„KlipVid“ nugalėjusio klipo režisierius T. Markevičius: „Tai yra pirmasis mano kurtas muzikinis klipas“ (interviu, foto)

Laikas.lt
tomasdothings nuotr.

Pirmuoju bandymu – tiesiai į viršūnę. Jauno grafikos dizainerio vilniečio Tomo Markevičiaus režisuotas debiutinis vaizdo klipas Marko Palubenkos dainai „Planet Melancholia“ vakar buvo pripažintas geriausiu šiemet pirmą kartą vykusiame LRT ir asociacijos AGATA rengtame vaizdo klipų konkurse „KlipVid“.

Klipą jis sukūrė kartu su visa filmavimo komanda: operatoriais Sauliumi Baradinsku ir Edgaru Kordiukovu, vizažiste Greta Juozaponyte. Pats Tomas taip pat užsiėmė klipo režisavimu, redagavimu ir post-produkcija.
 
Pamatykite klipą štai čia:

 
Apie klipo filmavimo užkulisius ir dvilypius jausmus po pergalės pasakoja pats Tomas Markevičius:
 
Kokia buvo „Planet Melancholia“ idėja? Ką norėjai klipu parodyti?
 
Šis vaizdo klipas – tai mano vizuali muzikinio kūrinio interpretacija. Nuo pat pradžių pats Markas minėjo, jog ši daina yra įkvėpta Lars'o von Trier'o filmo „Melancholia“, todėl jau iš anksto apsisprendėme, jog vienaip ar kitaip muzikiniame klipe turi atsispindėti kosmoso vaizdiniai. Tačiau vien abstrakčiais kosmoso vaizdais apsiriboti nenorėjau, todėl bandėme sukurti siužetinę liniją, kurioje atsispindėtų du visiškai skirtingi pasauliai.
 
Klausant Marko kūrinio keliolika kartų per dieną, mintyse išryškėjo gana aiškūs vaizdiniai, kurie vėliau buvo realizuoti filmavimo aikštelėje ir kompiuterio ekrane. Klipo idėjos nenorėčiau plačiau komentuoti, nes ji gana abstrakti, paliekama daug vietos žiūrovo interpretacijai. Mano pagrindinis tikslas, kurį, tikuosi, pavyko pasiekti – sukurti abstraktų, tačiau žiūrovą nuo pirmos iki paskutinės sekundės prie ekrano prikaustantį vaizdo klipą.


Kaip pavyko sukurti klipe esančius kosmoso vaizdus?
 
Visi kosmoso vaizdai yra gryniausia 3D grafika, kurią ištisas savaites kūriau kompiuteriu. Tai buvo didžiulis iššūkis man pačiam, nes niekada iki šiol nebuvau kūręs tokio mąsto ir tokios trukmės kompiuterine grafika paremto video klipo. Norint išgauti keletą sekundžių tokių vaizdų, naudojantis vien nešiojamu kompiuteriu, prireikė keleto dienų, todėl visas klipo kūrimo procesas buvo ilgas ir gana sudėtingas.
 
Kiek laiko užtruko klipo gamyba?
 
Dėl video klipo kūrimo su Marku pradėjome kalbėtis dar sausį. Vasarį, kurį praleidau ne Lietuvoje, rašiau scenarijų, mintyse dėliojausi įvairius dalykus, kuriuos norėjau išreikšti ir parodyti video klipe. Tiesa, idėja bei scenarijus ne kartą keitėsi, todėl ši dalis užėmė nemažai laiko.
 
Kovo mėnesį vyko filmavimo planavimas ir pats filmavimas, su kolegomis Sauliumi Baradinsku ir Edgaru Kordiukovu sprendėme įvairius techninius filmavimo klausimus. Po filmavimo prasidėjo ilgas ir sunkus darbas kompiuteriu – buvo sukurta daug ir sudėtingos trimatės grafikos, taip pat buvo redaguojami filmavimo metu užfiksuoti vaizdai. Drįsčiau sakyti, jog visas procesas užtruko lygiai 3 mėnesius.

 
Ar tai pirmasis tavo režisuotas muzikinis klipas?
 
Taip, pirmasis, bet, tikiuosi, ne paskutinis.
 
Kur išmokai klipų kūrimo meno?
 
Niekada nesimokiau jokios režisūros, tikiu, jog tokius dalykus galima kurti intuityviai.
 
Dar studijų metu (Tomas baigė kūrybinių industrijų studijas Vilniaus Gedimino technikos universitete – aut. past.), prieš kokius 4-5 metus susidomėjau kompiuterine grafika ir nuo to laiko tikslingai mokausi ir dirbu šioje srityje. Dabar man 24 metai, esu pakankamai jaunas, todėl stengiuosi save išbandyti kuo įvairesnėse su grafika, grafiniu dizainu susijusiose srityse.
 
Pradėjęs nuo paprastos judančios grafikos, perėjau į rimtesnę animaciją, tada daugiau į grafinį dizainą – maketavau plakatus, leidinius. Neseniai netgi daviau interviu vienam lietuviškam mados žurnalui, kuriame pristačiau savo mados koliažų, iliustracijų seriją.
 
Štai dabar ir pirmasis muzikinis klipas – tikiuosi jis mane, kaip grafikos dizainerį, nuves į naują ir dar neišbandytą sferą.

 
„Planet Melancholia“ jau ne kartą buvo rodyta LRT eteryje, greičiausiai po šio laimėjimo dėmesys šiam klipui dar padidės. Koks jausmas matyti savo kurtą vaizdo klipą per televizorių? Ar tai daro įspūdį dabar, kai visi klipai yra prieinami internete, per „YouTube“?
 
Be abejo, visada malonu matyti savo darbą kuo įvairesnėje medijoje, tuo labiau, kad televiziją žiūri didelė dauguma Lietuvos žmonių. Tačiau nebūčiau linkęs to sureikšminti, nes manau, kad Lietuvoje internetas vis tiek yra kur kas svarbesnė ir palankesnė erdvė rodyti muzikinius klipus – turbūt todėl, jog tiek Marko, tiek mano kūrybą vertinanti auditorija nemažą dienos dalį praleidžia būtent virtualioje erdvėje.

 
Kalbant apie vaizdo klipus, dažniausiai dėmesys vis tiek atitenka dainos atlikėjams, o ne klipo autoriams. Pavyzdžiui, visi žino Michaelo Jacksono „Thriller“, bet tik vienetai žino, kas jį režisavo. Panašu, kad taip nutiko ir šįkart. Kaip manai, kaip reikėtų tai keisti, kad deramas dėmesys atitektų klipo kūrėjams, ne tik dainos atlikėjams?
 
Na iš tiesų tai yra apmaudu. Sunku pasakyti, ką reikėtų keisti, ir klausimas, ar iš viso ką nors įmanoma pakeisti.
 
Muzika ir muzikantai visuomet visame pasaulyje užėmė pačią garbingiausią vietą populiariojoje kultūroje, tuo tarpu visi jų padėjėjai ir bendražygiai lieka nuošalyje. Tai tikrai liūdina, nes muzikinių klipų atveju – režisierius, kūrybinė grupė yra patys svarbiausi žmonės, be tokių žmonių muzikantai prarastų didelę dalį savo žavesio ir gerbėjų, tačiau retas žmogus tesusimąsto, jog ekrane šokantis muzikantas ne pats sau susikūrė jam populiarumą didinantį video klipą.
 
Kiek žinau, tarkime, MTV ar kituose panašiuose apdovanojimuose atlikėjai atsiimdami statulėlę už geriausią metų muzikinį vaizdo klipą taip pat nemini kūrėjų pavardžių, tačiu tikiu, jog bent į pačią ceremoniją jie yra pakviečiami. Šiuo atveju nei aš, nei mano kolegos pakviesti nebuvome, nors mums kvietimą turėjo perduoti dainos atlikėjo komanda. Todėl susidaro įspūdis, jog laimėjo paties muzikanto sukurtas vaizdo klipas.
 
Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį į žiniasklaidoje platinimus pranešimus, kuriuose rašoma, jog muzikantas laimėjo muzikinių klipų kūrėjų konkursą. Tokie dalykai, mano nuomone, nėra teisingi ir jie turėtų keistis.

 
Daugiau Tomo Markevičiaus darbų galite pamatyti jo svetainėje adresu www.tomasdothings.com
 
Konkurse „KlipVid“ Iš viso dalyvavo 85 vaizdo klipai. Juos vertino žiūrovai kartu su muzikos ir kino profesionalų komisija. Pirmos vietos nugalėtojui atiteko 5 tūkst. Lt prizas.

klipvid, Markas Palubenka, muzikiniai klipai, tomas markevičius

Naujausi komentarai
Tu
2013-10-31, 17:21
Sudu sudas ir tiek
Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai