Now Reading
Spūstys viešajame transporte – naujos sistemos yda?

Spūstys viešajame transporte – naujos sistemos yda?

Spūstys viešajame transporte – naujos sistemos yda?

Pagal grafikus nespėjantys atvažiuoti troleibusai, didelės spūstys ir tarpduryje prispausti keleiviai – su tokioms problemomis susiduria žmonės besinaudojantys Vilniaus miesto viešuoju transportu.

Nuo liepos 15d. įdiegta tvarka, pagal kurią visi keleiviai į tviešąjį transportą privalo įlipti tik pro priekines duris. Trečias mėnuo kaip veikia naujoji tvarka, tačiau ir keleiviai, ir vairuotojai nepatenkinti.

Vairuotojai ir keleiviai skundžiasi

„Sistema visiškai nepasiteisino. Visų pirma, susidaro didelės spūstys. Antra problema, kad mums labai šalta, kai priekinės durys atidarytos. Dar viena problema, kad kai įlipa labai daug žmonių, jiems nesaugu stovėti, nes mes nieko nematome ir galim prispausti žmogų,“ – pirmųjų durų tvarka piktinosi 2-ojo troleibuso maršruto vairuotoja Liucija.

Vairuotojų nepasitenkinimo priežastį aiškino SĮ „Susisiekimo paslaugos“ eksploatacijos ir tyrimų skyriaus vadovė Modesta Gusarovienė: „Vairuotojai labai pyksta dėl to, kad jiems reikia žiūrėti ar keleivis turi bilietą, tai darbas už kurį niekas papildomos algos nemoka.”

„Man nepatinka, nes dauguma žmonių nesusipranta paeiti į troleibuso galą, nors ir yra įrašas, kur prašoma praeiti. Troleibuso priekis būna prigrūstas, o gale žmonės laisviausiai stovi,“ – keleivių nesupratingumu skundėsi viešuoju transportu besinaudojanti Monika.

„Man nepatogu. Kada važiuoju į paskaitas, turiu labai daug daiktų, ir man rankinėje reikia ieškoti piniginės, kur yra bilietas. Jei laikyčiau nuolatinį švarkely, tai galiu apsivilkti kitą ir pamiršti bilietą,“ – skundėsi studentė Ernesta.

Keleiviai nesilaiko tvarkos

„Labai daug žmonių vis tiek lipa ir pro galines, ir pro vidurines duris,“ – teigė troleibuso vairuotoja Renata. Paklausta kaip reaguoja į tokius keleivių pažeidimus, vairuotoja atsakė: „Neisiu aš per visą troleibusą bartis su jais“.

Naujos tvarkos ydas pastebi ir patys keleiviai. „Dauguma žmonių įsigudrina įlipti pro kitas duris, o jų niekas nesustabdo ir jiems nereikia mokėti. Niekas netikrina ar yra papildytas nuolatinis, tad galima sukčiauti,“ – svarstė keleivis Giedrius.

Sį „Susisiekimo paslaugos“ eksploatacijos ir tyrimų skyriaus vadovė pripažįsta, kad dar yra ką tobulinti. „Mes techniškai dar neturim tos įrangos, kur vairuotojas galėtų žinoti ar elektroninis bilietas papildytas. Planuojame nuo kitų metų sausio mėnesio įdiegti bilietą elektroninėje formoje. Tuo atveju, jei bus elektroninis bilietas vienkartinėje formoje, matysis kiek galioja, kiek vienkartinių bilietėlių liko,” – nusiskundimus komentuoja pašnekovė.

M. Gusarovienė teigia, kad esant labai dideliems srautams, vairuotojams leista atidaryti visas duris, tačiau tuo neturėtų būti piktnaudžiaujama. „Tai turėtų vykti vairuotojo nuožiūra, kai nevaldomai daug žmonių. Tačiau gal yra vienas, Žaliojo tilto taškas, kur labai didelis persėdimo srautas,“ – pripažįsta pašnekovė.

Vėluojantis transportas – įprastas reiškinys rudens pradžioje

Sį „Susisiekimo paslaugos“ eksploatacijos ir tyrimų skyriaus vadovė M. Gusarovienė teigia, kad naujosios tvarkos įvedimo data liepos 15d. pasirinkta neatsitiktinai. Pasak pašnekovės, liepos mėnesį mažai žmonių, todėl prasidėjus mokslo metams kilo mažiau chaoso, nes vilniečiai jau buvo pripratę prie naujovės.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Kalbintas vairuotojas Viktoras pasakojo, kad padidėjus keleivių srautui dažnai vėluoja atvažiuoti pagal tvarkaraštyje numatytą laiką. „Pagal grafiką negalime važiuoti, visada vėluojame. Kada prasideda pikas, važiuoja labai daug studentų. Susidaro spūstys, kai važiuojame iš Saulėtekio – vieną stotelę pravažiavom ir pilnas troleibusas,“ – tvirtino vairuotojas.

M. Gusarovienė teigė, jog keleivių srautas kasmet rugsėjį išauga apie 40proc. Pašnekovė tikino, kad vėliau srautai nusistovės: „Visą laiką rugsėjo mėnesį šiek tiek vėluojam, gal 1–2 minutes per visą maršrutą. Rugsėjį vyksta keleivių srautų tyrimai, todėl spalio – lapkričio mėnesiais mes šiek tiek koreguojam grafikus.”

Sumažėjo “zuikių” ir asocialių keleivių

M. Gusarovienė kalbėdama apie naują tvarką įžvelgia nemažai privalumų. „Pažeidėjų skaičius liepos – rugpjūčio mėnesį sumažėjo 30proc. prie to prisidėjo priekinių durų sistema. Anksčiau pasitaikydavo atvejų, kai keleivis turi bilietą rankoje ir laukia kol įlips kontrolė ir tik tada pasižymi. Kontrolės metu pažymėtas bilietas negalioja, tačiau kontrolierius negali įrodyti pažeidimo.

Esant dabartinei sistemai keleivis turi paruošti bilietą prieš įlipdamas į transporto priemonę,“ – teigė pašnekovė. M. Gusarovienė tvirtino, kad dėl naujos tvarkos atsiradus didesnei kontrolei viešajame transporte sumažėjo asocialių žmonių skaičius. Sį „Susisiekimo paslaugos“ atstovė mananti, jog nauja tvarka pasiteisino ir žmonės po truputį įpranta prie priekinių durų sistemos.

Aistė Verbylaitė

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top