Now Reading
Kodėl viena Vilniaus Rotušės kolona tapo auksinė?

Kodėl viena Vilniaus Rotušės kolona tapo auksinė?

Kodėl viena Vilniaus Rotušės kolona tapo auksinė?

Laikas.lt

Prieš mėnesį „Sostinės dienose“ startavęs pirmasis gatvės meno festivalis „Vilnius Street Art“ miestą pagyvino penkiais viešais meno kūriniais ir įsuko diskusiją, kas yra gatvės menas. Ji ypač suaktyvėjo po vieno bomberio naktinio darbo ant „Lietuvos“ kino teatro, kur festivalio metu menininkas Ernestas Zacharevič buvo įgyvendinęs savo kūrinį. Sudarydami programą festivalio organizatoriai siekė gatvės meną pristatyti ne vien kaip piešinius ant sienų – pakviestos dvi menininkų komandos sukūrė erdvinius darbus. Vienas jų – simbolinė Auksinė Rotušės koloną, menininkų dueto „Upperstudio“ projektas.

Ivane Ksnelashili (Gruzija) ir Sebastiano Maiolino (Italija) jau atlikę darbą teigė, kad tai buvo vienas įdomiausių ir sudėtingiausių jų projektų, o ir pati vieta labai atsakinga. Tad gavę pasiūlymą sukurti projektą vienai Rotušės kolonai, menininkai ilgai mąstė ir gludino koncepciją ir pasirinko iš dalies santūrų, tačiau įspūdingą sprendimą – kraštinę dešiniąją koloną apvyniojo aukso spalvos folija. Tokiu būdu menininkai siekė pabrėžti klasicistinio pastato – Rotušės – svarbą. Taurusis metalas auksas įprastai yra naudojamas interjero ar daiktų apdailai išryškinant jų svarbą. Aukso panaudojimas išorėje tampa reikšmingu funkcijų apkeitimu. Pro šį kūrinį verta praeiti kiekvienam po dienos darbų, kai saulės šviesa krenta būtent ant „auksinės“ kolonos, kitas palikdama šešėlyje. Natūralus apšvietimas susišaukia su Arkikatedros stogo auksiniu kryžiumi, taip pat spindinčiu iš tolo saulei leidžiantis. Beje, miestiečiai šią „auksinę“ koloną jau spėjo smagiai praminti „spindinčiu gruzinišku dantimi“, nepamiršdami abipusės simpatijos gruzinų tautai. Patys menininkai sakosi esantys patenkinti rezultatu po išties sunkaus fizinio darbo idėją įgyvendinant.

Ivane Ksnelashvili ir Sebastiano Maiolino susipažino 2009 metais Vilniuje, kur abu suvienijo aistra ir profesija – architektūra. „Duetas gimė atsitiktinai, labiau kaip žaidimas. Vilniuje mes tapome gerais draugais ir nusprendėme nuomotis mažą studiją, kuri buvo aukštu aukščiau mūsų buto. Nuo to kilęs ir pavadinimas. Pradėjome nuo mažų, provokatyvių lipdukų (stickers), kuriuos klijavome įvairiose miesto vietose“, sako Sebastiano Maiolino. Vienas didesnių ir atpažįstamesnių „Upperstudio“ darbų vilniečiams yra „Venera“ ant Teatro ir muzikos muziejaus sienos. Šį plakatą menininkai užklijavo tiesiog dienos metu, tuomet net nepagalvoję, kad neturi leidimų ir tai nelegalu. „Dabar būtume atsargesni“, juokiasi Ivane Ksnelashvili, tačiau planų Vilnių paįvairinti netikėtais savo plakatais menininkai dar neatsisakė. Vėlesnius projektus „Upperstudio“ įgyvendino Didžiojoje Britanijoje, Italijoje, JAV, Ispanijoje, Gruzijoje – kur tik menininkai keliaudavo.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Auksinė Rotušės kolona yra trumpalaikė instaliacija ir turėtų būtų nuimta netrukus. Tačiau festivalio organizatoriai sulaukia daug atsiliepimų ir prašymų koloną dar kurį laiką palikti „auksinę“, tad artimiausiu metu bus derinamos projekto pratęsimo galimybės.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top