Recenzijų konkursas. „Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė“ pagal Anastasiją

Laikas.lt

Ar daug žinai apie kiną? Ar kada bandei rašyti recenzijas apie filmus? Nėra laiko, noro, o gal tiesiog nežinai, nuo ko pradėti? Arba dažnai stabdo baimė, kad pernelyg mažai žinai?

„Skalvijos“ kino centras kartu su laisvalaikio portalu Laikas.lt neseniai paskelbė recenzijų konkursą, kurio metu visi norintys buvo kviečiami registruotis ir rašyti recenzijas apie matytus filmus. Iš visų norinčių, kurie registravosi konkursui, atrinkome 7 skaitytojus, kuriuos kino centras Skalvija pakvietė pažiūrėti Pierre'o Thorettono filmo Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė, po kurio visi dalyviai atsiuntė savo recenzijas. Visas jas įvertino „Skalvijos“ kino centro atstovai, Laikas.lt komanda, internetinio puslapio Kinomaistas.lt kūrėja Dainora Remeza bei kino režisierius Romas Zabarauskas.



p. s. šį filmą vis dar rodo SKALVIJA, repertuarą rasite ČIA.

 


Siūlome paskaityti konkurso dalyvės Anastasijos recenziją.

Paleidžiu Jus kaip paukščius į laisvę

„Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė” - režisieriaus Pierre`o Thoriettono dokumentinis filmas, sukurtas remiantis realiais faktais - garsiojo dizainerio Yveso Saint Lauraunto gyvenimu. Filmas gali būti naudojamas kaip mokomoji medžiaga. Kai kurių kritikų nuomone, filmas turi slaptos propagandos.

Filmo režisierius asmeniskai pažinojo dizainerį, tačiau Yves Saint Lauranto istorija pasakojama lūpomis žmogaus, kuris pažinojo jį geriausiai, - kūrėjo gyvenimo draugo Pierro Berge. Juostoje ne kartą šmėsteli mintis, kad dizainerio mylimasis – visai ne antraeilė figūra: jei ne jis, galbūt legendinis Yves Saint Laurentas niekada negimtų. O gal netektumėme jo žymiai anksčiau. Bet grįžkime prie pabaigos. Ja prasideda filmas.

Yves Saint Laurento įrašas skelbia, kad kūrėjas palieka mados verslą. Šis pareiškimas kelia daug klausimų, pagrindinis kurių – kodėl? P. Berge atsako į šį klausimą su visa teberusenančia širdyje beprotiška meile.

Pasak jo, Yves Saint Laurentas buvo apdovanotas nuo pat gimimo.Vos 21-erių jis tapo Dioro namų galva. Vėliau, karo su Alžyro metu, Dior nutraukė sutartį, ta žinia Laurentą užklupo ligoninėje, nes jis nukentėjo tarnaujant. Bet ir tai jis pergyveno dėl vienos priežasties. P. Berge buvo daugiau nei dizainerio mylimasis - jo angelas sargas, nesitraukęs nuo jo nė per žingsnį, nepalikdavęs jo vieno net pereiti gatvės.

Svaigalai, alkoholis, garsenybių draugija – pelnius šlovę kūrėjo gyvenimas pasikeitė. Nenuostabu, kad toks ritmas buvo nepakeliamas. „Sunku, be galo sunku atlaikyti įtampą, suspėti viską sukurti konkrečiai nustatytu laiku“. Virš šimto modelių vienoje kolekcijoje, tūkstančiai eskizų... Garsiosios Coco Chanel frazė „šlovė - tai vienatvė“ atspindi P.Berge žodžius apie YSL: „Jis visada bėgdavo nuo visko į vienatvę“. Viskas buvo laikina, ir tik du kartus per metus kūrėjas buvo laimingas.

Juostoje pritrūko pasakojimo apie tai, už ką kovojo Yves Saint Laurentas kurdamas ir gyvendamas – Laisvę. Moters laisvę, kurią jai padovanojo dizainerio smokingas ar vestuvinė suknelė – ne balta, o rožinė, kurią demonstravo modelis Laetitia Casta šou pabaigoje. Ar skandalingieji kvepalai „Opium“
Moters laisvė, kaip ir homoseksualių santykių laisvė.

Pritrūko kulminacijos, kad galėtum atsistoti ir su ašaromis akysė rėkti: „Tau pavyko!“. Vietoj to - santūrus ritmas su šaukiančiais kadrais.

Juostos kūrėjas pabrėžia, kad atsidavęs Yves Saint Laurento bendražygis P.Berge tvarkė visus kūrėjo buities reikalus, rūpinosi jo laisvalaikiu. Akivaizdu, kad P. Berge vaidmuo YSL mados namų istorijoje itin svarbus. Vėl verta prisiminti Coco Chanel, kuri pripažino, kad jos meilės objektai įkvėpdavo jos menui gyvybės. Panašu, kad P. Berge, YSL gyvenimo rūpesčius užkrovęs ant savo pečių, buvo ne tik mūza, bet kai kuriais atvejais ir variklis.

Aprašyti garsiojo dizainerio gyvenimą toliau galima taip: „Sunku gyventi ir laikyti galvą aukštai, kada į ją žiūri, net kai tu esi savo „dideleje pilnoje lovoje“. Jo jėgos baigiasi, vis sunkiau žengti toliau nuo detoksikacijos dėl svaigalų. Tada nusprendžia nustoti vartoti, todėl tenka kovoti dar ir prieš priklausomybę. Ir nusileidimas nuo Olimpo - jo atsistatydinimas kaip blaivus ir kilnus žingsnis".

YSL anapilin išėjo ramiai. 2008 metais jo laidotuvėse dalyvaujant Nicolas Sarkozy su žmona bei didžiausioms pasaulio garsenybėms P.Berge taria paskutinius žodžius, paskelbdamas apie aukcioną, kur bus parduoti vertingiausius meno kūrinius iš dizainerio kolekcijos: Mandriano, Pikaso paveikslus, vazas ir skulptūras. Šį netikėtą sprendimą P. Berge paaiškina paprastai: jis tiki daiktų siela ir nori paleisti juos kaip pauksčius, tarsi YSLą, kuris visą gyvenimą troško laisvės. Nenorom imi tikėti beprotiška meile žmogui, kuris beprotiškai mylėjo tik grožį.


Recenzijos vertinimas

Kino teatras SKALVIJA: labiausiai į akis krenta korektūros klaidos. Atrodo, tarsi autorė parašė paskubomis, tačiau vėliau pakartotinai neperskaitė savojo teksto. Pavadinimas pretenzingas (kaip jis siejasi su tekstu, ar čia citata, ar čia kalbama Y.S. Laurent lūpomis). Teiginiai nepasverti: „Filmas gali būti naudojamas kaip mokomoji medžiaga“ (kam ir kodėl?), kai kurių kritikų nuomone, filmas turi slaptos propagandos (kurių tiksliai, kas šiame filme laikytina propaganda? Apie tai vėliau recenzijoje nekalbama).

Autorė teigia, kad juostoje pritrūko pasakojimo apie Laisvę, moters laisvę, tačiau greičiausiai tai galėtų būti kito filmo tema. Taip pat autorei pritrūko „kulminacijos, kad galėtum atsistoti ir su ašaromis akysė rėkti: “Tau pavyko!“. Vietoj to – santūrus ritmas su šaukiančiais kadrais“. Pateikiant tokį vertinimą vertėtų pagrįsti, kodėl šiam filmui tiktų būtent tokia pabaiga, kodėl santūrus ritmas nėra tinkamas šio filmo pabaigai? Šiai recenzijai pritrūko autorės vertinimų pagrįstumo.
BALAS 7

R. Zabarauskas: gramatinės, stiliaus klaidos turėtų būti neatleistinos, tačiau šiek tiek atleidžiu, nes iš recenzijos susidariau pilną įspūdį apie filmą, bei supratau originalų recenzentės vertinimą. Kita vertus, pats rašymo stilius taip pat gana sklandus. Nesupratau, ką autorė turėjo omeny, kad kai kurie
kritikai vertina filmą kaip propagandinį - reiktų tokiu atveju pakomentuoti, kokia pačios autorės pozicija.  
BALAS 7

D.Remeza: labiau primena aprašymą apie filmo herojų nei patį filmą. Trūksta vertinimo taško, platesnės ir gilesnės filmo žiūrėjimo perspektyvos. BALAS 6

Laikas.lt: labai daug korektūros klaidų, tekstas pradžioje vystosi gerai, tačiau vėliau tampa visiškai padrikas ir neaiškus. Mažas balas - vien dėl gausybės neatsakingai paliktų klaidų (jas prieš publikuodami pataisėme). BALAS 5

BENDRAS BALAS 25

kinas, kinas lietuvoje, kino kritika, kino kritikai, recenzijų konkursas, skalvija, Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai