Ruoškitės penktajam Naujojo cirko savaitgaliui!

Mes nenorime jūsų gąsdinti, kad štai ruduo jau ne už kalnų, čia pat, ant nosies ar dar kur nors nemaloniai. Išgyvenkime vasarą iki galo, tačiau po truputį bandykime jaukintis rudenį. Rugsėjis vis tiek ateis, o Menų spaustuvė jau gali pristatyti preliminarią Naujojo cirko savaitgalio programą.

Penktus metus iš eilės organizuojamas mažasis naujojo cirko festivalis šiemet vyks rugsėjo 9-12 dienomis Vilniuje, įvairiose Menų spaustuvės erdvėse ir teritorijoje. Į pirmąjį jubiliejų švenčiantį renginį šiemet žada atvykti net penkių šalių cirko kūrėjai: prancūzai, ispanai, suomiai, danai ir švedai. Ir kol kas tikrai nededame taško – gali būti, kad prie jų prisijungs dar kas nors.

Jau tradiciškai Naujojo cirko savaitgalis pristato ne tik spektaklius. Mes tikimės, kad patrakęs ir ambicingas naujojo cirko menas uždegs lietuvius, kurie neišsitenka tradicinio cirko, teatro, šokio ar bet kokiose kitose aikštelėse. Dėl to rengiame edukacinę programą.

Naujasis cirkas, kas tai?

Naujasis cirkas Lietuvoje yra dar mažai žinoma meno rūšis, jungianti tradicinio cirko, teatro ir šiuolaikinio šokio elementus į šiuolaikišką ir įspūdingą junginį. Jau penktus metus rengiama naujojo cirko švente siekiame supažindinti vilniečius su kitokiu cirku – be dresuotų gyvūnų, klounados. 

Tai pastaraisiais dešimtmečiais užgimusios „teisingo“ cirko srovės atstovai – besiremiantys tradicija, bet ieškantys naujų raiškos formų, suteikiantys įprastiems cirko „numeriams” teatrališkų simbolių prasmę ir taip paverčiantys juos vientisu spektakliu. 

Apie cirko spektaklį „Burbulas“ (Prancūzija)

Nuo 2004-ųjų, kai Borisas Gibé įkūrė naujojo cirko trupę Les Choses de Rien, jis formuoja ją kaip rankų darbo skiautinį, intymų ir emocijų kupiną pasaulį, kurio išraiškos priemonės – akrobatinis šokis, eksperimentai ore, balansavimas ant lyno, fizinis teatras ir darbas su įvairiais objektais. 
 
Spektaklyje „Burbulas“, kaip ir ankstesniuose Les Choses de Rien pastatymuose, itin svarbų vaidmenį atlieka scenografija. Čia ją sudaro pripučiama 7 metrų skersmens pusiau sfera – burbulas. Perregimoje erdvėje matome sterilią gyvenamąją erdvę, kurioje yra žmogus ir jo daiktai.
 
„Šiuo spektakliu norėjau kelti klausimus apie tai, kokią įtaką mums kaip vartotojams daro technologinis naujų komunikacijos priemonių išsivystymas.
 
Noriu ištirti, kaip tai keičia mūsų įpročius, santykius, kaip mes reaguojame į šią naują vienatvės formą, kaip mes suvokiame laiką ir erdvę joje. Kur atsiduria dabartis, kai mes galime būti visur tuo pat metu? Kas yra artumas? 
 
Šiuolaikinės technologijos perrašo mūsų kasdienybę, jos ne tik naikina ribas ir sienas, bet ir atsiduria mūsų intymiausioje erdvėje. Nuotoliniai komunikacijos įrankiai sukuria vis labiau hermetiškus ir saugius santykius su kitais žmonėmis. Atskiri save nuo pasaulio, nors esi nuolat prisijungęs. Esi savajame burbule.“ Boris Gibe.

Apie spektaklį „Vienas naktį“ ( Danija)

Viskas prasidėjo Barselonoje: čia laisvas danų menininkas, užsiėmęs graffity ir daugybe kitų dalykų, netikėtai atsidūrė namuose, kur gyveno du žonglieriai. Jų virtuoziškumas taip užbūrė Samuelį, kad jis nusprendė žūtbūt perimti meistriškumo paslaptis.

Tai užtruko pusmetį. Po to būta visko: teko tiek vaidinti gimtojo miestelio cirko trupėje, tiek valgyti gatvės artisto duonos. Kai gatvė davė viską, ką galėjo duoti, danas nusprendė mokytis toliau. Įstojo į Švedijoje įkurtą cirko mokyklą, paskui tapo naujojo cirko trupės Circus Cirkor narys ir su šia trupe apvažiavo daugybę šalių.

Beje, jis neapsiriboja cirku ir dalyvauja šiuolaikinio šokio ar teatro pastatymuose. Samuelis sako, kad įdomiausia naujajame cirke jam yra tai, kad čia nėra griežtų žanrinių ar stilistinių apribojimų – gali būti laisvas ir eksperimentuoti.

Spektaklis „Vienas naktį“  atsirado iš noro apibendrinti savo kūrybą. 

„Tokiu būdu tarsi galėjau atsitraukti ir pamatyti – štai ką sugebu. Tada pagalvojau, kad tai galėtų sudominti ir žiūrovus, kad ir jie galėtų užmesti akį į mano atradimus, paklydimus, žaidimus, pavidalų ir formų tyrinėjimus.

Taip pat mane labai domina mono vaidinimas kaip fenomenas. Esi tik tu, čia ir dabar, be praeities ir ateities. Spektaklį sudaro atskiri fragmentai, triukai, judesiai, jų sekos. Kai keičiasi mano interesai ar įvyksta nauji atradimai, keičiu ir šio spektaklio akcentus“.  Samuelis Gustavssonas.

Apie spektaklį „Ro-pu“ (Suomija)

Circo Aereo – naujojo cirko trupė iš Suomijos, kurios tarptautinių gastrolių grafikas – itin intensyvus. Vienu iš Suomijos kultūrinio eksporto flagmanu vadinamos trupės veikla išsiskiria kūrybiniais  ieškojimais, tiriant visus scenos menų aspektus. Ieškodami būdų, kaip išplėsti cirko žanro ribas, jie į savo sceninę kalbą įtraukia kuo įvairiausias meno formas.  Naujojo cirko savaitgalio Vilniuje gerbėjai jau ne pirmą kartą susitiks su šiais suomių artistais.
 
Ro-pu – naujausias Circo Aereo  spektaklis. Ro-pu japoniškai reiškia virvę – šis žodis ir yra šio pastatymo raktas. Režisierė ir choreografė Sanna Silvennoinen prisimena ne vieną kitų trupių spektaklį, kuriuose virvė yra scenoje, bet tik kaip scenografijos ar butaforijos dalis. Čia ji – lygiavertis partneris artistams, kaip ir jie, 400 metrų ilgio virvė šoka ore kartu su šešėliais...

Laikas.lt

Naujausi komentarai
Ieva
2010-08-17, 11:32
Kazkaip cirkas socijuojasi su sovietmeciu, bet galbut jau metas keisti poziuri.. sudomino :)
Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai