Santykis su savimi: kelios gudrybės, kaip greitai pakelti sau nuotaiką

Alfa.lt

Turbūt nė nereikia sakyti, jog dažnas kas rytą pabunda ne pačios geriausios nuotaikos, o jei dar „netyčia“ dingo karštas vanduo, neužsiveda automobilis, visą kelią link darbo lydi kamščiai ir aibės kitų bėdų, kurios mažų mažiausiai nepakelia nuotaikos. Yra keletas triukų, kuriuos pasitelkus, galima bet kur ir bet kada nors trumpam pakelti savo nuotaiką ir gauti teigiamų emocijų. Ekspertai vieningai sutaria, jog laimės jums neatneš nei pinigai banko sąskaitoje, nei nuo veido išnykusi raukšlelė, panaudojus kremus.

Kalifornijos universiteto mokslininkai ištyrė, jog išoriniai veiksniai bei įvairios gyvenimiškos aplinkybės tik dešimčia procentų prisideda prie žmonių taip siekiamos laimės. Šis teiginys patvirtina krikščioniškąjį požiūrį, jog žmogus turi džiaugtis tuo, ką turi, nes, norėdamas daugiau, ypatingai materialių dalykų, ir to nepasiekdamas, nusivilia ir tampa nelaimingas. Taigi, laimę kuriame tik mes patys ir ji prasideda nuo mūsų vidinio pasaulio. Kita vertus, didelė dalis mūsų laimės (net penkiasdešimt procentų) priklauso nuo genetinio paveldėjimo. Likę keturiasdešimt procentų (o tai labai didelė dalis) priklauso tik nuo mūsų pačių, kaip pasirinksime savo kelią ir formuosime save laimei. Šiame straipsnyje nepateiksime universalių receptų, bet jei jus suerzina elementarūs gyvenimiški nesklandumai, galite pasinaudoti keliais veiksmingais patarimais, kaip pakelti sau nuotaiką:

Perverskite senas nuotraukas. Kai jaučiatės nusivylęs, griebkite į rankas atostogų ar savo vaikų albumą ir peržiūrėkite nuotraukas. Tai labai paprastas ir elementarus dalykas, tačiau neabejotinai padėsiantis jums nuimti įtampą. Beje, daug geriau, nei didelė plytelė šokolado ar kokio kito saldumyno, mat tiek šokoladas, tiek muzika, kaip bebūtų keista, absoliučiai neįtakoja ir nepakeičia nuotaikos, o televizoriaus žiūrėjimas ir alkoholio vartojimas vienu procentu sumažina laimės pojūtį. Net vienuolika procentų nuotaiką pakelia žiemos vaizdų matymas.

Gliaudykite ir žiaumokite riešutus. Kaip buvo anksčiau minėta, nei šokoladas, nei kiti saldumynai nepakelia nuotaikos. Iš maisto produktų tarpo geriausiai nuotaiką pataiso riešutai. Geriausia „naudotis“ neišlukštentais riešutais, nes vien pats gliaudymo procesas apramins nervus. Pačius riešutus galima dėti ir į salotas. Be riešutų puikiai tinka ir lašiša, suvalgyta priešpiečiams, mat joje gausu Omega-3 sočiųjų riebalų, kurie kontroliuoja ir neleidžia linkti į depresiją, pakelia nuotaiką.

Pakvėpuokite raminančiais kvapais. Jei dirbate ofise, ant stalo visuomet turėkite jums maloniai kvepiančią žvakę, tuomet bet kada galėsite ją uždegti. Aromatingosios žvakės kvapas neerzins aplinkinių, kadangi jis nėra toks intensyvus ir stiprus, bet jūs jį užuosite. Anot Australijoje atliktų studijų, prie nuotaikos kėlimo kvapų labiausiai prisideda levandų ir apelsinų kvapai. Taigi, jei jums malonus apelsinų kvapas, galite visuomet darbo stalo stalčiuje turėti apelsiną ir jį nusilupti, kai tik subjurs nuotaika – toks šviežias ir gaivus kvapas tikrai pakels jums nuotaiką.

Atitraukite užuolaidas ir įleiskite šviežio oro. Jei norite gerai pasijusti vos per kelias sekundes, atitraukite užuolaidas, uždekite šviesas, įleiskite šviesos bei gryno oro. Beje, patalpas ar namus būtina vėdinti ir žiemą, tai ne tik pakels nuotaiką, bet ir išgrynins orą, „išvaikys“ bakterijas. Šviesa ir grynas oras ne tik pakelia nuotaiką, bet ir padeda lengviau užmigti, bent jau moterims.

Pasivaikščiokite. Turbūt nė nereikia sakyti, jog bet koks judėjimas ir fizinis aktyvumas, ypatingai sunkesnis fizinis darbas ar aktyvi treniruotė, visiškai apvalo organizmą nuo blogų emocijų, išgrynina mintis. Bet užtenka tiesiog pasivaikščioti gryname ore, pakaks ir apeiti aplink namą, vedžiojant šunį.

Susitvarkykite ir išsikuopkite kambarius. Tai labai svarbu. Būtina susitvarkyti aplinką, kurioje būnate, mat betvarkė ir nešvara labai slegia, net trukdo susikaupti ir tikrai nekelia nuotaikos.


gera nuotaika, nuotaika, pakelti nuotaiką, pasikelti nuotaiką

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai