Pristatytas ambicingiausias Vilnius City Opera sezonas

Laikas.lt

Vilnius City Opera (VCO) kartu su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru ambicingiausią visų laikų savo naująjį sezoną pristatė „Plytinės“ kartodrome. Susirinkusius žurnalistus pasitiko įnirtingai lenktyniaujantys kolektyvo nariai. Vos prieš pusmetį spaudos konferenciją su baikeriais pristatę bohemiečiai įgavo tokį pagreitį, jog šį sykį patys sėdosi į „kartus“.

Spaudos konferenciją atidariusi Vilnius City Opera meno vadovė Dalia Ibelhauptaitė pasakojo, jog šis sezonas jų kolektyvui – ypatingas. Veržlesnė, nei bet kada, komanda pristatys net dvi rimtas premjeras. „Jonas ir Greta“ – pirmoji VCO opera jaunimui bei pirmą kartą statomas G. Verdi „Trubadūras“. Taigi, greičio, tempo, adrenalino ir netradicinio požiūrio rugsėjo 25, 27 ir 28 dienomis startuosiančiame naujame sezone bus daugiau nei bet kada anksčiau.

„Tampame pilnaverčiu, subrendusiu teatru ir pradedame rūpintis ne tik savo auditorijai įdomiu repertuaru, bet ir edukacine veikla. Pirmasis žingsnis – opera jaunimui „Jonas ir Greta“. Šiemet užsibrėžėme maksimalų tikslą – pritraukti į operą pačią sudėtingiausią paauglių auditoriją. Retas paauglys gerai sutaria su tėvais, bet dar sunkiau jiems kartais sekasi sutarti su savimi. Manau, jog šiuolaikiškai interpretuoti klasikos kūriniai gali padėti jaunam žmogui rasti atsakymus į svarbius gyvenimo klausimus. Taip pat tikime, jog pasiryžę eiti į šiuolaikišką operą drauge, tėvai sustiprins taip reikalingus ryšius su savo jaunimu“,– sakė VCO meno vadovė Dalia Ibelhauptaitė.

Taigi Vilnius City Operai rūpi kultūros ateitis, ir visų pirma jaunosios auditorijos lavinimas. Juk dauguma vyresnės kartos atstovų į operą pirmą sykį atėjo kartu su tėvais, o kada, jei ne paauglystėje pirmą kartą norima pabandyti visko, kas siūloma.

Su įvairiausiais pirmais kartais siejasi ir naujasis VCO sezonas. „Jonas ir Greta“, startuosiantis rugsėjo 25, 27 ir 28 dienomis, pirmą kartą suburia ir į dienos šviesą išveda jaunąją kolektyvo kartą. Tai: režisierius Gediminas Šeduikis, dirigentas Ričardas Šumila, dizainerė Eglė Čekanavičiūtė, svečias iš Britanijos Will Holt ir kiti.

D. Ibelhauptaitė neslėpė, jog daug kas buvo apsiėmęs ją atkalbėti nuo rizikingo projekto jaunimui, tačiau, jos manymu, svarbiausia yra ateitis. Viena vertus – publikos ir jaunosios kartos, kita vertus – kūrėjų, šiandien turinčių pradėti eiti savo keliu, ne vien perstatyti mokytojų kūrinius.

Spaudos konferencijos metu kelis žodžius tarė ir G. Šeduikis su R. Šumila, tikinę, jog jų spektaklis bus ne tiek šokiruojantis, kiek priartėsiantis prie mūsų dienų realybės. Jis suteiks progą ir patiems tėvams naujai pažvelgti į pasaulį, kurį jie savo vaikams kuria namuose.

Jono ir Gretos vaidmenis spektalyje kurs Jurgita Adamonytė ir Maria Nazarova. Jau kurį laiką kartu repetuojančios solistės džiaugėsi galimybe naujai pažvelgti į visiems gerai žinomą pasaką kartu su jaunaisiais VCO kūrėjais. Savo įspūdžiais dalinosi ir Motinos vaidmenį atliksianti Eglė Šidlauskaitė bei Vampyru virsiantis Rafailas Karpis.

Spaudos konferencijoje taip pat dalyvavo ir bohemiečių veiklos pradžioje tokie patys jauni, talentingi ir dar neatrasti buvę, o šiandien jau pripažinti ir tituluoti Jovita Vaškevičiūtė ir Laimonas Pautienius. Jie džiaugėsi tiek savo jaunesnių kolegų, tiek „Jono ir Gretos“ režisieriaus bei dirigento branda. „VCO šiemet pasiekė naują lygį: čia ne tik atrandami talentai,- nuo šiol jie turi kur augti ir bręsti kaip visiškai nauja kultūros sferos karta“,- komentavo Jovita Vaškevičiūtė.

Dar vienas svarbus sezono akcentas – G. Verdi opera „Trubadūras“, kurią, su muzikine maestro Gintaro Rinkevičiaus pagalba, režisuos Dalia Ibelhauptaitė. Tai bus pirmas Verdi kūrinys VCO istorijoje, o dauguma žiūrovams gerai pažįstamų solistų pirmą kartą atliks šios operos partijas. Tarp jų ir tarptautinę karjerą vystanti ryškioji Asmik Grigorian, dainuosianti Leonorą.

Tapdamas subrendusiu teatru, VCO kolektyvas pasijuto pasiruošęs tokiam sudėtingam kūriniui, virsiančiui ne tik vokaliniu, muzikiniu, bet ir režisūriniu iššūkiu. „Trubadūras“, lyg savotiška duoklė visiems stebintiems bohemiečių veiklą nuo pat jos pradžios, pasirodys gruodžio mėnesį.

Šalia jau sukurtų spektaklių atnaujinimo, VCO šiemet turi užsibrėžę dar didesnį tikslą. Kaip sakė D. Ibelhauptaitė, trečioji numatoma premjera yra ,,atviras totalizatorius”. Gegužės mėnesiui suplanuoto „Unginio angelo“ premjera – bohemiečių svajonė, papildanti „Gurmanų“ seriją, pradėtą su opera „Katia Kabanova”. Vis dėlto, trečioji premjera įvyks tik tuo atveju, jei iki tol suplanuotas sezonas praeis sklandžiai, o spektakliai susilauks žiūrovų ir rėmėjų dėmesio.

Nors ir tapusi Vilniaus miesto teatru, VCO vis dėlto ir toliau išgyvena tik remiama mecenatų, kuriems lieka labai dėkinga. Džiugi žinia, kad šiemet į bohemiečių veiklą atkreipė dėmesį ir Kultūros taryba, skyrusi finansavimą VCO projektams. Dėkodama visiems prisidėjusiems prie atėjusio didžiulio sezono planų įgyvendinimo, D. Ibelhauptaitė tikėjosi, jog atėjus laikui išsipildys ir pagrindinė VCO svajonė: operą paversti gyvenimo būdu, galutinai panaikinant įsitikinimą, jog tai – snobų ir elito pramogų vieta.

 

Dalia Ibelhauptaitė, opera, sezonas, teatras, Vilnius City Opera

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai