar neturint jokio įvaizdžio, nebaisu juo rizikuoti. Tokios prabangos didelės kompanijos sau leisti negali, tad, tobulindamos produktą ar paslaugą, jos gali užtrukti gerokai ilgiau nei jauni startuoliai.

Startuolių pusėje ir tam tikros „pilkosios“ teisinės ir reguliacinės zonos, kuriose tradiciniai verslai negali sau leisti veikti.

„Akivaizdu, jog „Youtube“ dėl autorių teisių negalėjo susikurti didelėje kompanijoje. Praėjo daug metų, juos nupirko „Google“ ir dabar tai yra dominuojanti video platforma pasaulyje“, – pasakoja verslininkas. Drąsindamas į renginį „READY 2 START“ susirinkusius jaunus startuolių kūrėjus, jis prisiminė anekdotą apie fiziką, kuris galimybę sutikti dinozaurą prilygino 50 procentų – arba sutiksi, arba nesutiksi.

„Keistai atrodo, bet startuolių sėkmės tikimybės procentas yra toks pats. Jokia korporacija tiksliai nežino, kaip sukurti naujovę. Optimalaus inovacinio sprendimo priėmimas reikalauja daug bandymų. Viena kompanija dažniausiai yra pajėgi pasirinkti tik vieną kelią. Tuo tarpu startuoliai pasirinks šimtą kelių, nes yra šimtas startuolių“, – renginyje, kuriame buvo renkamas perspektyviausias VGTU startuolis, kalbėjo I. Laursas.

Paaiškėjo, jog šįkart vieną iš teisingiausių inovacijų kelių pasirinko studentai, sukūrę startuolį ECOSTAT – ekologiškos išpurškiamos statybinės medžiagos taikymą pastatų atitvaruose. Jie buvo apdovanoti paskatinamuoju 500 eurų piniginiu prizu. Kita gera naujiena VGTU studentams ir absolventams – „READY 2 START“ metu buvo pasirašyta universiteto ir LT VCA bendradarbiavimo sutartis, padėsianti jaunoms idėjoms dar greičiau rasti savo investuotojus.

„Vieno sėkmės recepto nėra. Jei dabar kurčiau startuolį, bandyčiau suburti 2–3 žmonių komandą, kurie per ateinančius metus galėtų tam skirti bent pusę dienos ir norėtų pasiekti maksimaliai daug“, – patarimų renginio svečiams negailėjo I. Laursas.

Ilja Laursas, Nextury Venture, ready 2 start, start up, startuoliai, verslas

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai