9 paprasti patarimai, kaip išlaikyti sveiką ir gražią veido odą

Odos senėjimas – natūralus biologinis procesas, kurį patiria tiek moterys, tiek ir vyrai. Odai senstant, silpnėja jos pagrindinės savybės ir gebėjimas pačiai atsinaujinti, pasimaitinti, drėkintis, pasisavinti reikalingas medžiagas ir deguonį, apsisaugoti nuo žalingo aplinkos poveikio.

Oda išsausėja, praranda savo elastingumą, atsiranda raukšlių ir pigmentinių dėmių. Nors laiko sustabdyti neįmanoma ir senėjimo proceso nepavyks išvengti, vis dėlto, puoselėjant ir rūpinantis oda, ją galima išlaikyti sveiką ir gražią gana ilgą laiką.

1. Veido valymas.

Norime pabrėžti, jog atlikti veido valymą galima dviem būdais: pirmasis, tai kasdienė veido priežiūra, valant įvairiais prausikliais ir valikliais, antrasis, tai giluminis veido valymas, kuris yra privalomas, norint išlaikyti švarią odą, tačiau jį reikia atlikti 1-2 kartus per savaitę, priklausomai nuo odos tipo.

Kasdien, ryte ir vakare, valykite veidą specialiu pieneliu arba plaukite prausikliu (jokiu būdu vietoj jų nenaudokite muilo, nes jis sausina odą, pažeidžia natūralų pH, skatina bėrimo ir spuogelių atsiradimą). Valyti veidą kasdien privaloma net toms moterims, kurios nenaudoja kosmetikos, nes per dieną oda išskiria nemažai nereikalingų riebalų, kurie pasiskirsto ant odos paviršiaus, taip pat ją padengia dulkės ir kiti nešvarumai.

Sausos odos savininkės giluminį veido valymą turėtų atlikti vieną kartą per savaitę ar net rečiau (atsižvelgiant į poreikį), riebios – mažiausiai vieną kartą per savaitę. Giluminio odos valymo metu oda išvaloma visapusiškai, pašalinami net giliai esantys nešvarumai, atsikratoma negyvos odos. Po giluminio veido valymo oda bus švelnesnė, lygesnė, be to, taip ji efektyviau įsisavins veikliąsias medžiagas, esančias kremuose bei kitose kosmetikos priemonėse.

Kaip jį atlikti? Pateikiame viso proceso aprašą nuo A iki Z:

• Pirmiausia užsidėkite šiltą, sudrėkintą rankšluostį ant veido ir palaikykite kelias minutes.

• Tada nuplaukite veidą švelniu valikliu, tinkančiu jūsų odos tipui.

• Į indą pripilkite vandens, įdėkite vaistinių augalų, kokių tik tuo metu turite, arba įlašinkite kelis lašus eterinio aliejaus (ramulėlių ar rožių eterinis aliejus tinka sausai odai, o rozmarino ir levandų – riebiai odai).

• Užvirus vandeniui garinkite veidą apie 5-10 minučių.

• Kol oda dar įkaitusi nuo karštų vandens garų, iš karto užsidėkite veido kaukę (giluminiam valymui ypač tinka molio ar purvo kaukės, tačiau, jei tuo metu tokios neturite, galite pasigaminti namuose iš, pavyzdžiui, medaus ir kiaušinio trynio).

• Užsidėję kaukę atsigulkite ir atsipalaiduokite. Ant vokų galite užsidėti agurko gręžinėlių. Pagulėkite ramiai ir palaukite, kol kaukė išdžius.

• Palaukę 20-30 min., kruopščiai nusiplaukite veidą.

• Užbaikite procedūrą patepę veidą drėkinančiu ar maitinančiu kremu.
 

2. Veido odos maitinimas.

Maitinti veido odą vitaminais tiesiog būtina, todėl šiuo atveju jums padės specialiai brandžios odos priežiūrai skirtos kosmetinės priemonės: kremai ir kaukės. Ypač brandžiai veido odai pritaikytas kremas su kolagenu, padedantis palaikyti odos gerą būklę, elastingumą, išlyginti ar sumažinti raukšles.

Vitaminas A yra būtinas intensyviai ląstelių regeneracijai ir kolageno gamybai, todėl šis komponentas yra vienas populiariausių, naudojamų kosmetikos gamyboje, skirtoje stabdyti odos senėjimą. Kita vertus, maitinančiuose kremuose gausu ir kitų veikliųjų medžiagų, kurios maitina odą, neleidžia jai išsausėti, tonizuoja bei apsaugo nuo suglebimo.

Natūralios veido kaukės puikiai pamaitina odą, teikdamos jai tiesioginį vitaminų šaltinį, todėl nepraleiskite progos (bent kartą ar du per savaitę) palepinti save vaisių, daržovių kaukėmis, taip pat tiks žaliosios arbatos kompresai.

Atkreipiame dėmesį, jog paakių sritį prižiūrėti reikia itin kruopščiai, nes čia oda yra ploniausia ir jautriausia, todėl čia greičiausiai atsiranda smulkių raukšlelių. Paakius tepkite tik specialiu paakiams prižiūrėti skirtu maitinančiu kremu, kartais galite juos tonizuoti sukamaisiais judesiais vedžiojant ledo kubelius arba užsidėjus arbatos maišelius.

3. Veido odos drėkinimas.

Kadangi, senstant odai, ji sausėja, ją reikia nuolat drėkinti. Kasdienis veido odos drėkinimas padeda ją išlaikyti stangrią, elastingą ir lygią, lėtina raukšlių atsiradimą. Drėgmės odai galite suteikti specialiais drėkinančiais kremais ir losjonais arba natūraliomis namuose pasigamintomis kaukėmis. Štai keletą naminių veido kaukių receptų:

• Pasigaminkite kaukę iš molio, grietinės, citrinų sulčių ir skysto medaus. Lygiomis dalimis viską išmaišykite, uždėkite ant veido ir palaikykite 15-20 minučių.

• Suplakite kiaušinį, įdėkite šaukštelį medaus ir pusę šaukštelio obuolių acto. Įlašinkite levandų aliejaus ir dar karą gerai išplakite. Laikykite kaukę 20 minučių.

• Ant veido bei kaklo užtepkite jogurto ir palaikykite 20 minučių (į jogurtą galima įdėti vaisių tirštimo, įtarkuoti agurką, medaus ar citrinos sulčių).

• Į indą įpilkite šaukštą alyvuogių ar linų sėmenų aliejaus, įdėkite šaukštelį medaus (kad kaukė nebūtų tokia riebi, galima ją neutralizuoti šlakeliu šviežiai spaustų citrinų sulčių). Sukamaisiais judesiais įtrinkite kaukę į veido odą ir palaikykite 15-20 minučių.

4. Veido odos masažas.

Brandžiai odai prižiūrėti specialistai rekomenduoja masažą, kuris pagerins kraujo apytaką, sustangrins veido odą, padės odai sustiprėti ir atgauti savo natūralias savybes, be to, atpalaiduos raumenis ir nuims įtampą. Juk visi puikiai žinome masažo gydomąsias galias!

Veido masažą atlikite bent kelis kartus per savaitę po 15 minučių. Paimkite specialiai tam skirtą kremą ar serumą (arba turimą odą drėkinantį ar maitinantį kremą) ir sukamaisiais judesiais švelniai įtrinkite į odą, vedžiokite pirštų galais aplink tas sritis, kur daugiausia raukšlelių.

5. Saulės spinduliai.

Odos senėjimui turi didelės įtakos saulės spinduliai. Tiesioginiai saulės spinduliai kenksmingi bet kokiai odai, o brandžiai ypač, nes ji yra jautresnė, labiau pažeidžiama, todėl daug labiau sugeria kenksmingus saulės spindulius. Be to, saulė sausina odą, o brandžiai odai, atvirkščiai, reikia drėgmės.

Be abejo, nuo saulės spindulių pasislėpti niekaip nepavyks, tačiau jūs galite apsisaugoti nuo jų:

• Venkite tiesioginių saulės spindulių nuo 10 iki 15 val.

• Naudokite kremus nuo saulės, kurie saugo nuo UVA ir UVB spindulių. SPF (saulės apsaugos faktorius) turi būti bent jau 15. Jeigu ruošiatės lipti į vandenį, naudokite vandeniui atsparų kremą.

• Kaskart prieš išeinant iš namų (net jeigu neplanuojate eiti į paplūdimį) tepkite kremu nuo saulės visas atidengtas kūno vietas, taip pat ir lūpas, ausis, nosį, kaklą, rankas, kojas, akies vokus, paakius.

• Tepkitės kremu nuo saulės kas 2-3 valandas, jeigu maudotės vandens telkinyje – po kiekvieno išėjimo iš vandens.

• Dėvėkite skrybėlę plačiais kraštais ar kokį kitą galvos apdangalą.

• Dėkitės akinius nuo saulės, kurie blokuoja 100 procentų UVA ir UBA spindulių.

6. Žalingi įpročiai.

Mokslininkų atliktų tyrimų rezultatai parodė, kad rūkymas iki 5 kartų paspartina raukšlių atsiradimą, pablogina odos kraujotaką, skatina pigmentinių dėmių atsiradimą.

Rūkymas neabejotinai kenkia odos sveikatai, nes cigaretėse esantys chemikalai sutrikdo kraujo apytaką, taip pat susilpnina maistingų medžiagų gavimą ir pasisavinimą, stabdo natūralias odos regeneracijos funkcijas, todėl oda pradeda raukšlėtis.

Alkoholis sugeria organizme susikaupusius skysčius, todėl vartodami svaigiuosius gėrimus rizikuojate dar labiau išsausinti veido odą. Taip pat alkoholis sutrikdo vitaminų ir veikliųjų medžiagų pasisavinimą, todėl oda nebegauna reikiamos kiekio gerųjų radikalų ir pradeda raukšlėtis.

Tad jei norite tinkamai pasirūpinti savo odos sveikata, turite visam laikui pamiršti rūkymą ir saikingai vartoti alkoholinius gėrimus.

7. Mityba.

Su maistu į organizmą patenka didelis kiekis reikalingų vitaminų ir mineralų, kurie padeda puoselėti odą iš vidaus, todėl ypač svarbu pasirinkti tinkamus mitybos įpročius:

• Per dieną išgerkite mažiausiai 8 stiklines vandens.

• Sumažinkite išgeriamos kavos kiekį iki minimumo, nes kava naikina organizme esančius skysčius, todėl džiovina veido odą, neleidžia jai pasisavinti reikalingų medžiagų.

• Į savo mitybos racioną įtraukite kuo daugiau vaisių, uogų ir daržovių, kurie yra natūralus ir tiesioginis vitaminų ir mineralų šaltinis.

• Valgykite pakankamai baltymų (jų yra kiaušiniuose, mėsoje, sūryje, paukštienoje ir kt.), nes jų stoka sukelia pirmalaikį senėjimą ir viso kūno suglebimą.

• Dažniau valgykite žuvį, nes joje esantys gerieji riebalai išlaiko odą minkštą, lygią ir elastingą.

• Apribokite suvartojamų angliavandenių (esančių miltiniuose patiekaluose, grūdų produktuose, bulvėse) kiekį, nes jie sukelia odos senėjimą.

• Vartokite vitaminus A, B ir C, kurie stiprina odą ir greitina medžiagų apykaitą.

• Vartokite ekologišką, sveiką maistą. Išmokite paruošti mažiau kaloringus patiekalus, naudodami savo mėgstamiausius produktus.

• Vartokite tik sveikus riebalus, esančius riešutuose, sėklose, margarine ir alyvuogių aliejuje.

• Nepiktnaudžiaukite saldumynais.

8. Gyvenimo būdas.

Dažnai galima išgirsti sakant, jog mūsų gyvenimo būdą dažnai išduoda mūsų veido oda. Jeigu oda raukšlėta, papilkėjusi ir praradusi švytėjimą, akivaizdu, jog toks žmogus veda neteisingą gyvenseną. Tad keičiant valgymo įpročius privalu pakeisti ir gyvenimo būdą. Aktyvi ir sveika gyvensena visuomet gerina ir odos būklę, pakelia tonusą, gerina odos kraujotaką. Štai keletas patarimų, kaip lengvai pakeisite savo įpročius:

• Pirmiausia pradėkite nuo to, kad leiskite sau pailsėti. Eikite miegoti ne vėliau nei 24 val. ir miegokite mažiausiai po 8 val. per dieną. Juk tik poilsis nulemia gerą savijautą bei sveikatą, kas įtakoja ir jūsų veido odos būklę.

• Užuot vakare žiūrėję televiziją, eikite pasivaikščioti, pasivažinėkite dviračiu ar pabėgiokite.
• Visuomet lipkite tik laiptais.

• Išlipkite keliomis stotelėmis anksčiau nei jums reikia ir pasivaikščiokite, mašiną parkuokite kuo toliau nuo darbo, prekybos centro ar grožio salono.

• Savaitgaliais nepraleiskite progos pasivaikščioti parke, miške ar miesto centre.

• Niekada neatsisakykite, jeigu jus pakvies į turistinį žygį pėsčiomis ar su baidarėmis.

• Jei mėgstate sportuoti, užsirašykite į artimiausią sporto klubą ar baseiną. Taip pat galite pradėti lankyti šokius ar aerobiką – taip sportas bus daug smagesnis ir linksmesnis.

• Skirkite 10-15 minučių rytinei ir vakarinei mankštai. Jei nemėgstate sportuoti, galite rinktis įvairią kitą aktyvią veiklą, pavyzdžiui, plaukiojimą, pasivažinėjimą riedučiais, dviračiu, ar žaidimus, pavyzdžiui, tenisą, tinklinį ar kokį kitą, kuris jums labiausiai patinka.

• Užsiimkite joga. Jogos pratimai labai padeda bendrai kūno savijautai pagerinti, tuo pat metu ir odos būklei. Jeigu turite galimybę, užsiimkite joga lauko erdvėje – taip labiau atsipalaiduosite ir taisyklingiau kvėpuosite.

9. Stresas.

Be abejo, labai lengva sakyti, bet sunku įgyvendinti posakį: „gyvenime reikia mažiau stresuoti“. Labai sunku lengvai ir ramiai įveikti streso sukeltas emocijas ir panikos jausmą, tačiau savęs tramdymui ugdyti yra prirašyta nemažai literatūros, todėl vertėtų perskaityti bent keletą knygų.

Dažnai organizmas reaguoja į stresą per odą, o veido oda tam puikiai tinka. Oda tampa jautri, pažeidžiama, atsiranda odos problemų, tad patartina nepersikrauti darbais, daryti tik tai, kas patinka, ir neversti savęs daryti to, ko nenorite, reaguoti į įvykius teigiamai ir optimistiškai.

Jūsų sveikata ir grožis priklauso nuo tik jūsų pačių atkaklumo. Jeigu jūs pradėsite skirti mažiau dėmesio savo kūnui ir išvaizdai, patikėkite, rezultatas pasimatys iš karto. Supratimas, kaip ir kodėl jūsų organizmas reaguoja į tam tikrus sveikatos ir grožio produktais atves prie optimalių rezultatų.

Tik jūs patys galite sukurti gražų ir sveiką kūną naudojant natūralią kosmetiką, ekologiškus, sveikus ir maistingus maisto produktus, atsisakant žalingų įpročių bei pakeičiant gyvenimo įpročius geresniais.

Parengė Nina Ivanova

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai