Recenzijų konkursas. „Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė“ pagal Audrių

Laikas.lt

Ar daug žinai apie kiną? Ar kada bandei rašyti recenzijas apie filmus? Nėra laiko, noro, o gal tiesiog nežinai, nuo ko pradėti? Arba dažnai stabdo baimė, kad pernelyg mažai žinai?

„Skalvijos“ kino centras kartu su laisvalaikio portalu Laikas.lt neseniai paskelbė recenzijų konkursą, kurio metu visi norintys buvo kviečiami registruotis ir rašyti recenzijas apie matytus filmus. Iš visų norinčių, kurie registravosi konkursui, atrinkome 7 skaitytojus, kuriuos kino centras Skalvija pakvietė pažiūrėti  Pierre'o Thorettono filmo Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė, po kurio visi dalyviai atsiuntė savo recenzijas. Visas jas įvertino „Skalvijos“ kino centro atstovai, Laikas.lt komanda, internetinio puslapio Kinomaistas.lt kūrėja Dainora Remeza bei kino režisierius Romas Zabarauskas.



p. s. šį filmą vis dar rodo SKALVIJA, repertuarą rasite ČIA.


Pristatome konkurso dalyvio Audriaus K. recenziją.

Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė

Pierre'o Thorettono dokumentinis filmas „Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė“ („L‘Amour Fou“) pasakoja apie vieną garsiausių prancūzų mados dizainerių. Filmas išleistas 2010-aisiais, praėjus dviem metams po Y.S. Laurento mirties, apie pagrindinį herojų pasakoja Laurento artimiausias draugas ir meilužis - Pierre'as Bergé. Režisierius ir filmo vedlys P. Bergé visą dėmesį skiria Y.S. Laurento asmenybei ir privačiam gyvenimui atskleisti, todėl mados pasaulio užkulisiai per daug neatveriami. Čia svarbiau, koks buvo mados kūrėjas, o ne ką ir kiek jis sukūrė.

Filmo eiga kiek prisimena „Pilietį Keiną“ („Citizen Kane“), nespalvoti kadrai, oficiali Y.S. Laurento atsistatydinimo kalba, laidotuvės, oficiali P. Bergé atsisveikinimo kalba, be šeimininko likę namai, pilni meno vertybių. Po to leidžiamasi į asmeninę P. Bergé prisiminimų kelionę, kur pradedant nuo jaunystės laikų, palaipsniui yra atskleidžiamas privatus dizainerio ir jo artimiausių žmonių gyvenimo būdas.

Pasakojimo metu vis parodomi tuštėjantys Y.S. Laurento ir jo brangiausio draugo namai, kuriuose meno kūriniai ir baldai atrenkami, sutvarkomi, pakuojami, išnešami.

Nors pasakojama apie Y.S. Laurentą, bet vietomis atrodo, kad pagrindinis herojus yra P. Bergé, nes beveik viskas pateikiama per P. Bergé subjektyvų žvilgsnį į tai, koks buvo Laurentas, ir kas tuo metu vyko.

Biografiniams filmams būdingi vaikystės įvykiai praleidžiami, P. Bergé pasakojimai prasideda nuo tada, kai jis susipažino su 21-metų sulaukusiu ir „Dior“ madų namus paveldėjusiu Y.S. Laurentu. Filme P. Bergé ir archyviniai kadrai atskleidžia, kuo gyveno garsusis mados imperijos dizaineris, kokia būdavo judviejų kasdienybė. Kaip ir kitiems, daug pasiekusiems žmonėms, didžiausia laimė Y.S. Laurentui buvo kūryba. Tačiau šlovė, pinigai ir pripažinimas Y.S. Laurentui buvo ne ką mažesnė našta, kaip ir priklausomybė nuo alkoholio ir narkotikų. Kiti filme kalbinti pašnekovai bando spėlioti, kad tokios asmenybės kaip, Y.S. Laurentas, galbūt yra nelaimingi iš prigimties. Tačiau filme tokio likimo priežasčių giliau neieškoma. Daug dėmesio skiriama per ilgus metus sukauptam nekilnojamam turtui ir meno kūriniams, kurie po mados dizainerio mirties yra ruošiami grandioziniam išpardavimui.

Po filmo žiūrovai galės patys sau atsakyti į klausimą: kas yra vertingiausia? Ar P. Bergé asmeniniai prisiminimai ir beprotiška meilė draugui, ar meno kūriniai, už kuriuos žmonės kloja beprotiškus pinigus norėdami įsigyti daiktus, prie kurių buvo prisilietęs pats Yves Saint Laurentas?

Dokumentinis „Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė“ filmas patiks ne kiekvienam. Čia nėra sėkmės ir prasimušimo į mados olimpą recepto, nėra skambių ir skandalingų faktų skirtų šokiruoti ir stebinti žiūrovus. Tai jautrus ir sentimentalus pasakojimas, parodantis tą garsiojo mados kūrėjo pusę apie kurią dažniausiai nerašo laikraščiuose.


Recenzijos vertinimai:

Kino teatras „Skalvija“:  gana tikslus filmo pristatymas ir žiūrovo supažindinimas, apie ką yra filmas, siekis objektyviai jį atskleisti, filmo analizę ir vertinimą paliekant žiūrovui, kaip ir atsakymą į klausimą, kas yra vertingiau šiame filme – P. Bergé asmeniniai prisiminimai ir meilė ar meno kūriniai? Šaunu, kad autorius parodo savo tam tikrą kino „raštingumą“, rasdamas sugretinimą su „Piliečiu Keinu“, tačiau taip pat pritrūko paties filmo jo kalbos požiūriu analizės, vertinimo, ar visgi filmas vertingas, ar ne itin?
BALAS 8,5


R.Zabarauskas: trumpai ir aiškiai, „užkabinant" kinematografines nuorodas, žanrines taisykles. Tačiau trūksta vertinimo, autoriaus nuomonė taip ir lieka neaiški. Kita vertus, palikta stiliaus klaidų, netaisyklingų žodžių. BALAS 5

Laikas.lt:
padrikas pasakojimas, nes nepasirinkta pagrindinė recenzijos ašis. Truputį apie Keiną, truputį apie biografinius filmus, apie meilę, apie daiktus. Recenzijos pabaigoje išreikšta mintis apie tai, kad kyla klausimas, apie ką norėta sukurti filmą - išties taikli. Patiko pabaiga, kuri leidžia žiūrovui pačiam pasirinkti - eiti į šį filmą ar ne. BALAS 8

D.Remeza: trūksta gilesnio vertinimo, žiūrėjimo kampo į filmą kaip į meną, aptariant pasirinktas priemones ir jų reikšmę, motyvus. Tačiau apžvalga konkreti ir aiški, nėra daugiažodžiavimo. Beje, filmo lyginimas su „Piliečiu Keinu“ paviršinis ir abejotinas. BALAS 7

Bendras balas 28,5

kinas, kinas lietuvoje, kino kritika, kino kritikai, recenzijų konkursas, skalvija, Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai