Now Reading
Mašinų mylėtojams – trys raudonos raidės GTO

Mašinų mylėtojams – trys raudonos raidės GTO

Mašinų mylėtojams - trys raudonos raidės GTO

macchina.lt

Tikrieji super automobilių gamintojo Ferrari fanai tikrai žinote ką reiškia šie inicialai – GTO. Tai itin reti, galingi bei daugybę sąsajų su automobilių sportu turintys kompanijos modeliai.

Visi GTO modeliai buvo išskirtinai dviviečiai ir iki šiol yra pasirodę tik trys GTO modelių kartos. Pirmoji dienos šviesą ir lenktynių trasą išvydo 1962 m., antroji – 1984, o paskutinioji ir moderniausioji GTO modifikacija atsirado 2010 m.

Kaip daugelis šių automobilių savininkų sako, jog įlipant į GTO jus pasitiks du kvapai, kurie būdingi klasikiniams automobiliams. Pirmasis yra tepalo kvapas, o antrasis yra benzino kvapas. Tačiau vos užvedus variklį, šie du kvapai puikiai susilieja su itališko žirgo skleidžiamais garsais.

1962 m., kai už vairo sėsdavo ne pacukai ar turtingi verslininkai, Le Mano lenktynių žiūrovai pirmą kartą išvydo Ferrari vieną sėkmingiausių lenktyninių automobilių 250 GTO, kuris šiuo metu vertinamas daugiau negu 20 milijonų eurų suma. Mūsų žiniomis, Europos žemyne iš visų pagamintų GTO, daugiau negu pusė priklauso savininkams iš Europos.

Gimęs tapti lenktyninku

FIA yra nustačiusi visiems gamintojams taisyklę, jog lenktynėse dalyvaujantis automobilis turi turėti analogišką modifikaciją, skirtą tikriems keliams ir realiems žmonėms, kurie norėtų jį įsigyti. Tais laikais gamintojai privalėjo pagaminti 100 automobilio vienetų, tačiau Ferrari nebūtų Ferrari. Jie pagamino vos 38 vienetus 250 GTO”, kaip žinodami, kad šis automobilis taps ateities super klasikiniu automobiliu, kurį medžios ne vienas automobilių entuziastas ir kolekcionierius.

Atsiminkite, jog 1962 m. automobilių kūrėjai galėjo kurti laisvai ir nevaržomi. Jokių išmetimo sistemos tylintojų ar milijono saugos pagalvių ir stabilumo kontrolių. Tais laikais automobiliai buvo kuriami vyrų, tikriems vyrams. 300 arklio galių turintis 250 GTO buvo neįtikėtinas Ferrari inžinierių stebuklas. Pasak liūdininkų, 3 litrų ir 12 cilindrų agregatas riaumodavo taip, jog buvo galima jį išgirsti už kelių kilometrų. O ir varžovai net neprilygdavo šiam agregatui bei 250 GTO pilotams.

Po 1964 m., pasikeitusios lenktynių taisyklės 250 GTO nustūmė į visai kitą kategoriją, kurioje Ferrari nenorėjo dalyvauti, nes ji tiesiog nebuvo konkurencinga.

Naujasis GTO ir nusivylimas

Po daugiau negu 20 metų, Ferrari nusprendė į lenktynių trasą sugrąžinti GTO vardą, tačiau naudojant pačias moderniausias technologijas ir greičiausius pilotus, naujasis automobilis tiesiog buvo pasmerktas sėkmei, tačiau…

Iš stiklo pluošto pagamintas kėbulas, 8 cilindrų benzininį variklį turintis automobilis tiesiog nepateisino vilčių. Daugelis teigė, jog naujasis GTO yra nevertas šios emblemos dėl daugelio priežasčių. Viena iš jų buvo, jog panašaus galingumo 308 GTB kainavo ženkliai mažiau,o tai labai glumino kompanijos klientus.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Kaip ir daugelis to laikmečio automobilių kompanijų, naujasis GTO turėjo žengti į beribę ralio B grupę. Tačiau į ralio sceną įžengus Audi su revoliucine Quattro, Ferrari šiuos planus išmetė į šiukšlių dėžę. Bet kompanija šį kartą laikėsi FIA taisyklių ir pagamino daugiau negu 200 GTO modelių, kurie buvo graibste išgraibstyti.

Nuo GTO iki F40

Po 288 GTO Evoluzione, Ferrari nusprendė nesismulkinti ir pasauliui pristatyti patį geriausią savo vulkaną vardu F40. Automobilis buvo kuriamas tik su viena mintimi, jog atstatytų markės įvaizdį bei padėtų deramai kovoti super automobilių segmente su Porsche ir kitais. F40 pasiteisino su kaupu, kurį vėliau pakeitė F50 ir F60. Pastarasis geriau žinomas , kaip Enzo.

Ferrari atgaivinti GTO vardą nusprendė 2010 m., kai prekyboje pasirodė 599 modelis. Naujasis GTO modelis buvo specialesnė ir brangesnė 599 modifikacija su 670 arklio galių jėgaine, tačiau tokio stimulo ir entuziazmo jame tikrai nebuvo. Automobilis buvo kuriamas padidinti banko sąskaitą, o ne dalyvauti lenktynių trasoje, kurioje kadaise Ferrari kompanijai sekėsi.

Daugelis automobilių ekspertų ir markės fanų sutinka, jog naujasis GTO neturi lenktynių istorijos ir užsklandos, kurią turėjo pirmasis GTO automobilis. Aišku 599 niekada nebuvo kurtas, jog užkariautų lenktynių trasas, tą puikiai daro privačios komandos su 458 Italia, tačiau kartą į mėnesį tikri automobilių entuziastai greičiausiai sapnuoja Ferrari grįžimą į Le Mano 24 valandų lenktynes su naujos kartos GTO. Gal tam tiktų 458 GTO?

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top