Now Reading
Keliauju traukiniu

Keliauju traukiniu

Keliauju traukiniu
Tempiami arklių pirmieji traukiniai mediniais bėgiais dardėjo jau XVI a. viduryje. 1825 m. „Stockton & Darlington Railroad Company“ Didžiojoje Britanijoje atidarė pirmąją geležinkelio liniją, kuria galėjo keliauti ir žmonės. Ji buvo 40 km ilgio, o traukinys su britų išradėjo George’o Stephensono suprojektuotu lokomotyvu išvystydavo daugiau nei 40 km/val. greitį.

Kaip ir visi nauji išradimai, ši dūmais spjaudanti velnio mašina kėlė ir baimę, ir begalinį smalsumą. Juk ja buvo galima tiesiog skrosti laiką!

 
Šiandien tankus geležinkelių tinklas yra apraizgęs daugelį pasaulio šalių. Traukiniai ypač populiarūs Europoje, Azijoje ir per abu šiuos žemynus išsiplėtusioje Rusijoje. Jų tinklas kiek silpniau išvystytas Amerikoje, tačiau šio žemyno gyventojai tikina turintys kitokį laiko pojūtį ir didelius atstumus mieliau įveikia naudodamiesi vietiniais skrydžiais.
 
Traukiniu po Europą 

Traukinys neabejotinai bus viena patogiausių ir ekonomiškiausių transporto priemonių, jei nuspręsite pakeliauti po Europą. Ypač tada, jei jūsų tikslas yra ne kuo skubiau nusigauti iš taško A į tašką B (pigių skrydžių bendrovės pastaruoju metu suteikia šį komfortą pernelyg nepaplonindamos mūsų piniginių), o pasigrožėti vienos ar kelių šalių gamtovaizdžiu bei iš arti pasidairyti į keliaujančius vietinius. Jei iš kelionės norite parsivežti būtent tokių įspūdžių, nedvejodami rinkitės traukinius.
 
Verta paminėti, kad Vakarų Euopos šalyse finansiškai nelabai naudinga pirkti bilietą, leidžiantį važiuoti tik iš vieno miesto į kitą. Verčiau pasidomėkite įvairiais kompleksiniais pasiūlymais.

Pavyzdžiui, Vokietijoje galima įsigyti bilietą, suteikiantį teisę visą dieną važinėti pasirinktoje federalinėje žemėje (vok. Bundesland). Sakykime, nusprendžiate keliauti po vaizdingu kraštovaizdžiu ir istoriniais miestais garsėjančią Bavariją. Tuomet pradinėje geležinkelio stotyje tiesiog įsigykite vadinamąjį Bavarijos bilietą (vok. Bayernticket) ir už 20 eurų vienas arba už 28 eurus penkiese kiaurą dieną skersai išilgai maišykite šį regioną.

 
Vis dėlto tarp prisiekusių keliautojų populiariausi yra „Inter Rail“ traukinių bilietai. Jais ypač paranku važinėti jaunimui iki 26 metų ir senjorams nuo 60 metų. Būtent šioms amžiaus grupėms taikomos didelės nuolaidos. Pirkdami šio tipo bilietą, galite pasirinkti „Inter Rail Global Pass“, priklausomai nuo kainos, nuo penkių dienų iki mėnesio leidžiantį keliauti po visas Europos šalis, arba „Inter Rail One Country Pass“, galiojantį tik pasirinktoje šalyje.
 
Pastarojo kaina labai priklausys ir nuo pačios šalies. Daugiausia pinigų teks pakloti norint apvažiuoti Didžiąją Britaniją, Prancūziją arba Vokietiją, mažiausiai — Bulgariją, Makedoniją, Serbiją, Slovakiją, Slovėniją bei Turkiją. Bet kuriuo atveju — tai puiki galimybė norintiems nuodugniau susipažinti su viena ar kita šalimi.

Įsivaizduokite: už nepadoriai mažą kainą įsigyjate akcinį lėktuvo bilietą, tarkime, į Barseloną, nusiperkate „One Country Pass“, skirtą keliauti Ispanijoje, ir, užuot tingiai tūnoję viename didmiestyje, apvažiuojate didelę dalį šios įspūdingos šalies.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

 
Panašius pasiūlymus teikia ir tokie traukinių pasai, kaip „Britrail“, „Swiss Pass“, „Balkan Flexipass“, „European East Pass“ arba „Amtrak Rail Pass“ (ketinantiems keliauti po Ameriką). Šiuos bilietus (išskyrus „Amtrak Rail Pass“) galima įsigyti daugelyje didesnių Europos geležinkelio stočių arba Lietuvos kelionių biuruose.

Egzotikos dvelksmas 

Jei planuojate keliauti po Aziją ir norite parsivežti kuo daugiau įspūdžių, nesižavėkite pigiais vietiniais skrydžiais, o taip pat rinkitės traukinius. Nekalbant apie tai, kad tokiu būdu sutaupysite dar daugiau pinigų — 1 000 km atstumą kuo puikiausiai įveiksite už juokingus 50 litų — valandos, stebint visiškai kitos kultūros gyvenimą, kuris traukiniuose paprastai virte verda, visam laikui įsirėš į atmintį.
 
Žinoma, prieš vykstant į kai kuriuos regionus, vertėtų nusiteikti, kad ne visi vaizdai bus visiškai įprasti europietiškai sąmonei. Pavyzdžiui, jei turistų pamėgtame Tailande jus veikiausiai lydės šiltos aptarnaujančio personalo šypsenos, Indijoje tikrai išvysite traukinius, į kuriuos keleiviai tiesiog įšoka pakeliui bei šurmuliuoja ant jų stogų. Nenustebkite, jei jūsų kaimynystėje įsitaisys keletas naminių gyvulių ar paukščių, o išvydę šviesaus gymio veidą prie jūsų kartkartėmis vis prieis išmaldos prašinėtojai išsukiotomis galūnėmis.

Pasirodo, indai neretai patys traumuoja savo vaikus, taip tikėdamiesi pasipelnyti iš atvykėlių gailestingumo. Patarimas: tokiu atveju nesistenkite tapti vertintoju. Kitą kultūrą galima pažinti tik tada, kai liaujiesi ją lyginti su savąja.

 
Tarsi grįžę į praeitį pasijusite ir įsėdę į kai kuriuos Rusijos traukinius. Daugeliui vakariečių ši šalis dažnai kelia baimę, tačiau už langų skriejančius įspūdingos gamtos vaizdus ir atsitiktines pažintis, su neretai nuo ankstyvo ryto kauštelėjusiais, tačiau iki širdies gelmių nuoširdžiais vietiniais, vertėtų įrašyti į privalomąją tokios kelionės programą.

Traukiniu po Lietuvą — pigu! 

Šiek tiek apmaudu, tačiau Lietuvoje traukiniai dažnai važinėja pustuščiai. Didesnis pagyvėjimas paprastai juntamas vasarą. Galbūt dėl to, kad būtent šiuo metų laiku keleivius įvairiomis akcijomis vilioja ir patys „Lietuvos geležinkeliai“.
 
Didžiausios nuolaidos birželio–rugpjūčio mėnesiais taikomos jaunimui nuo 10 iki 26 metų. Asmenys, patenkantys į šią amžiaus grupę, visą vasarą gali važinėti naudodamiesi 30 procentų nuolaida. Dėmesio: norintys pigiau keliauti į pajūrį, tai turėtų padaryti nuo pirmadienio iki ketvirtadienio. Savaitgaliais važiuojant maršrutu Vilnius — Klaipėda — Vilnius galioja įprastos kainos.
 
Vis dėlto palankių pasiūlymų ras ir vyresni Baltijos jūros mylėtojai. Nuo šių metų birželio 1 d. iki spalio 31 d. maršrutas Vilnius — Kretinga — Palanga bus įveikiamas už 49 litus 10 centų. Keleiviai iki Kretingos keliauja Vilniaus — Klaipėdos traukiniu, o likusį atstumą važiuoja specialiu „Lietuvos geležinkelių“ autobusu.
 
Šią vasarą keliaudami traukiniais specialių nuolaidų gali tikėtis ir dviratininkai. Neries regioninio parko direkcija ir „Lietuvos geležinkeliai“ keliaujantiems iš Vilniaus arba Kauno už itin žemą kainą siūlo atvykti iki Lazdėnų, kuriuose jų lauks vaizdinga 23 km Kairiojo Neries kranto turistinė trasa. Vilniečiams bilietas į vieną pusę kainuoja 7 litus, keliaujantiems iš Kauno — 12 litų 80 centų. Tuo tarpu dviračio vežimas ir vieniems, ir kitiems kainuos viso labo 1 litą. Maršrutą tikrai verta įtraukti į artimiausio savaitgalio planus! Dviračių vežimo kainos nukrito ir kituose dviratininkų pamėgtuose maršrutuose: Vilnius — Marcinkonys — 6 litai (buvo 7 litai), Vilnius — Ignalina — 7 litai (buvo 9 litai).
 
Pabaigai norisi palinkėti, kad dabar pat suskubtumėte išnaudoti saulėtas vasaros dienas, susiplanuotumėte priimtiniausią maršrutą ir tiesiu taikymu keliautumėt į artimiausią geležinkelio stotį. Gero kelio!

Laikas.lt

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top