Atbaidantys 6-ojo dešimtmečio reklaminiai atvirukai, turėję skatinti turizmą (foto)

Laikas.lt
Parengta pagal Dailymail.co.uk

Šiandien turizmo industrija neša milijoninį pelną, kurortiniai miestai gana sėkmingai konkuruoja vienas su kitu dėl kiekvieno skanesnio kąsnelio „turisto“, kuris tik ir laukia, kai galės palikti savo pinigėlius išsirinktame rojaus kampelyje. Įvairūs lankstinukai, kelionių žurnalai, agitaciniai šūkiai, akcijos ir kiti šiuolaikiniai klientų pritraukimo triukai šiandieniame, sparčios informacijos sklaidos amžiuje, palengvina vilionių meną, o ir kitos šiuolaikinės galimybės suteikia kur kas daugiau galimybių keliauti. Štai pažvelgus į 6-ąjį dešimtmetį, galima pamatyti itin žavingų atvirukų bei lankstinukų gundančių atvykti į vieną ar kitą rojaus kampelį. Vis tik, tarp gausos žavių, spalvingų ir meniškų, randama ir tokių, kurie šiuolaikinius turistus galėtų tik atbaidyti nuo kelionės to krašto link.

Tokios istorinės „liekanos“ tik parodo, kad ir tais, šarmingais, vintažiniais, retro laikais, prieš 60 metų, būta gana nemažai beskonybės – to neišvengė, tikriausiai, nei vienas laikotarpis. Be to, kiekvienas kraštas didžiuodavosi skirtingais pasiekimais bei atributika, kaip antai lietuvaičiai, didžiuojasi savo šviesiaplaukėmis merginomis, krepšiniu ir alumi. Kaip savo šalis reprezentuodavo 60-ojo dešimtmečio amerikiečiai, kuo didžiuodavosi ir kaip tai pateikdavo formuodami savo krašto įvaizdį, galima pamatyti gausioje reklaminių atvirukų kolekcijoje.

Tinklalapis Dailymail.co.uk nusprendė pažerti saujelę linksmai netikusių, kičinių reklaminių atvirukų. Mes juos pateikiame Jūsų teismui – ar iš tiesų, jie tokie blogi, kad galėtų atbaidyti kelionių ir atostogų ištroškusius turistus? Visi šie reklaminiai atvirukai buvo pagaminti Amerikoje 1950-1975 metais ir reprezentavo skirtingų valstijų gerąsias savybes bei vertybes.

Šią ekskliuzyvinę atvirukų kolekciją yra surinkęs Lenas Blackas, kuris yra sukūręs ir virtualų jų muziejų, savo tinklaraštyje pavadinimu „Bad Postcards“. Kolekcionierius senoviniais atvirukais žavėjosi jau nuo vaikystės, tad jo kolekcija, iš tiesų, didžiulė. Blacko nuomone, tokie atvirukai, labai daug ką pasako apie to laikmečio žmones, jų gyvenimo būdą ir mąstymą: „Jie yra nuostabūs, nes atspindi unikalų Amerikos praeities laikotarpį, tuo pačiu parodo keistą žmonių pasaulio suvokimą, kuris mus sugeba nustebinti iš šių dienų perspektyvos“. Tai šiek tiek kitokia vintažo dalis, ne ta kuria žavimasi, o ta, kuri stebina ir gali paskatinti pasijuokti patiems iš savęs – tai sveiko humoro požymis. 








Bad Postcards, kelionės, kolekcija, lankstinukau, Len Black, posteriai, reklaminiai atvirukai, turizmas, virtualus muziejus, vitažas

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai