Now Reading
Kodėl pasaulio futbolo čempionatas gali sudominti ir futbolu nesidominčius?

Kodėl pasaulio futbolo čempionatas gali sudominti ir futbolu nesidominčius?

Kodėl pasaulio futbolo čempionatas gali sudominti ir futbolu nesidominčius?
Prasideda dar viena masinė Pasaulio futbolo čempionato, laikomu didžiausiu pasaulio sporto įvykiu po olimpinių žaidynių, manija. Šįkart — jau devyniolikta per visą jo gyvavimo istoriją.

Savaime suprantama, jog visi, prisiekę futbolo fanai, visą mėnesį nenusivilks (turbūt net neskalbs) savo mėgstamiausios rinktinės marškinėlių, o patogus krėslas priešais televizorių taps vienintele dislokacijos vieta. O jeigu dar Dievas duos šansą nuvykti ir pamatyti čempionatą gyvai, tai čia jau apskritai bus kažkas  iš fantastikos skyrelio. Aišku, paskaičiavus kilometrų skaičių nuo Lietuvos iki Pietų Afrikos Respublikos, kelionę į Pasaulio futbolo čempionatą norisi nukelti bent ketveriems metams.

 
Tačiau tokie „prisiekusieji“, dažnai vadinami tiesiog bepročiais, nebus vieninteliai stebėsiantys čempionato aistras. Yra dar kita auditorijos grupė, kurią galima įvardyti kaip viduriniąją: jie domisi futbolu, nuolatos seka esmines naujienas ir rezultatus, turi savo palaikomą komandą, tačiau, lyginant su pirmaisiais, jų pozicija yra ženkliai toliau nuo beprotybės ribos. Yra ir trečioji grupė, kuriai ir derėtų priskirti epitetą, minėtą dar pavadinime — futbolu nesidomintieji. Tad koks velnias juos vis tiek traukia prie televizoriaus ekranų?

Visagalė reklama, „įdiegianti“ bandos instinktą 

Taip, vėl ta pati visagalė reklama, vaidinanti vis didesnį vaidmenį Pasaulio futbolo čempionatuose. Ant futbolo marškinėlių — reklama, stadionuose — reklama. Televizijoje — vėl reklama, besisukanti jau bent gerą pusmetį, o kone kiekvienoje jų — vis kitas čempionato dalyvis. Tampa įdomu pamatyti kuom užsiima (kai nesifilmuoja reklamose) tie, kurie skutasi tais pačiais skutimosi peiliukais, kokius naudoja televizijos žiūrovas, ar kamuolį spardo tos pačios firmos sportiniais bateliais, kokiais solidi televizijos žiūrovė bėgioja rytinį krosą. Taip dažnai itin kokybiškai ir originaliai sukurta reklama tarsi už virvutės atvedą dar keletą procentų čempionato žiūrovų auditorijos.
 
Dar viena grupelė — azartiški žmonės, kuriems futbolas tėra tik loterija. Jiems Pasaulio čempionato esmė slypi lažybų kontorose pastatytose sumose ir galutiniame varžybų rezultate. Jokio užsidegimo futbolu, tik skaičiai: koeficientas, pastatyta suma, rezultatas ir laimėta (arba pralaimėta) suma. Tiesa, toks apibūdinimas tikrai netinka kiekvienam lažybų punkto lankytojui. Čia kalba krypsta link kraštutinių atvejų.

Žiniasklaidos įtaka

Futbolininkas tampa nebe žaidėju, o veidu. Jo asmenybė dažnai nubloškia pelnytų įvarčių ar atliktų rezultatyvių perdavimų skaičių į antrą planą. Pirmame plane — jo asmeninis gyvenimas, dažniausiai paremtas būtais ar nebūtais (tačiau bet kokiu atveju žiniasklaidos išpūstais) skandalais.

Naujienos iš kiekvienos futbolo rinktinės stovyklos apipintos nuo futbolo nutolusiais ir toli gražu ne esminiais dalykais: nauja David Beckham (Deivido Bekhemo) šukuosena bei jo žmonos pasimetimas krūtinės dydžiuose, ypatingas, tik jam vienam skirtas argentiniečių trenerio Diego Maradona (Diego Maradonos) tualetas ar trumpalaikis Anglijos rinktinės gynėjų apsikeitimas žmonomis. Ne patys rimčiausi dalykai ir pritraukia ne rimtą auditoriją, kuriai Pasaulio čempionato esmė slypi ne pačiame žaidime, o aplink futbolą.

Socialinis aspektas 

Pasaulio futbolo čempionatas yra nuostabi proga solidarizuotis su draugais, pažįstamais ar šiaip pirmą kartą matomais tautiečiais. Tereikia apsilankyti artimiausiame bare, kurio dideliame televizoriaus ekrane stebimos futbolo transliacijos. Ten net stadionas ir žaidėjai atrodo daug arčiau. Alus reklamuoja futbolą, o futbolas reklamuoja alų — draugiška kampanija, tad kodėl gi neprisijungus. Na ir kas, kad futbolas dažnai lieka antroje vietoje.
 
Čempionatas tampa ne vien tik futbolo švente. Kuo toliau, tuo labiau akcentuojamas socialinis aspektas, ypač kai jis vyksta vienoje iš Afrikos valstybių. Socialinės čempionato reklamos, užimančios gražią vietą greta komercinių, nuolatos akcentuoja kovą už rasinę ir socialinę lygybę bei ekologiją. Neveltui vienas iš čempionato šūkių yra „Because love is football“ (Nes meilė yra futbolas).
 
Šių metų Pasaulio futbolo čempionato pradžią skelbia grandiozinis koncertas, kurį tiesiogiai transliuos kone visų šalių televizijos. Tris valandas truksiantis koncertas laikomas didžiausiu kada nors Afrikoje vykusiu pramoginiu renginiu. Jame pasirodys tiek praeities, tiek dabarties futbolo žvaigždės. Tad kodėl pastaruosius pamačius koncerte nepasidomėti kuo jie užsiima ir futbolo aikštelėje?

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Ką gali žinoti, gal nutiks kas įdomaus ir neįprasto (žaidėjai susistumdys, apspjaus vienas kitą ar bent jau kas nors išbėgs iš tribūnos į aikštę). Deja, didžiosios pertraukos metu šokėjų pasirodymų nebūna, tačiau pramogų trūkumą su kaupu atsveria atidarymo koncerto žvaigždynas, kuriame figūruoja tokie vardai: Alicia Keys, Shakira, „Black Eyed Peas“, „The Parlotones“ ir kiti. Gražus reginys, tad kodėl neįsijungus bent pirmų rungtynių? O gal patiks ir futbolas?

Aurimas Minsevičius

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top