Atostogos be daiktų: ką daryti dingus bagažui?

Shutterstock nuotr.

Kai oro uoste pamatote savo didelį lagaminą ant bagažo išdavimo juostos – palengvėja. Tačiau ką daryti, jei jūsų bagažas nepasirodo? O jei pasirodo sugadintas? Viena vilniečių pora šios vasaros pradžioje keliaudami į saulėtąją pietų Įtaliją ne juokais sunerimo, kai jų vienintelis lagaminas neatvyko, o oro uoste stovėjo tik su sportine kaitavimo įranga. „Viskas buvo tame lagamine, daiktai, higienos priemonės, rūbai. Mes turėjome tik kaitavimo įrangą, kompiuterį, telefonus ir asmens dokumentus. O prieš akis laukė visos atostogos“, – savo patirtimi dalinasi poilsiautoja Jolanta.

Atostogos be daiktų


Moteris pasakoja, jog nedelsiant kreipėsi į oro uosto darbuotojus, kurie davė užpildyti raštu formą dingus bagažui. Žinoma, pradžioje buvo sunku, kadangi italai nelabai gerai kalba angliškai, tad paaiškinti, ką poilsiautojams reikia daryti vyko sunkiai: „Užpildę formą išvykome į viešbutį, buvo vėlus vakaras, laimė viešbutis davė bent minimalius higienos reikmenis, tačiau persirengti kitą dieną neturėjome kuo.“ Pašnekovė sako, jog vyras iškart pasiūlė rinkti čekius už visus daiktus, kuriuos jie pirko, kol neatgavo lagamino. „Išleidome apie 400 eurų. Pirkome tik būtiniausius daiktus ir rūbus“, – apie atostogas apkartinusį įvykį pasakoja Jolanta. Keliautojų bagažas atsirado tik po 5 dienų, kai jie jau turėjo beveik visus daiktus likusioms atostogoms, tačiau, žinoma, laimė bagažas nedingo dar ilgiau.

Padengė išlaidas

Kadangi moters vyras turėjo banko auksinę kreditinę kortelę, jiems priklausė 300 eurų kompensacija už kelionėje patirtus draudiminius įvykius. O besikreipus į avialinijas ir jiems pateikus visus pirkinių čekius, aviabendrovė nusprendė grąžinti tik 90 eurų patirtų nuostolių: „Nežinau, kiek priklausė mums. Likome patenkinti ir tokia kompensacija, kadangi tiek bankas, tiek avialinijos kartu sudėjus padengė visus patirtus nuostolius.“

Kokia kompensacija priklauso?

Oro vežėjo atsakomybė dėl bagažo vėlavimo neviršija 1131 Specialiųjų skolinimosi teisių. Tai Tarptautinio valiutos fondo valiutinis vienetas, kurio kursas šiek tiek didesnis kaip euro. Todėl oro vežėjas privalo kompensuoti keleivių patirtas išlaidas, susidariusias dėl būtinų daiktų įsigijimo, kuomet kelionės metu dingo bagažas. „Daiktų būtinumo klausimas kiekvienu konkrečiu atveju vertinamas individualiai. Labai svarbu nepamiršti, kad pranešimas apie neatvykusį bagažą oro uosto dingusio bagažo skyriuje nėra laikomas pretenzijos vežėjui pateikimu, todėl dėl išlaidų atlyginimo būtina kreiptis ir tiesiogiai į vežėją“, – sako advokatų kontoros ADER advokatas Edmundas Rusinas. Anot teisininko, kiekvienas keleivis turi teisę reikšti rašytinį skundą oro bendrovei dėl sugadinto bagažo tuoj pat oro uoste arba vėliausiai per 7 dienas, o jei jūsų bagažas vėluoja – ne vėliau kaip per 21 dieną nuo tos dienos, kai bagažas buvo perduotas oro bendrovei, pateikiant jai rašytinį skundą. „Konkrečiu ponios Jolantos atveju oro vežėjas kompensavo skirtumą tarp patirtų išlaidų ir draudiko išmokos“, – teigia kelionių advokatas.

Būtiniausių prekių sąraše – ne tik dantų pasta

Kelionių advokatas taip pat primena, jog kiekvienas keleivis turi teisę prašyti oro vežėjų kompensuoti patirtas išlaidas įsigyjant būtiniausias prekes. Ir tai ne tik dantų pasta ir šepetėlis. „Visų pirma, reiktų vadovautis logika. Žinoma, jei pirksite 5 dušo želės buteliukus – avialinijos gali nekompensuoti jų, tačiau, jei vykote į svarbų verslo susitikimą ir bagaže dingo jūsų brangus kostiumas – turite teisę atvykę į vietą įsigyti kostiumą. Ir jei jums to reikalauja aplinka ir etiketas – galite įsigyti netgi prabangų, o avialinijos, neviršydamos nustatytų ribų, turės kompensuoti patirtus nuostolius“, – teigia pašnekovas. Tačiau E. Rusinas pabrėžia, jog tokiu atveju visuomet reikia rinkti pirkinių čekius, jog po to būtų galima juos pateikti vežėjams.

atostogos, dingo bagažas, ką daryti dingus bagažui, kompensacija už bagažą

Rašyti komentarą
Vardas* El. paštas
Komentaras*
    *privalomi laukai